Menu

SEO & Content: 5 tipů, jak dosáhnout lepší pozice v SERP díky obsahu

Autor Germaine Pechoel Germaine Pechoel

Kvalitní obsah dokáže přitáhnout pozornost čtenářů i vyhledávačů. Přemíra klíčových slov či špatné formátování vám však mohou spíše ublížit. Vylepšete svůj webový obsah s našimi tipy.

Ukážeme vám, jak pomocí 5 jednoduchých tipů psát obsah optimalizovaný pro vyhledávače a zvýšit tak návštěvnost vašeho webu.

Tip č. 1: Pište jedinečný a kvalitní obsah s přidanou hodnotou

Než budete vytvářet obsah pro váš web, měli byste si položit následující otázku: Co hledají moji uživatelé a na jaké vyhledávací dotazy chtějí najít odpověď? Záměr vyhledávání vám poskytne informace o tom, jaký obsah přinese vašim uživatelům přidanou hodnotu, a pomůže vám vytvořit cílený a vhodný obsah.

Při vytváření obsahu dbejte na to, abyste téma komplexně obsáhli. Mělo by být dobře prozkoumáno a poskytovat důležité – v tom nejlepším případě – nové a jedinečné informace. Často se také mluví o „optimální délce SEO textu“. Google nepředepisuje ani minimální počet slov, ani pevnou délku textů. Raději se sami sebe zeptejte: Jaké informace jsou opravdu důležité pro mou cílovou skupinu? Vždy platí – kvalita je důležitější než kvantita.

Ve svých kvalitativních předpisech Google doporučuje: „Vytvářejte obsah v první řadě pro uživatele, ne pro vyhledávače“. Dbejte na to, aby váš obsah zněl přirozeně a nebyl přeplněn klíčovými slovy, jen aby se váš web hodil k co možná nejvíce hledaným pojmům.

Keyword stuffing (tzn. nadměrné používání klíčových slov) a duplicitní obsah (tzn. identický nebo podobný obsah na různých webech) mohou v nejhorším případě vést ke znehodnocení vašeho webu. 

Tip č. 2: Používejte relevantní klíčová slova a fráze

Abyste vůbec byli nalezeni vyhledávačem, musí být v obsahu vašeho webu zahrnuta relevantní klíčová slova a fráze, která se hodí k vaší firmě, vašim službám a produktům. Pokud máte e-shop s outdoorovým oblečením, pak by mezi vašimi klíčovými slovy měly být pojmy jako trekové boty, outdoorová bunda nebo turistický batoh. Pomocí rozsáhlejší analýzy klíčových slov zjistíte, jaká klíčová slova a fráze jsou pro váš web důležitá. 

Pokud právě pracujete na landing page, tedy vstupní stránce, o turistických botách, měli byste jako první provést průzkum klíčových slov k tomuto tématu. S vhodnými nástroji pro vyhledávání klíčových slov, jako jsou Ahrefs, SEMrush nebo plánovač klíčových slov Google, lze najít relevantní vyhledávací dotazy.

Nezaměřujte se výhradně na hlavní klíčová slova (např. turistické boty), ale i na sekundární klíčová slova (např. turistické vybavení nebo outdoorová obuv). Kombinací tzv. Short Tail a Long Tail klíčových slov a dalších kombinací klíčových slov dokážete pokrýt velké množství rozmanitých vyhledávacích dotazů s různými množstvími vyhledávání a konkurencí.

TIP: Long Tail klíčová slova mají sice často nízkou hledanost, zato jsou mnohem konkrétnější v záměru vyhledávání. Navíc je jejich konkurence většinou menší, tzn. méně webů se shoduje s tímto vyhledávacím dotazem. Tím stoupá šance dosáhnout lepší pozice ve výsledcích vyhledávání.

Klíčová slova a fráze by také měly být umístěny na správných místech:

  • Hlavní klíčová slova používejte v nadpisech H1.
  • Důležitá sekundární klíčová slova používejte v nadpisech H2 a H3.
  • Hlavní klíčová slova a důležitá sekundární klíčová slova pište na začátek nebo na konec textu a odstavců.

Tip č. 3: Rozčleňte váš obsah a používejte Page Title a Meta Description

Vedle hlavního nadpisu (H1) byste měli používat i mezinadpisy (H2 a H3). Pomocí odstavců strukturujte svůj obsah tematicky. Odrážky a seznamy vám pomohou poskytnout přehled a strukturovat obsah.

Page Title, tedy titulek stránky, a Meta Description, tedy popisek stránky, nemají sice žádný vliv na hodnocení ve výsledcích vyhledávání, jsou ale důležití pro uživatele. Objevují se v Google SERP a informují uživatele o tom, zda je pro ně obsah následující stránky užitečný.

Dobrý či špatný popisek stránky může ve finále rozhodnout o tom, zda uživatel klikne na vaši stránku. Titulek a popisek stránky by měly obsahovat hlavní klíčové slovo. To by mělo být formulováno tak, aby sloužilo jako odkaz na vyhledávací dotaz.

Pozornost věnujte také správné délce titulku a popisku stránky, aby byly kompletně zobrazeny v Google SERP.

  • Titulek stránky: max. 65 znaků.
  • Popisek stránky: max. 155 znaků.

Délka a zobrazení mohou být zkontrolovány pomocí vhodného nástroje, jako například SISTRIX Snippet Generator.

Tip č. 4: Vložte interní i externí odkazy

V rámci vašeho webu byste měli odkazovat i na jiné obsahy. Za prvé tím usnadníte navigaci uživatele a za druhé vytvoříte obsahové propojení k dalším obsahům. Kromě toho je vhodné odkazovat i na obsah mimo váš web. Tohle je obzvláště důležité pro tzv. YMYL weby, protože odkaz na odbornou stránku dává vašemu obsahu větší důvěryhodnost a autoritu.

Dva další tipy:

  • Počet interních a externích odkazů by měl vždy záviset na délce textu.
  • Ukotvený text, tzn. text hypertextového odkazu, by měl být přesný a relevantní pro weby, na které odkazuje. 

Tip č. 5: Pravidelně publikujte nový obsah a upravujte ten stávající

Nejenže byste měli pravidelně publikovat nový obsah, ale také byste měli aktualizovat a rozšiřovat ten již existující. Tak ukážete Googlu, že váš obsah je aktuální a relevantní. Web, který je pravidelně aktualizován a jehož obsah je optimalizován, je Googlem klasifikován jako důležitější. Googlebot pak bude váš web prohledávat častěji.

Doufáme, že vám těchto 5 tipů pomůže při optimalizaci obsahu a že díky nim dosáhnete na lepší pozici ve výsledcích vyhledávání a návštěvnost vašeho webu.

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

03.06.2020

Komentáře