Menu

Google optimize

Google Optimize je bezplatný nástroj společnosti Google sloužící hlavně UX desginerům.Tento nástroj je určen pro práci se vzhledem webových stránek.

Google Optimize je primárně určen pro A/B testování, tedy prostřednictvím tohoto nástroje lze vyhodnocovat jaká ze verzí vaší stránky má větší úspěch. Můžete tedy testovat sady prvků na webové stránce proti sobě a veškerá data získaná v Google Optimize si můžete jednoduše zaslat do Google Analytics. 

Jak začít s Google Optimize? 

  • založte si účet
  • vytvořte si první kontejner a určete si co chcete testovat
  • přidejte si rozšíření Google Optimize
  • poveďte změny na webu
  • upravte si cílení na stránku, publikum, případně přidejte popisky
  • propojte účet s účtem v Google Analytics (Google Optimize bude k měření využívat právě Google Analytics)

Kdy začít testovat různé verze webové stránky? 

Vždy když chcete zvyšovat konverzní poměr webových stránek. Řešíte UX webu? Pak pravděpodobně budete testovat. Vaše webové stránky nemají takový konverzní poměr, jaký byste chtěli? Opět, budete testovat. Testování je přirozenou součástí růstu každého e-shopu či webové stránky.

Existují další podobné nástroje? 

Samozřejmě. Například Adobe Target je precizní a velmi populární nástroj pro personalizaci a testování různých verzí stránek. Narozdíl od Google Optimize se ale jedná o placený nástroj.