Menu

Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Pojem obsahový marketing (překlad z anglického content marketing) je často považován za copywriting, ale obsah nemusí mít pouze textovou podobu. V obsahovém marketingu pracujeme s různými typy obsahu od blogových a PR článků, přes videa, sociální sítě, obrázky, e-maily, e-booky až po podcasty a případové studie. Jaký typ obsahu zaujme právě vaše zákazníky, vám poradíme v obsahové strategii, kterou sestavíme vaši značce na míru. Pravidelná tvorba obsahu zkušenými copywritery pomůže upevnit pozici vaší firmy v očích veřejnosti a zacílit na potenciální zákazníky.

Cíle a přínosy obsahového marketingu

Cíle obsahového marketingu mohou být různé, měly by však směřovat k určité formě prodeje. Pravidelnou tvorbou hodnotného obsahu lze podpořit prodej produktů/služeb, zvýšit povědomí o značce či vybudovat lepší vztah se zákazníky. Souběžně s tím je třeba myslet na samotné konzumenty obsahu, tedy čtenáře, potažmo zákazníky a servírovat jim obsah, který je bude bavit.

Obsahový marketing má nejčastěji za cíl:

  • zaujmout potenciální zákazníky,
  • posílit loajalitu těch současných,
  • zvýšit povědomí o vaší značce,
  • podpořit prodeje,
  • přirozeně zvýšit návštěvnost webu,
  • upevnit pozici značky na trhu a její důvěryhodnost,
  • ušetřit peníze za placenou reklamu,
  • vybudovat pozici odborníka a autority,
  • oslovit širší cílovou skupinu,
  • vybudovat komunitu,

Obsahová strategie jako základ content marketingu

Základním stavebním kamenem obsahového marketingu je správně nastavená obsahová strategie. Ta by měla být šitá na míru projektu či značce, jejím cílům a relevantním cílovým skupinám. V rámci komplexní obsahové strategii rozklíčujeme, kdo jsou vaši potenciální zákazníci, jaké mají potřeby a jaký obsah chtějí konzumovat. Na základě toho navrhneme vhodné typy obsahu a kanály, kde tyto cílové skupiny zachytíme a oslovíme.

V rámci obsahové strategie získáte:

  • definici vaší současné pozice na trhu,
  • obsahový audit webu a doporučení pro vylepšení,
  • analýzu konkurence a Content Gap analýzu odhalující vaše obsahové mezery,
  • definici cílových skupin a 3 hlavní persony, které je zastupují,
  • návrhy vhodných typů obsahu,
  • návrhy vhodných kanálů, kterými oslovíte nové i stávající zákazníky,
  • definici ton of voice (tón komunikace) vaší značky,
  • jednoduchý komunikační manuál,
  • publikační plán pro blog obsahující 100 témat,
  • základní pravidla a doporučení pro tvorbu kvalitního obsahu,
  • návod na vyhodnocování úspěšnosti textů.

Typy obsahu, které dokážeme připravit

Aby měl obsahový marketing smysl, obsah je třeba tvořit pravidelně a v dostatečné kvalitě. Každý formát obsahu má svá specifika a je rozdíl, pokud text píše nezkušený autor nebo seniorní copywriter s přesahem do dalších vertikál online marketingu.

Naši copywriteři mají nejen rozličné zkušenosti s mnoha typy obsahu a oborů, ale také znalost SEO, které s copywritingem úzce souvisí.

V rámci obsahového marketingu vám pomůžeme s:

Pokud už obsah tvoříte, ale nejste si jistí jeho kvalitou, rádi vám jej zrevidujeme v rámci obsahového auditu.

Cena obsahového marketingu

Cenu obsahového marketingu určujeme individuálně dle velikosti projektu a jeho cílů. Cena publikačního plánu závisí na počtu témat i množství článků, které chcete měsíčně na blogu publikovat. Pokud vás zajímá, kolik by stál obsahový marketing přímo pro váš projekt, ozvěte se nám rádi vám přípravíme individuální cenovou nabídku.

Co o nás říkají naši klienti?

„Texty od eVisions jsou kvalitní, a to jak z pohledu copywritingu, tak SEO. Copywriteři umí dobře vystihnout tonalitu značky, píší informačně hodnotné články a ví, jak pracovat se zásadami SEO. Komunikace s copywritery je navíc vždy profesionální a na naše dotazy či požadavky reagují velmi rychle. Spolupráce se skvělým týmem eVisions si velmi vážíme a doufáme, že bude pokračovat i nadále.“

– Tamara Weiler, SEO Content Manager, Douglas CZ, Douglas SK

S eVisions spolupracujeme již delší dobu v oblasti SEO – oceňujeme především proaktivní, flexibilní a velmi ochotný přístup, a to nejen v rámci samotné optimalizace pro vyhledávače, ale i v rámci komunikace a kooperace se skvělými copywritery. Týmy přichází s tipy, co zlepšit, pružně reagují na změny zadání. Snaží se nám také maximálně vycházet vstříc, a to je pro nás v aktuální situaci na energetickém trhu skutečně velký benefit.

– Lucie Poskočilová, Vedoucí skupiny Marketingová komunikace, ČEZ Prodej, a.s.

Ukázky naší práce

Dlouhodobě se staráme o blogy menším firmám i větším hráčům, jako je například Dáme jídlo nebo ČEZ.

Zajímají vás konkrétní výsledky a čísla? Prohlédněte si naše case studies:

 

Naši spokojení klienti

Náš tým pro obsahový marketing

    Napište nezávaznou poptávku