Menu

5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní

Autor Aneta Janoušková Aneta Janoušková

PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud je váš web přehledný, vaše popisky úchvatné a reference zákazníků snadno dohledatelné. Co dalšího zkontrolovat ještě před spuštěním PPC kampaně pro vás sepsala Aneta.

Ať už jste majitelem e-shopu, který vstupuje na trh, nebo začínající PPC specialista, možná si myslíte, že stačí zapnout PPC kampaně a máte vyhráno. Tak to ale bohužel nefunguje. Existuje mnoho nástrah, kterým je třeba se vyhnout, a dnes si probereme alespoň 5 základních bodů, které byste měli sledovat před spuštěním kampaní na webu.

Landing Page / vstupní stránka

Na Landing Page neboli vstupní stránku se návštěvník dostane hned při prokliku na web, proto je jedním z nejdůležitějších prvků. Musí být zajímavá a lákavá. Na první pohled musí být jasné, o jaký produkt či službu se jedná a co může návštěvník získat, pokud bude číst dále. V případě, že návštěvníka Landing Page nezaujme hned na první dobrou, tak stránku s největší pravděpodobností opustí.

Na vstupní stránce určitě nesmí chybět logo firmy, kontakt, nákupní košík, hlavní výhody, nabízené produkty či služby.

Popis produktu, který prodává

Popis produktu je jedním z nejdůležitějších aspektů online obchodu, co se konverze týče. Musí návštěvníka webu na první pohled upoutat, aby se z něj rázem stal kupující. Jak? Popisem produktu, který prodává.

Což znamená:

  • zmíněné výhody produktu (USP),
  • přesvědčení, proč koupit produkt na tomto webu,
  • použití slov, které prodávají,
  • přirozený jazyk, atraktivní obrázky produktů,
  • komunikovat vlastnosti nutné pro danou kategorii – Points of Parity (např. doprava zdarma)
  • a vlastnosti, díky kterým je produkt jedinečným – Points of Difference.

Call to Action (CTA)

Call to Action neboli výzva k akci vyzývá návštěvníky webu, aby udělali přesně to, co chcete – udělal konverzi –, např. odeslal objednávku nebo vyplnil kontaktní formulář.

Tlačítko CTA by nemělo být příliš velké ani příliš malé. Důležité je také správné umístění a viditelnost na stránce. Pokud návštěvník neuvidí tlačítko hned, je dost možné, že bude zmatený a raději uteče ke konkurenci. A konverze tím pádem nebudou.

Je nutné myslet na to, že tlačítko CTA je výzva k akci nikoliv k zmatenému útěku.

Přehledné kategorie a filtry produktů

Efektivní filtrování produktů je nejrychlejší způsob, jak přivést zákazníky na stránku s podrobnostmi o produktu. Pokud jsou filtry nastaveny na webu nesprávně, mohou návštěvníky z webu odvádět a ti si tak produkt nejspíš nekoupí.

Čím jednodušší filtrování produktů je, tím lépe se budou návštěvníci na webu orientovat. Filtrování by mělo být na první pohled viditelné. Důležité je nezapomínat na to, že filtry pomáhají návštěvníkům najít to, co hledali. Mohou jim také ukázat to, co primárně nehledali, a tak koupí třeba i něco navíc. Filtry jsou tedy nezbytné při orientaci na webu.

Reference

Velká většina uživatelů nakupuje podle referencí spokojených klientů. Pokud reference na webu neuvidí a v minulosti na tomto webu žádný produkt nenakoupili, tak je docela pravděpodobné, že odejdou ke konkurenci a produkt či službu koupí právě tam. Proto by reference měly být nezbytnou součástí webu.

A ještě upozornění – spouštějte kampaně jen na webech, na kterých to má smysl.

Sledujete na webu před spuštěním kampaní ještě něco, co zde nezaznělo? Napište nám do komentářů nebo na našich sociálních sítích.

08.04.2020

Komentáře