Menu

SEO a linkbuilding v Německu

Německo představuje se svými více než 80 miliony obyvatel obrovský ekonomický potenciál pro všechny tuzemské podnikatele, kteří by rádi expandovali se svým byznysem do zahraničí. V současnosti putuje ⅓ českého exportu právě do německy mluvících zemí, tedy do Německa a Rakouska.

Německý internetový obchod je v současné době na strmém vzestupu. Přibližně 66 milionů Němců využívá aktivně internet. Každý čtvrtý Němec by dokázal žít bez nákupů offline, každý druhý nakupuje raději online než offline.

Specifika německého trhu

Pravděpodobně největším rozdílem oproti českému trhu je existence jen jednoho dominantního vyhledávače. Google německému trhu absolutně dominuje, druhý Bing tvoří zhruba pouhých 5 % objemu celkového vyhledávání.

Rozdíly najdete také v právním prostředí. Z legislativního hlediska musíte na svém webu reflektovat dvě klíčová specifika:

  1. Impressum
  2. Datenschutz

Impressum je speciální podstránka webu, která obsahuje všechny důležité informace o webu, včetně názvu a adresy společnosti, kontaktních údajů apod. Datenschutz je podstránka obsahující prohlášení o ochraně osobních údajů, na kterou jsou Němci ve srovnání se zbytkem Evropy extrémně citliví.

Při vstupu na německý trh je třeba myslet i na určitou konzervativnost, která tam panuje. Němečtí uživatelé mají rádi zaběhnuté postupy a ve srovnání s ostatními zeměmi se poměrně neradi podřizují novým trendům. To stejné platí i pro internetový obchod – německý uživatel vždy raději nakoupí u prodejce, se kterým již má nějakou osobní zkušenost a který na něj působí důvěryhodným dojmem. Jedná se většinou o takové e-shopy, které jsou na německém trhu již stabilně zavedené.

Na počátku internetového podnikání v Německu vám proto doporučujeme soustředit se na budování důvěryhodnosti značky a dobrých vztahů se současnými zákazníky. Německá konverze je sice dražší než v našem prostředí, nicméně když už na zákazníka pozitivně zapůsobíte, pak se k vám bude rád vracet a získáte si jeho loajalitu.

Více o rozdílnostech německého trhu se dočtete i v našem článku.

Všech specifik německého trhu jsme si pochopitelně dobře vědomi, proto se se svou případnou expanzí na tento trh neváhejte obrátit přímo na nás.

Deutsche SEO (Milan Fiala)

Linkbuilding na německém trhu

S linkbuildingem na německém trhu máme dlouholeté zkušenosti, díky nimž vám můžeme nabídnout skutečně profesionální služby.

Linkbuilding v Německu je během na dlouhou trať. Určitě počítejte s poměrně nízkou ochotou třetích stran odkazovat, zejména kvůli menšímu povědomí o SEO obecně. Dále je třeba počítat s násobně vyšším rozpočtem než na českém trhu, zejména kvůli následujícím faktorům:

  1. Je třeba rodilého mluvčího pro copywriting.
  2. Je třeba tvořit opravdu kvalitní obsah.
  3. Je třeba více času pro samotný linkbuilding.
  4. Je třeba počítat s dražšími odkazy.

Průměrná cena za 1 placený odkaz se pohybuje mezi 200 až 300 eury.

Problémem je i poměrně velký strach z do-follow odkazů. Německé online prostředí bylo výrazně postiženo velkou penalizací odkazových profilů z roku 2014 a od té doby vyžaduje velká část provozovatelů webů výhradně jen no-follow odkazy. Je třeba mít toto neustále na paměti, mnozí webmasteři či provozovatelé webů budou do-follow odkazy striktně odmítat (více zde)

Více informací o on-page i off-page odlišnostech naleznete v následující prezentaci.

SEO v Německu – onpage a offpage odlišnosti from Milan Fiala

Služby, které pro německý trh poskytujeme

Poskytujeme komplexní služby v oblasti SEO (optimalizace pro vyhledávače) a linkbuildingu (získávání zpětných odkazů) na německém trhu. Zlepšíme viditelnost vašeho internetového projektu na německy mluvících trzích, přivedeme a získáme vám nové zákazníky, zviditelníme váš brand, produkt či službu.
Rozjíždíte-li nový internetový projekt v Německu, chcete-li zlepšit obchodní výsledky již existujících stránek nebo zviditelnit svou značku, produkt či službu, jsme vám plně k dispozici.

Na německém trhu poskytujeme následující služby:

  1. Optimalizaci pro vyhledávače
  2. Linkbuilding
  3. Správu PPC kampaní (Google AdWords)
  4. Webovou analytiku (implementace Google Analytics, měření, testování, vyhodnocování, hledání obchodních příležitostí)
  5. Optimalizace zbožových srovnávačů (billiger.de, idealo.de, preisvergleich.de)
  6. Jednorázové analýzy (analýza klíčových slov, SEO analýza, strategie linkbuildingu)
  7. Správu sociálních sítí
  8. Komplexní zajištění expanze na německý trh

Kompletní strategii zabezpečujeme např. českému klientovi Vaše Čočky v Německu jako 321linsen.de a ve Švýcarsku jako Lentiamo.

Cílová skupina na německém trhu

Jak již jsme zmiňovali, často se pravděpodobně budete potýkat s bojem proti zatvrzelému konzervatismu německé cílové skupiny. Alfou a omegou je ukázat německému zákazníkovi, že vám může věřit, že jste důvěryhodným prodejcem a že se mu vyplatí změnit své dosavadní návyky a ozkoušené prodejce. Pokud se vám tato počáteční fáze podaří, máte částečně vyhráno.

Postarejte se také o to, aby byl zákazník s vašimi produkty či službami spokojený. Stranou necháme špičkovou kvalitu produktů a služeb, kterou považujeme za samozřejmost – věřte, že německý zákazník vám nízkou kvalitu odpustí mnohem méně ochotně než ten český.

Německým zákazníkům nabízejte známé druhy plateb (pro německý trh jsou to platby na faktury, platby přes PayPal či platby bankovním převodem) a dbejte na bezproblémovou a rychlou dopravu zboží k zákazníkům. Němci jsou velmi citliví na dlouhé čekání na své objednané zboží.

Německé SEO nástroje

Pro německý trh využíváme podobné nástroje jako pro české klienty, jmenovitě Collabim, Ahrefs, Screaming Frog, Google Search Console, Majestic, Open Refine či Marketing Miner. Speciálně pro německý trh se nám pak velmi osvědčil také SEMrush, pomocí kterého dokážeme posuzovat kvalitu odkazového profilu a získávat návrhy relevantních klíčových slov včetně jejich hledaností, stejně jako nástroj Sistrix, který je německou specialitou a který využíváme zejména pro jeho funkci SEO visibility (SEO viditelnost ve vyhledávačích).

Cena SEO a linkbuildingu na německém trhu

Před samotnou expanzí byste si měli položit základní otázku, a sice zda budete chtít poptat pro služby online marketingu českou či německou agenturu. Pro německé agentury platí, že bývají řádově dražší než ty české. V otázce kvality odváděných služeb se ovšem rozdíly mezi oběma subjekty stírají. České agentury, které jsou zpravidla levnější než ty německé, bývají často stejně kvalitní (až kvalitnější) než ty německé.

Průměrná hodinová sazba se u německých agentur pohybuje mezi 75 až 150 eury za hodinu. Agentury (a dokonce ani freelanceři) s hodinovou sazbou pod 60 eur často dokonce nebývají považováni za důvěryhodné subjekty.

Proč zvolit právě eVisions?

  1. Spolupracujeme s velkým množstvím známých značek na českém trhu, které působí v DACH regionu, jako kupříkladu NOTINO Germany, NOTINO Austria, 321linsen.de, Labona Germany, Labona Austria či Akcenta.
  2. Máme bohaté zkušenosti s realizací linkbuildingových a SEO kampaní v Německu.
  3. Známe prostředí, mentalitu, nákupní zvyklosti, cenové i platební podmínky, jazykové, kulturní i místní odlišnosti mezi spolkovými zeměmi či jinak definovanými regiony.
  4. Známe také ostatní německy mluvící trhy (Rakousko, Švýcarsko).
  5. Při práci na německých projektech využíváme služeb rodilých mluvčí, všichni členové týmu ovládají německý jazyk slovem i písmem.
  6. Jsme jediná agentura na českém trhu, která se specializuje na německy mluvící trhy.
  7. Našim klientům jsme schopni nabídnout řešení napříč všemi vertikálami online marketingu, které bude pro daný projekt na německém trhu vhodný.
  8. Vlastníme obsáhlou databázi partnerů a kontaktů.
  9. Máme interní tým zkušených linkbuilderů.
  10. Získáváme pouze kvalitní zpětné odkazy.
  11. Linkbuilding pro nás není jenom o odkazech, ale řešíme ho komplexně v rámci marketingové strategie.
  12. Chápeme SEO jako součást marketingového mixu – propojujeme SEO s ostatními marketingovými kanály.
  13. Veškeré činnosti provádíme sami, bez nutnosti zásahu třetí strany.

Naši spokojení klienti

Náš German tým

    Napište nezávaznou poptávku