PPC
Zkratka PPC znamená Pay Per Click, tedy platba za kliknutí, což je hlavní charakteristikou PPC reklamy, neboť platíte až v momentě, kdy na vaší reklamu někdo klikne. Jinými slovy platíte až za reálně přivedenou návštěvnost.
Hlavní výhodou PPC kampaní je možnost vše měřit. Přesně víme, jaká klíčová slova fungují, které inzeráty jsou úspěšnější a která kreativa je pro zákazníka zajímavější. Pomocí těchto dat můžeme ve velmi krátkém časovém období zlepšit výkon kampaní. Dalším pozitivem je bezesporu rychlost s jakou se dají kampaně vytvořit a spustit. Tento typ kampaní je vhodný jak pro firmy z oblasti B2C tak B2B. PPC vyžaduje pouze dobře definované cíle.
Jedná se tedy o skvělý způsob, jak se zviditelnit na internetu – budete vidět ve vyhledávačích (Google, Seznam), na spoustě dalších webů pomocí bannerů (tzv. obsahová síť, např. Seznam.cz, Novinky.cz, Sport.cz apod.) a na Youtube.
Na jaké vyhledávací dotazy se reklama zobrazí, jak bude vypadat, kolik za kliknutí nakonec zaplatíte a mnoho dalších parametrů ovlivníte správným nastavením PPC systémů.
A jaké druhy reklam Vám může PPC nabídnout?
- Google Nákupy/produktové kampaně v Skliku – PLA či kampaně v nákupech jsou dlouhodobě jednou z nejefektivnějších cest ke konverzím. Nákupové kampaně jsou vhodné pro e-shopy.
- Vyhledávací síť – standardní inzeráty zobrazující se nad přirozenými výsledky vyhledávání; významný zdroj zákazníků pro mnohé e-shopy, který se však kreativně dá využít i pro budování značky
- Display (bannerová reklama) – display reklama je výborným způsobem jak zvýšit povědomí o značce a zároveň dokáže zasáhnout vaší cílovou skupinu při procházení různých obsahových webů
- Remarketing – kampaně, které jsou zacílené na uživatele, kteří již navštívili Váš e-shop či stránku
- Videoreklama na Youtube – momentálně zřejmě nejpoužívanější brandingový nástroj
- Propagace aplikací
- Zbožové srovnávače – životně důležitý prodejní kanál pro mnoho e-shopů
-
Synergie PPC a SEO: Klíč k digitálnímu úspěchu?
17.11.2023Každý, kdo někdy začínal podnikat v online světě, si určitě…
-
PPC Restart 2023: AI, PMax, GA4 a jiné anomálie
01.06.2023Koncem minulého týdne se opět konal tradiční PPC Restart, na…
-
Microsoft Ads – proč nezapomínat na Bing?
25.04.2023Bing je vyhledávač technologického gigantu Microsoft, který z hlediska podílu…
-
Co nám dal kurz PPC reklama: Strategické řízení digitálních kampaní od Digisemestru?
10.05.2022Online marketing se vyvíjí superrychlým tempem a PPC kampaně nejsou…
-
Cíle reklamy na Facebooku: dosah, návštěvnost, nebo konverze?
08.12.2021Už jste také někdy tápali, jaký cíl reklamy zvolit pro…
-
Tipy na vzdělávání v PPC
10.11.2021V oblasti marketingu je potřeba sledovat nejnovější trendy, novinky a neustále…
-
Co je remarketing?
27.10.2021Remarketing (známý také jako retargeting) je taktika zobrazování cílených reklam…
-
Marketing po pandemii: 4 nejdůležitější poučení
25.08.2021S koronavirem máme spojena jen samá negativa. Některé oblasti trhu…
-
Jak využít framework See – Think – Do – Care pro růst online podnikání
28.07.2021Existuje celá řada podob online podnikání, nicméně většina směřuje k…
-
Co nabízí LinkedIn Ads?
14.07.2021Díky reklamám na LinkedInu se vaše značka dostane k tomu…
-
PPC optimalizace: 4 tipy pro sepsání perfektní reklamy
09.06.2021Kampaně ve vyhledávání – co si připomenout předtím, než se…
-
Novinky z onlajnu #62 – O blogování, podcastech a vydání knížky s Veronikou Lechnerovou
14.12.2020Zdravíme vás u vánočních Novinek z onlajnu. Dozvíte se, jaké…
-
Spolupráce eVisions a Nefertitis: Za 9 měsíců zvýšení tržeb na téměř 150 % díky PPC (CASE STUDY)
23.11.2020V létě roku 2019 nás kontaktoval majitel e-shopu Nefertitis s…
-
Novinky z onlajnu #60 – Jak začít podnikat online, letošní Brighton SEO a zákulisí naší kampaně pro Courtyard by Marriott
15.10.2020V 60. dílu Novinek se z onlajnu se můžete těšit…
-
Koeficient sezónnosti – Jak se bude váš obrat vyvíjet v jednotlivých měsících?
16.09.2020Plánování marketingových aktivit pro nadcházející rok vyžaduje data, data a…
-
Novinky z onlajnu #59 – proč začít používat hashtagy na Facebooku a jak se změnil svět affiliate marketingu
10.09.2020I v září jsme pro vás připravili už tradiční porci…
-
Novinky z onlajnu #58 – Jak na silný osobní brand
13.08.2020Vítáme vás u srpnových Novinek z onlajnu. Už tradičně pro…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13.07.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…