SEO – optimalizace pro vyhledávače
Svým webem můžete oslovit až 81 % obyvatel České republiky. Ale víte, jak na to? Pomůžeme vám optimalizovat vaše webové stránky tak, aby byly ve vyhledávačích na prvních příčkách a uživatelé je nepřehlédli.
Poskytujeme kompletní služby v oblasti SEO (optimalizace pro vyhledávače), linkbuildingu, odstraňování penalizace, tvorby SEO analýz, technických i obsahových strategií, analýz poklesů návštěvnosti, zvyšování návštěvnosti a obchodních cílů webu.
Co je SEO?
Optimalizace pro vyhledávače (zkráceně SEO) znamená upravit web tak, aby byl dobře přístupný robotům vyhledávačů i uživatelům. Velmi zjednodušeně by se dalo říci, že se jedná o aktivity, které mají identifikovat potřeby cílové skupiny, odstranit překážky na webu pro roboty vyhledávačů, vytvořit správný obsah, který vaši potenciální klienti hledají, zajistit mu popularitu a maximalizovat jeho nalezitelnost. Dobře prováděné SEO má pozitivní a prokazatelný vliv na splnění cílů webu, ať už se o jedná o to, jak přilákat lidi na web, nebo o jejich motivování, aby u vás nakoupili nebo udělali jinou konverzi.
Pro optimalizaci pro vyhledávače se v Čechách v minulosti vžilo nepřesné označení SEO optimalizace. Ačkoliv se jedná jen o nepřesnost v názvosloví, doporučujeme používat pouze zkratku SEO. Termín „SEO optimalizace“ je totiž logicky chybný (v překladu doslova optimalizace pro vyhledávače optimalizace).
Jak na SEO?
Optimalizace webu pro vyhledávače začíná úvodní analýzou, která odhalí všechny jeho nedostatky a nevyužité příležitosti. Některé záležitosti opravíte jednou a máte vystaráno, o jiné je potřeba se starat dlouhodobě. Protože trh ani konkurence nespí. Jak na SEO v dlouhodobém horizontu? Při dlouhodobé optimalizaci pro vyhledávače spočívá naše práce v opakovaném hledání příležitostí, analýzách hledaných frází a prokliků na web, tvorbě nového obsahu a získávání zpětných odkazů a zmínek z dalších webů.
Co je lokální SEO a jaký má význam?
Lokální SEO je zaměřené na poskytování výsledků uživatelům, kteří hledají podnik, službu nebo obchod ve svém okolí. Výsledky vyhledávání jsou proto relevantní nebo závislé na pozici hledajícího uživatele.
Jedná se především o uživatele na mobilním telefonu, kteří hledají například kavárnu, restauraci, prodejnu, kadeřnictví, řemeslníka, lékárnu, zdravotnické středisko, právní kancelář nebo kosmetičku poblíž místa, kde se aktuálně nacházejí. Zpravidla hledají kontaktní informace, otevírací dobu a navigaci na konkrétní provozovnu či kancelář.
Význam lokálního SEO spočívá v optimalizaci webu takovým způsobem, aby vás tito hledající uživatelé snadno dohledali. Pokud vás tato problematika zajímá více, podívejte se do naší sekce o lokálním SEO.
Co je mobilní SEO?
Mobilní SEO je speciální disciplínou optimalizace pro vyhledávače, která se zaměřuje na mobilní výsledky vyhledávání. Klasické SEO se totiž zaměřuje na stolní počítače. S nárůstem uživatelů na mobilech a také Mobile First Indexem se ale mobilní SEO postupně stává důležitějším. Cílem mobilního SEO je proto zviditelnit web ve výsledcích vyhledávání mobilní verze vyhledávačů jako Google nebo Seznam těm uživatelům, kteří pro své vyhledávání používají mobilní telefony nebo tablety. Více se o mobilním SEO dozvíte v samostatné sekci.
Co je black hat SEO?
Black hat SEO je způsob optimalizace pro vyhledávače, který používají neseriózní SEO specialisté pro rychlé dosažení požadovaných výsledků. Tento způsob optimalizace využívá nepovolené SEO techniky a jejich cílem je oklamat vyhledávače.
Pokud vám někdo slibuje dosáhnout prvních pozic ve vyhledávačích pomocí zápisů v katalozích, tapetováním stránek klíčovými slovy nebo podsouváním skrytého obsahu vyhledávači, zpozorněte. SEO není záležitostí lusknutí prstů a zázraků v něm přes noc nedosáhnete. Využívání black hat SEO technik totiž vede velmi často pouze ke krátkodobému pozitivnímu efektu ve výsledcích vyhledávání. Ve středně- a dlouhodobém horizontu bývá často příčinou penalizace daného webu, tj. jeho odstranění z vyhledávačů.
Co je white hat SEO?
White hat SEO je způsob optimalizace pro vyhledávače, na který se zaměřuje naše agentura. White hat SEO je pravým opakem Black hat SEO. Jeho záměrem totiž není obalamutit vyhledávač, ale naopak mu pomoci pochopit, co se na webu nachází, a poskytnout mu ty nejlepší odpovědi pro uživatelé, kteří ve vyhledávači hledají. Jenom pečlivě a strategicky budovaná webová stránka s dlouhodobým přínosem pro uživatele může ve vyhledávačích uspět.
O naše zkušenosti s optimalizací pro vyhledávače se pravidelně dělíme. Například Milan a Pavel o SEO přednášeli klubu Click It při Vysoké škole ekonomické. Stáhněte si naši prezentaci z přednášky Jak na SEO aneb návštěvnost zdarma pro tvůj web! Naším záměrem je SEO zpopularizovat a dokázat veřejnosti, že na optimalizaci pro vyhledávače není nic složitého, ani na něj není potřeba být IT geek. Do základního SEO se můžete pustit i sami, ovšem na složitější případy se vyplatí najmout si odborníky s prokazatelnými referencemi.
Na naší SEO přednášce pro členy klubu Click-it při VŠE v Praze bylo plno
Co je cílem SEO?
Obecně rozšířený mýtus praví, že cílem SEO je pouhé zlepšení pozic klíčových slov ve vyhledávačích. SEO klíčová slova sice hojně využívá, ale toto je velmi zjednodušený pohled. Klíčová slova neřeší to, co je pro web důležité – například vydělat peníze. U našich klientů se snažíme dosáhnout celé řady cílů, nicméně tím nejdůležitějším je téměř vždy navýšení zisku z přirozených výsledků vyhledávání z vyhledávačů jako Google, Seznam.cz a dalších. Podle nastavené strategie se pak rozhodneme, zda jít cestou zvýšení objemu návštěvnosti, nebo zlepšením její kvality (zvýšením relevance). Podle toho vybíráme vhodné SEO metody.
Dalšími cíli SEO mohou být zlepšení dohledatelnosti ve vyhledávačích, optimalizace obrázků, optimalizace videí na YouTube, zlepšení výsledků na dotazy lokálního charakteru (lokální SEO), zviditelnění na mobilních zařízeních (mobilní SEO) nebo odstranění penalizace.
Co SEO ovlivňuje?
Faktorů ovlivňující nalezitelnost vašeho webu je celá řada. Mezi ty nejdůležitější dlouhodobě patří zejména kvalita a relevance obsahu, kvalita odkazového profilu (zpětných odkazů), pokrytí klíčových slov a struktura webu, důvěryhodnost a historie domény a v neposlední řadě řešení technických aspektů webu, tzv. technické SEO.
SEO v roce 2022
Svět se neustále mění a s ním i technologie, chování uživatelů a schopnosti vyhledávačů. Z toho důvodu se vyvíjí i SEO. Optimalizace pro vyhledávače musí být rok od roku důmyslnější. Co stačilo pro dosažení dobrých výsledků z přirozených výsledků vyhledávání dříve, je dnes již málo. Po éře lokálního SEO a optimalizace pro mobilní zařízení (mobilní SEO) je dnes důležité pro řadu majitelů webů zaměřit se na optimalizaci pro hlasové a vizuální vyhledávání. Mezi další SEO trendy letošního roku určitě patří i téma optimalizace nulté pozice a enormní tlak na rychlost webu.
SEO test: Vyzkoušejte si své znalosti prakticky
Abychom vám přiblížili složitost problematiky optimalizace pro vyhledávače, připravili jsme pro vás krátký SEO test, který vám ukáže, jaký přehled v oblasti SEO máte. Optimalizace pro vyhledávače zahrnuje celou škálu oborů a náš SEO test vám ukáže, kde jsou vaše silná a slabá místa a v jakých oblastech byste se měli dále vzdělávat.
(SEO) optimalizace pro Google a Seznam
Česko je z hlediska vyhledávačů doslova výjimečnou zemí. Patříme totiž mezi několik států na světě, kde se lokálnímu vyhledávači (v českém případě je to Seznam.cz) dlouhodobě daří konkurovat Googlu v popularitě i objemu hledání. Na datech našich klientů jsme provedli unikátní studii vývoje tržního podílu vyhledávačů Google a Seznam na českém trhu mezi lety 2014-2018 a data jsme zpracovali do přehledné infografiky.
@eVisionscz dostali link na kejsku v cestine z autoritativniho zdroje v anglictine, good job! https://t.co/o5sjvA5SYh
— Michal Pecánek (@michalpecanek) April 17, 2019
Naše case study posloužila jako relevantní zdroj v rozhovoru o vyhledávači Seznam.cz na Search Engine Journalu.
Které SEO nástroje stojí za to?
V současné chvíli existuje na trhu mnoho placených i neplacených SEO nástrojů, a proto je velice důležité si vybrat pouze ty, které vám pomohou vyřešit konkrétní úkol a posunou vaši práci dál. Pro lepší orientaci v této tematice jsme pro vás připravili seznam SEO nástrojů, které pro zefektivnění práce v naší agentuře používáme.
Pokud bychom měli doporučit konkrétní SEO nástroje, budou to:
Některé nástroje jako Marketing Miner, Collabim nebo SimilarWeb jsou dokonce (alespoň do jisté míry) zdarma.
Samostatnou kapitolou jsou pak SEO Google Tools jako
- Google Analytics
- Google Search Console
- Google Lighthouse
- Google PageSpeed Insights
- nebo Mobile-Friendly Test
Pokud ovládáte angličtinu, doporučujeme zařadit mezi pravidelnou četbu blogy nástrojů Ahrefs, SEMrush, MOZ a známého SEO specialisty Backlinka. A co se týče SEO zdrojů v češtině, rozhodně se přidejte do skupiny SEOloger na Facebooku a čtěte blog ContentKingu.
Case study: Jak pomocí SEO zvýšit tržby webu o 1 000 %
Zvyšování tržeb a počtu konverzí z přirozených výsledků vyhledávání je naší největší zálibou a specializací. Přečtěte si případovou studii, jak jsme pomocí správného vyřešení technického stavu webu, využití potenciálu interního prolinkování a správné implementace závěrů z analýzy klíčových slov zvýšili tržby, počet konverzí i návštěvnost webu našeho klienta.
Meziroční rozdíl návštěvnosti z přirozeného vyhledávání z naší case study
Naše SEO služby
Poskytujeme kompletní služby v oblastech SEO a linkbuildingu, zejména pak:
|
|
Jak při SEO postupujeme?
Základem úspěšného SEO je analýza stávajícího stavu webu, ze které vychází následná SEO strategie. K tomu využíváme například následující metody:
|
|
Mezinárodní SEO: Pomůžeme vám uspět i v zahraničí
SEO i linkbuilding mají v každé zemi svá specifika, která je potřebné znát a kterým je potřeba se umět přizpůsobit. Znalost trhu, jeho velikosti, cenového rozpětí nebo databáze kontaktů dokáží velmi zefektivnit průběh spolupráce a umožní se vyhnout případným omylům. V současnosti nabízíme optimalizaci pro vyhledávače na následujících zahraničních trzích:
Trhy, pro které weby přímo optimalizujeme: | Trhy, na kterých provádíme supervizi místních agentur: |
|
Kolik SEO stojí?
Optimalizace pro vyhledávače je u každého projektu vždy zcela individuálním procesem. Pokaždé vychází z jiné startovní čáry (stav webu, zpětných odkazů apod.) a sleduje odlišné konkrétní jasně definované měřitelné cíle (KPI). Proto jsou i ceny za SEO zcela individuální.
Naceňování SEO pomocí cenových balíčků či tarifů je vždy znakem neseriózní agentury nebo neseriózního freelancera. Stejně tak nastavování cen závislých na pozicích klíčových slov ve vyhledávačích. Naštěstí jsou oba tyto jevy v Čechách v posledních letech na ústupu a uchyluje se k nim čím dál tím menší počet subjektů.
Proč si nás na SEO vybrat?
Naše SEO reference
„S eVisions spolupracujeme už několik let. Pomáhají nám řešit složitější technické záležitosti a zvyšovat organickou návštěvnost webu. Jsme spokojení s jejich flexibilitou i líbí se nám, že sami proaktivně přicházejí s kreativními nápady na budování odkazového profilu. Protože působíme ve vícero zemích, oceňujeme, že jsou odborníky i na další trhy. Znají jejich specifika a pomáhají nám nastavit pro ně vhodnou strategii.“
Michaela Klosová, Favi.cz
Obchodní modely spolupráce
Obchodní model spolupráce závisí na definici měřitelného cíle spolupráce (KPI). Nejčastěji využíváme
- fixní paušál (Fixed Fee)
- výkonový model (Success Fee)
- fixní paušál + výkonový model (Fixed + Success Fee)
- hodinovou sazbu (Hourly Fee)
Proč si vybrat eVisions
- Chápeme SEO jako součást marketingového mixu – propojujeme SEO s ostatními marketingovými kanály, a tím maximalizujeme cíle klienta.
- Samostatnost – veškeré úpravy provádíme sami bez nutnosti zásahu třetí strany.
- Komplexnost – na všech projektech spolupracují konzultanti z oblasti SEO, PPC, sociálních sítí, obchodní účinnosti, UX a dalších odvětví internetového marketingu.
- Iniciativa a zkušenost – vstupujeme do návrhu a řešení aplikace s vlastními názory a dlouhodobými zkušenostmi.
- Flexibilita – nenutíme klientovi svá řešení za každou cenu, nasloucháme mu, konzultujeme s ním další postupy a své vstupy přinášíme do diskuze jako nezávazná expertní doporučení.
- Uživatelský pohled – veškeré aktivity směřujeme na lidi, proto zohledňujeme použitelnost, obchodní účinnost, konverzní mechanizmy a nároky pro SEO.
- Koncept – při návrhu aplikace myslíme dopředu a v aplikaci necháváme prostor pro budoucí rozvoj.
- Univerzálnost – naše řešení jsou postavená čistě a čitelně, takže se dobře udržují a snadno je chápou všechny strany.
- Testování – vše důsledně testujeme (ruční i automatické testy).
- Odbornost – jsme odbornou špičkou v oboru a všichni naši zaměstnanci mají zkušenosti s projekty všech typů i velikostí.
Naši spokojení klienti (SEO reference)
Náš SEO tým:
Jaroslav VidimExecutive Manager
Petr HlaváčHead of SEO
Milan FialaCountry Manager for Germany
Iveta NečesalováCopywriter
Jana BrücknerováHead of Content
Tomáš OsinekProject and Product manager
Marek ForštSEO Team Leader
Ladislav KosSEO Specialist
-
MONETA Money Bank: Jak jsme pomohli vybudovat SEO jedničku bankovního sektoru (Case Study)
12.12.2022MONETA Money Bank je nezpochybnitelný leader na poli SEO v…
-
Jak dosáhnout úspěchu prostřednictvím standardního SEO a obsahového marketingu: z 30 na 3 000 kliknutí denně
28.06.2022V této případové studii se dozvíte, jak se nám podařilo…
-
Jak vybrat nejlepší SEO agenturu? (Case Study)
04.05.2022Kvalitní SEO agentura dokáže klientům zlepšit obchodní výsledky, zefektivnit marketingové…
-
Průvodce regulárními výrazy pro začátečníky
26.01.2022Proč se naučit regulární výrazy? Nekonečné množství dat a někdy…
-
Jak jsme s ČSOB Pojišťovnou zvýšili návštěvnost blogu o 620 % díky featured snippets (Case Study)
12.01.2022ČSOB Pojišťovna skončila na 2. místě v soutěži WebTop100 v…
-
Keyword mapping a proč mu dát v SEO šanci
21.10.2021Keyword mapping je trochu opomíjené téma v SEO komunitě, zejména v agenturách.…
-
Naordinovali jsme klinice SEO proceduru. A jaký je výsledek? Přeplněné KPI o 768 % (Case Study)
06.10.2021Před časem nás oslovila síť klinik, lékáren a laboratoří s…
-
Marketing po pandemii: 4 nejdůležitější poučení
25.08.2021S koronavirem máme spojena jen samá negativa. Některé oblasti trhu…
-
Mobilní SEO: Jak účinně zviditelnit web ve výsledcích vyhledávání
04.08.2021Mobilní SEO je rozvíjející se SEO disciplína, která má za…
-
Jak využít framework See – Think – Do – Care pro růst online podnikání
28.07.2021Existuje celá řada podob online podnikání, nicméně většina směřuje k…
-
Share of Voice (SOV): K čemu je a jak metriku spočítat?
24.03.2021Chcete mít přehled o viditelnosti svého webu? V tomto článku…
-
Novinky z onlajnu #60 – Jak začít podnikat online, letošní Brighton SEO a zákulisí naší kampaně pro Courtyard by Marriott
15.10.2020V 60. dílu Novinek se z onlajnu se můžete těšit…
-
Jak začít s copywritingem a proč jedničky ze slohu nestačí
26.08.2020Účelem copywritingu není přeplácat online obsah prázdnými floskulemi, ale předat…
-
Jak na audit interního prolinkování?
22.07.2020Správně nastavená strategie interního prolinkování může snadno ovlivnit chování návštěvníků…
-
SEO & Content: 5 tipů, jak dosáhnout lepší pozice v SERP díky obsahu
03.06.2020Kvalitní obsah dokáže přitáhnout pozornost čtenářů i vyhledávačů. Přemíra klíčových…
-
Rizika mezinárodního SEO: Lokalizace obsahu & technické SEO
06.05.2020V druhém díle článku zaměřeném na rizika mezinárodního SEO se…
-
Rizika mezinárodního SEO: Příprava, plánování & průzkum
25.03.2020Thea připravila článek pro všechny, kteří přemýšlí o expanzi do…
-
Jak oddělit zrno od plev u SEO konzultantů
04.03.2020Jak poznáte dobrého SEO konzultanta, jak si správně nastavit cíle…
-
Na skok v Kolíně nad Rýnem: 8 nej přednášek ze SEO-DAY 2019
02.12.2019Již po třetí jsme zasedli do řad posluchačů na konferenci…
-
Copywriting a SEO v praxi: Pište pro lidi i vyhledávače
11.11.2019Přečtěte si, jak i copywriter může v praxi snadno využít…