Menu

Sociální sítě

Svět bez sociálních sítí si dnes už představíme jen těžko. Jsou hlavním komunikačním kanálem a slouží nejen pro naši osobní potřebu, ale často jsou už také nedílnou součástí firemní komunikace a PR. Pokud nejste na sociálních sítích, jako byste nebyli. Díky sociálním sítím si vybudujete lidské, přátelské a loajální vztahy se svými zákazníky.

Být aktivní na sociálních sítích se vyplatí. Jsou vysoce efektivní pro komunikaci a využívání reklamy na sociálních sítích je levné a jednoduché. Jsou skvělým pomocníkem pro budování vztahů i oslovování nových zákazníků. Navíc díky nim zvyšujete i svou důvěryhodnost a povědomí o firmě. Stačí si vybrat ze seznamu sociálních sítí tu správnou pro vás. Typy sociálních sítí jsou různé od těch profesních, přes osobnější až po ty čistě vizuální.

Sociální sítě – seznam

Facebook

Jednička mezi všemi, i dnes stále jedna z nejoblíbenějších sociálních sítí. Počet uživatelů této sítě sahá přes 2 miliardy a v České republice je to více než 5 milionů. S tímto počtem už se dá pracovat, proto byste tuto sociální síť rozhodně neměli podceňovat.

Stále ještě platí, že mít svou firmu na Facebooku je povinnost téměř pro každého, ať už jde o e-shop, B2B firmy, neziskové organizace, média či celebrity nebo vládní instituce. Díky Facebook Ads a dobře cílené reklamě dokážete zasáhnout relevantní publikum. Facebook by tak měl být na seznamu všech firem a podnikatelů.

Instagram

Sociální síť zaměřená zejména na vizuální obsah si své fanoušky získala velmi rychle. Dnes má více než miliardu uživatelů, kteří denně nahrávají fotky na své profily. Jedná se při tom nejen o celebrity nebo blogery, ale i o firmy, které zde představují svou firemní kulturu. Skvěle využijete i Stories, v nichž pomocí krátkých příběhů přiblížíte svou firmu i to, co děláte.

Při využívání této sociální sítě ale myslete především na to, že mluvit má za sebe především fotka nebo krátké video, snažte se proto, aby příspěvky byly esteticky co nejzajímavější. Instagram by neměl chybět na seznamu sociálních sítí všech B2C firem, které mají značku založenou na vizuálně atraktivním produktu (jídlo, doplňky, móda a další).

Twitter

Twitter si zakládá na krátkém a výstižném sdělení o délce 280 znaků. U nás si nezískal takovou popularitu jako v zahraničí, nejvíce ho využívají novináři, média, celebrity, umělci, politici nebo marketéři či reklamní agentury. Skvěle se hodí na rychlé šíření obsahu do světa. Je však potřeba si uvědomit, že ve většině případů vaše sdělení zůstane v bublině vašeho sociálního nebo profesního publika.

LinkedIn

Ke stále více využívaným druhům sociálních sítí patří i LinkedIn, který slouží zejména pro profesionální networking a navazování kontaktů. Nejvíce ho využijí firmy z B2B sektoru. Společnosti ho mohou využít na sbírání leadů i prezentaci své firemní kultury či hledání nových talentů.