Případová studie: Jak zvýšit organickou návštěvnost o 1000 %
13. 06. 2017 Autor Helena ŠkývarováZvyšování návštěvnosti a konverzí z přirozených výsledků vyhledávání je jednou z našich hlavních specializací. A vždycky máme radost, když se nám naskytne příležitost pracovat na zajímavých klientech, kde se nám podaří dosáhnout až přesáhnout stanovené cíle.
Jedním z takových projektů, kterého se týká tato případová studie, je Fincenrumreality.com.
KLIENT FINCENTRUM REALITY
Fincentrum Reality je realitní společnost, která se zabývá prodejem a pronájmem nemovitostí. Kromě toho zajišťuje svým klientům komplexní servis při realizaci realitních obchodů a jejich financování.
SPOLUPRÁCE S FINCENTREM REALITY
Spolupráce s realitní společností začala v polovině února 2015 a jejím hlavním cílem bylo zvýšit návštěvnost z přirozeného vyhledávání. V tuto dobu byly hlavním kanálem návštěvnosti placené kampaně. Organická návštěvnost byla konstantní a za poslední rok se nezvyšovala.
Počet indexovaných stránek činil kolem 16 800 v Googlu, 719 v Seznamu.
Z celkové SEO analýzy a analýzy klíčových slov vyplynulo, že prvním úkolem bude dát webové stránky klienta do pořádku, a to zejména po technické stránce.
Největší komplikací webu, která ztěžovala robotům jeho procházení, bylo formulářové řešení webu. Ačkoliv se schopnosti robotů stále zlepšují (tedy zejména v případě Googlu), formulářové řešení struktury může zamezovat robotům projít celý web. Řešením tedy bylo umístit odkazy pro uživatele ke každému checkboxu a výběru ve vyhledávacím formuláři.
Tyto odkazy se ještě k tomu musely přizpůsobit na každé stránce webu podle toho, kde se zrovna uživatel bude nacházet.
Po vyřešení těchto technických úprav bylo nutné odstranit obsahové nedostatky. Nejprve jsme navrhli sjednocení a upravení správného generování titulků a nadpisů jednotlivých stránek. Do této doby totiž kromě detailu nemovitosti na webu neexistovaly žádné nadpisy.
Například pro tuto stránku: https://www.fincentrumreality.com/prodej/domy/liberecky-kraj,ceska-lipa
Byl původní titulek navržen takto:
Prodej, Liberecký kraj, Česká Lípa | Fincentrum Reality | Fincentrum Reality
Nově jsme upravili titulky na tento formát:
Prodej domů Česká Lípa | Fincentrum Reality
VÝSLEDKY PO PŮL ROCE
Jak to však u většiny návrhů předložených klientům bývá, jejich implementace chvilku trvá. V případě Fincentrum Reality došlo k implementaci výše uvedených návrhů až v průběhu června-srpna 2015. Z toho důvodu není na níže uvedeném grafu zatím patrná žádná změna.
VYLEPŠOVÁNÍ OBSAHU
Dalším krokem v optimalizaci webu bylo vytvoření popisků pro jednotlivé stránky, jelikož web obsahoval pouze texty u nabídek. Vzhledem k velkému množství stránek jsme vytvořili nejprve texty pro prioritní stránky a postupně jsme doplňovali texty do zbytku webu. Všechny texty jsme rozšířili o odkazy na vybrané relevantní stránky webu.
ROZŠIŘOVÁNÍ, ROZŠIŘOVÁNÍ A JEŠTĚ JEDNOU ROZŠIŘOVÁNÍ
Jak každý SEO specialista/konzultant dobře ví, vyřešení technických nedostatků webových stránek je pouhým základem samotné optimalizace. Přestože umožníte robotům i uživatelům procházet bez problému celý web a jednotlivé stránky jsou jim srozumitelné, na navýšení návštěvnosti z přirozených výsledků vyhledávání to nestačí. Dvojnásob to platí v tak konkurenčním prostředí, jakými jsou reality.
Abychom mohli posunout projekt dál a splnit stanovené cíle, bylo nutné se více podívat na obsahovou část webu – zejména na vstupní stránky, které ještě neexistovaly. K tomu nám výborně posloužila analýza klíčových slov, která nám prozradila, že na webu chybí množství vstupních stránek s vysokým konverzním potenciálem.
Rozšířili jsme tedy vstupní stránky na fráze:
- Reality + lokalita (jako lokality jsme použili třídění podle měst)
- Nemovitosti + lokalita (jako lokality jsme použili třídění podle krajů a podle okresních měst)
Na výše uvedeném grafu je již projev implementovaných úprav na webu vidět. Zvýšil se i počet zaindexovaných stránek na 104 000 na Googlu a 12 192 stránek na Seznamu.
Samotné rozšíření vstupních stránek však v rámci konkurence nebylo dostačující, protože kvůli nižším pozicím stránky nepřiváděly tolik návštěvnosti, kolik by mohly. Ovšem vylepšování pozic v takto konkurenčním prostředí s tolika silnými hráči na trhu je velmi náročné a drahé, proto bylo nutné se zaměřit na to, co konkurence nedělala. Prvním krokem bylo vytvoření vstupních stránek na města a obce, a to na všechny města i obce v České republice nad 2 000 obyvatel. Vytvořilli jsme tak přes 2 500 vstupních stránek (tento počet nezahrnuje stránky vzniklé pomocí filtrů). Toto rozšíření nám přivedlo do konce roku 2016 až 20 % návštěv z celkové organické návštěvnosti.
Dalším krokem bylo poté rozšíření vstupních stránek o ulice. Nejprve jsme rozšířili stránky o ulice v Praze, poté i o ulice v Brně.
SHRNUTÍ
Správné vyřešení technického stavu webu, využití potenciálu interního prolinkování a správná implementace závěru z analýzy klíčových slov, nás dovedlo k výraznému zlepšení návštěvnosti z přirozených výsledků vyhledávání. Ke konci roku 2016 jsme v meziročním srovnání dosáhli nárůstu přirozené návštěvnosti až o 218 %. Zároveň se nárůstem návštěvnosti zvedl i počet konverzí, a to až o 120%, což jen značí o relevantních návštěvnících. Závěrem lze říci, že správnou optimalizací lze dosáhnout velmi slušných výsledků a dobře obstát v konkurenčním prostředí realit.
Komentáře