Influencer marketing
Influencer marketing funguje na principu využívání vlivných osob k propagaci produktu, služby nebo značky. Influencer je člověk, který má okolo sebe vybudovanou početnou komunitu lidí na sociálních sítích, kde se vyjadřuje k různým tématům. Jeho komunita mu z pravidla věří, ztotožňuje se s jeho názory a získává od něj inspiraci.
Výhody influencer marketingu
Influencer marketing hraje stále významnější roli v marketingu firmy. Vhodně vybraný influencer a správně nastavená spolupráce mezi ním a značkou dokáže významně pomoct s její viditelností i se zvýšením prodejů. K tomu je ale stěžejní dokázat efektivně spolupráci nastavit, vybrat relevantní influencery a řídit celou kampaň.
Dle stanovených cílů zvolíme vhodný taktický nástroj influencer marketingu. Nejčastěji se jedná o kombinaci některého z níže uvedených.
- Slevové kódy, affiliate marketing
- Soutěže, dárkové balíčky, giveaway
- Takeover (převzetí social media kanálu infleucerem)
- Sponzorovaný obsah
- Ambasador značky
- Product placement
- Unboxing
Jak vybrat vhodného influencera?
Pro úspěšnou a účinnou spolupráci je klíčové vybrat vhodné influencera. My zpravidla přihlížíme k následujícím kritériím:
- Zásah – počet followers na Instagramu, počet odběratelů na YT kanále atd.
- Dosah – nesledovat jen followers, hledět např. i na interakce
- Relevance – poznejte příběh influencera (např. spojení veganka a burgerová firma rozhodně není ideální)
- Cílová skupina – kdo je publikum influencera a jaká je kvalita fanoušků
- Aktivita – zda nesdílí až příliš obsahu, anebo naopak málo
- Obsah influencera – může i značku poškodit
Typy influencerů dle velikosti
Na základě velikosti (resp. velikosti fanouškovské základny) rozdělujeme influencery do několika kategorií.
Mikroinfluenceři
Běžní jedinci s cca 1 000 -29 000 sledujícími. Jejich hlas je na internetu slyšet. Věnují se specifickému tématu. Vybudovali si blízký vztah s publikem, pravidelně komunikují. Větší míra zapojení publika. Důvěryhodnost, autentičnost, nižší nároky na spolupráci.
Influenceři
Online tvůrci s více než 30 000 sledujícími. Vášeň pro určité téma, profesionální působnost na sociálních sítích. Umožňují zasáhnout větší čas publika. Mnoho zkušeností s tvorbou obsahu, s komunikací značek i s reportováním KPI.
Celebrity
Svůj vliv vybudovali skrze tradiční média / profesi. Sleduje je desítky až stovky tisíce lidí. Fanoušky oslovil jejich talent (hudba, herectví, sport…), zajímá je zákulisí. Jsou v širokém povědomí, dokáží proto zacílit na široké publikum. Často mnohem menší autentičnost, větší požadavky.
Proč influencer marketing funguje?
- Reklama je v přirozeném prostředí (fotky uživatelů, které lidé sami sledují), klasická reklamní sdělení jsou dnes přehlížena.
- Lidé mají influencery jako svůj vzor a inspiraci.
- Influenceři působí důvěryhodně a jejich publikum věří tomu, co jim doporučí.
S čím vám můžeme pomoci my?
- Vytvoříme pro vás kompletní influencer marketingovou kampaň
- Vytipujeme pro vás seznam vhodných influencerů
- Domluvíme podmínky spolupráce s influencery
- Dohlédneme na hladký průběh kampaně
- Vyhodnotíme kampaň
Poznejte náš social media tým
Diana ZadákováSocial Media Manager
Tereza MalečováSocial Media Specialist
Andrea DlabolováSocial Media Specialist
Jan VohralíkSocial Media Specialist
Michaela RusováSocial Media Intern
Denisa ŘehákováSocial Ads Specialist
Naši spokojení klienti
Co o nás říkají naši klienti
„Potřebovali jsme dát naším komunikačním kanálům nový drive, mít jasnou strategii a také jsme hledali někoho, kdo bude zcela kompetentní a zodpovědný k zadaným úkolům. Agentura eVisions předčila naše očekávání, je důležité obklopit se lidmi, kteří odvádí špičkovou práci, jsou vždy otevření k diskuzi a přichází proaktivně s návrhy na zlepšení.„
- Jana Machourková, Head of Marketing, MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o.
„Rád bych poděkoval Dianě a celému jejímu týmu v eVisions za skvělou spolupráci na naší online kampani #kouzločeska propagující domácí regiony a nabídku našich hotelů. Komunikace s jednotlivými členy týmu probíhala po celou dobu hladce a efektivně, tak abychom dosáhli požadovaného výsledku. S efektem a výsledky kampaně jsme celkově velmi spokojeni a rádi v budoucnu navážeme na naší úspěšnou spolupráci.„
- Štěpán Malý, Director of sales, Courtyard by Marriott
„Spolupracujeme s firmou eVisions již několik let v oblasti SEO a správě sociálních sítí v rámci České republiky, Slovenska a Maďarska. Velice oceňuji proaktivní přístup mladého kolektivu této firmy, který nám pomáhá budovat e-shop a naši značku Bellinda. Se službami jsme velice spokojeni.“
- Jitka Ullrichová, Marketing coordinator & e-shop manager, Bellinda.cz
„Specialisté z eVisions jasně ukázali na konkrétních příkladech, kde nám skokově rostou výdaje – naprosto neodůvodněně a zbytečně. Důležité byly i doporučení dalšího postupu pro budoucí aktivity. Audit byl pro nás výrazným přínosem.“
- Miroslav Příkopa, majitel Nefertitis.cz
„Agentura eVisions nám se správuje organickou a placenou část Facebooku, PPC a e-mailing. Z celé spolupráce je vidět, že agentura vnímá marketing komplexně a je si vědoma silných stránek jednotlivých vertikál online marketingu. Díky tomu je schopna efektivně alokovat čas a inzertní náklady, abychom dosáhli vytyčených cílů, což se nám během celé doby spolupráce daří.“
- Lukáš Rymer, majitel e-shopu LED Solution
Náš přístup aneb jaká je cena za influencer marketingovou kampaň?
Ke každé poptávce přistupujeme individuálně. V první řadě potřebujeme zjistit, jaká jsou vaše očekávání od kampaně s influencery.
Na úvodní osobní schůzce nebo na online callu si společně popovídáme o vašich očekáváních, cílech a vašem podnikání. Na základě vzájemné komunikace a interní analýze připravíme nabídku na míru vašim potřebám.
Protože se požadavky každého klienta liší, stanovujeme kalkulaci individuálně podle personifikovaného plánu.
Neváhejte vyplnit formulář a my se vám brzy ozveme.
-
Novinky z onlajnu #60 – Jak začít podnikat online, letošní Brighton SEO a zákulisí naší kampaně pro Courtyard by Marriott
15.10.2020V 60. dílu Novinek se z onlajnu se můžete těšit…
-
Jak efektivně využívat Instagram Stories?
18.03.2020Stories na Instagramu jsou skvělým nástrojem, jak přitáhnout větší pozornost…
-
22 tipů na obsah pro sociální sítě aneb osvědčené příspěvky pro Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn
15.07.2019Došla vám inspirace na obsah pro vaše profily na sociálních…
-
Editace fotek na Instagram (Stories) step by step – Novinky z onlajnu #speciál
19.05.2019Instagram je vizuální platforma, kde kvalitní a autentické fotografie jsou…