Menu

Novinky z onlajnu #60 – Jak začít podnikat online, letošní Brighton SEO a zákulisí naší kampaně pro Courtyard by Marriott

Autor Jaroslav Vidim Jaroslav Vidim

V 60. dílu Novinek se z onlajnu se můžete těšit na jubilejní porci informací ze světa SEO, PPC, sociálních sítí nebo německé e-commerce. Naše pozvání tentokrát přijal Pavel Hrdlička, CEO společnosti Labona, který se s námi podělil o tipy, jak převést offline podnikání do světa online. Také vám ukážeme zákulisí naší kampaně pro Mariott.

#1 Novinky ze světa online marketingu 

PPC

Google Ads chystá změny v zobrazování vyhledávacích dotazů

Google Ads oznámil, že přestane zobrazovat dotazy, které nemají signifikantní počet vyhledávání. A co to pro PPC znamená? Google sice přesně nedefinoval, co je v jeho očích signifikantní počet uživatelů, dá se však očekávat, že neuvidíme takové dotazy, které mají jednotky prokliků. Což ve výsledku znamená, že vlastně ztratíme přehled o našem budgetu jako celku. 

Nové metriky v Skliku

Sklik do svého rozhraní přinesl nové metriky pro vyhodnocování kampaní. Jde o Win-rate, noví a unikátní uživatelé nebo frekvence zobrazení. Všechny tyto metriky uvidíte pouze v obsahové síti a už nyní byste je měli najít ve svých účtech. 


SEO

Konference Brighton SEO letos proběhla online

Počátkem října proběhla populární konference Brighton SEO, která se stejně jako ostatní akce tohoto typu musela konat online. Online prostředí ji však na zajímavosti a pestrosti vůbec neubralo. Všechny prezentace z letošního ročníku najdete na tomto odkaze. A jaké přednášky nejvíce zaujaly našeho SEO specialistu Láďu Kose? 

  • Přednáška Spying on Google od Faisala Andersona

Podle Ládi jsou acces logy taková vyšší dívčí v oboru SEO. Každý konzultant by podle něj měl minimálně vědět, co jsou zač, k čemu slouží a za kým jít v případě potřeby pro radu. Přednáška Spying on Google je skvělým úvodem do problematiky acces logů, kterou by proto měl vidět každý SEO konzultant. Prezentaci si můžete prohlédnout na tomto odkazu

  • Přednáška Concent Audits od Paula Wilkinsona

V této prezentaci se dozvíte, jak se obsahový audit dělá nebo co jsou klíčové atributy. Ústředním motivem celé přednášky bylo, jaké stránky webu přinášejí benefity a které ho naopak brzdí. Kromě skvělých rad, jak provést obsahový audit, je k dispozici i šablona auditu, která vyhodnotí obsah vašeho webu. Prezentaci včetně doprovodných materiálů si můžete prohlédnout tady

Ahrefs představil Wembaster Tools

Nástroj Ahrefs patří do základní výbavy nemalé části konzultantů a marketingových specialistů. V posledních týdnech Ahrefs avizoval velkou akci a koncem září pak představil Ahrefs Webmaster Tools, který nabízí hlubší pohled na weby. Ahrefs s ním značně rozšířil pole svou působnost a v podstatě zahrnul problematiku celého webu a jeho monitorování do jednoho nástroje. Náš SEO tým už si ho mohl na několika projektech osahat a jsou z něj nadšení. Mezi jeho přednosti nepatří jen funkce na analýzu webu, ale třeba také uživatelská přívětivost.


Social

Instagram oslavil 10 let od svého vzniku

Instagram slaví 10. narozeniny. K příležitosti svého výročí si pro své uživatele připravil řadu nových funkcí jako např. označování produktů v IGTV (IGTV shopping), možnost změnit ikonku aplikace nebo privátní Instagram Stories Maps. Další informace a novinky, které Instagram svým uživatelů nadělil, najdete v tomto článku

Eliška Vyhnánková vydává vlastní podcast

Social media specialisté a manažeři, zbystřete. Eliška Vyhnánková spustila podcast Jak na sítě, ve kterém pravidelně vydává rozhovory o sociálních sítích a social media marketingu. Tak nastražte uši a inspirujte se!

Vznikla iniciativa Férový influencer, která představila nový etický kodex

Jak na transparentní a férové influencer marketingové kampaně? Pro snazší orientaci v pravidlech označování reklamy vznikla iniciativa Fér influencer a také samotný Kodex influencera. Detailní informace najdete na www.ferovyinfluencer.cz. K iniciativě se můžete přihlásit i vy.

Tip na film: The Social Dilemma 

Na závěr jeden filmový tip pro chladné podzimní večery. Netflix vydal dokument The Social Dilemma (Sociální dilema), ve kterém odborníci na moderní technologie rozebírají psychologické důsledky na uživatele sociálních sítích. V dokumentu se objevují opravdu zajímavé myšlenky, takže určitě doporučujeme se na něj podívat.


#2 Rozhovor

Hostem říjnových Novinek z onlajnu je tentokrát Pavel Hrdlička – majitel a ředitel společnosti Labona, která se zabývá prodejem žaluzií a rolet na míru. Probrali jsme přerod jeho podnikání do onlinu, jak se mezi sebou liší mezinárodní trhy, na které Labona expandovala, nebo jak řeší mezinárodní logistiku. Celý rozhovor najdete na našem YouTube kanále

#3 Tipy a triky 

Pavel Hrdlička se s námi mimo jiné také podělil o tipy a doporučení, co dělat i čemu se vyvarovat, když chcete převést své podnikání do onlinu. 

Tip č. 1: Pracuje s odborníky, kteří online prostředí rozumí

Najděte si někoho, kdo v online opravdu umí chodit. To, že umíte vyhledávat na internetu, neznamená, že rozumíte tomu, jak online business funguje. Ideální je ověřená agentura nebo odborník, který bude přesně vědět, co dělat, a celým procesem vás provede. 

Tip č. 2: Držte odbornost svého produktu

Ať už prodáváte cokoliv, snažte se odborníkovi na online vysvětlit, o čem váš produkt je. Čím více toho bude vědět, tím lépe vám poradí, jak nastavit marketingovou kampaň a celkovou strategii. 

Tip č. 3: Nepodceňuje obsah svého e-shopu

V žádném případě nepodceňujte obsah na svém e-shopu. Pokud nemáte na webu v pořádku popisky, fotografie nebo videa, drahé PPC kampaně jsou neefiktivní. Je to v podstatě stejné, jako kdybyste si platili reklamu a přes ní pak vodili zákazníky do zablácené prodejny bez personálu. Pamatujte, že tvorba obsahu a celkového vzhledu e-shopu je nikdy nekončící příběh. Pořád je potřeba něco zdokonalovat nebo aktualizovat. A je potřeba s tím počítat také z hlediska personálních nebo finančních kapacit.

 

#4 Ze života eVisions

Jak se nám podařilo oslovit pomocí sociálních sítí více než 5 000 000 zákazníků? V jednorázové brandové kampani pro hotely Marriott jsme měli jasný cíl: zvýšit povědomí o síti Courtyard by Marriott na lokálním trhu. Náš klient si přál vytvořit kampaň formou fotosoutěže na sociálních sítích. Vyzvali jsme proto publikum, aby pod #kouzloceska sdílelo své cestovatelské tipy. Zapojení fanoušci navíc mohli vyhrát pobyt v jednom z hotelů sítě Marriott. Důležitou součástí bylo také zapojení českých mikroinfluencerů, kteří nám pomohli šířit myšlenku kampaně a inspirovat více lidí. O tom, jak jsme postupovali při tvorbě strategie a jak probíhala naše spolupráce, si můžete přečíst v naší case study na blogu. 

15.10.2020

Komentáře