CTR
CTR (click-throught rate neboli míra prokliku), je poměr mezi počtem kliknutí na reklamu/odkaz a počtem jejich celkového zobrazení. Vyjadřuje se v procentech a udává úspěšnost reklamního inzerátu/reklamy. Při vysokém % CTR se skrze reklamu proklikne hodně lidí.
Výpočet CTR je velmi jednoduchý, a sice:
CTR = (Počet kliknutí / Celkový počet zobrazení) * 100
CTR je metrikou běžně užívanou v PPC reklamě, kde kromě klasické míry prokliku narazíte také na relativní CTR.
Relativní CTR ukazuje výkon vaší rekamy ve vztahu ke konkurenčním reklamám, které se zobrazují na stejném místě. Jedná se o metriku užívanou v obsahové síti a její výpočet je následovný:
Relativní CTR = CTR vlastní / CTR konkurence
V případě relativního CTR platí, že čím je výsledné číslo vyšší, tím lépe. Obecně pokud se pohybujete kolem čísla 1 (100%) jsou Vaše reklamy srovnatelné s konkurencí.
CTR, kdy je opravdu potřeba ho řešit?
- máte kampaně, ale neměříte konverze – v takovém případě je CTR klíčovou metriku a je třeba jej zlepšovat
- pokud konverze měříte, tak lepší CTR nikdy neškodí, ale jedná se spíš o metriku, která je pomocná
A jak efektivně zvyšovat CTR?
- Testujte – A/B testování textových i obsahových reklam je základ. Pro jednu sestavu vždy vytvořte alespoň dvě až tři varianty inzerátů s různým obsahem, jen tak poznáte, na co uživatelé slyší, a můžete s tím dále pracovat. A jak se říká v online vodách: „Není na světě inzerát ten, který by se líbil uživatelům všem“.
- S optimalizací počkejte. Nemá cenu měnit reklamy, které mají jednotky prokliků, takové nebudou mít vypovídající hodnotu. Počkejte si na stovky prokliků a tisícovky zobrazení.
- Zaměřte se na klíčové slovo – relevantní klíčové slovo zvyšuje CTR inzerátu. Logicky, na požadavek klienta totiž odpovídáte relevantním sdělením.
- Geolokace
- Koukejte na CTR na počítači vs. mobilních telefonech – neměňte inzerát hned, nejdříve se pořádně podívejte, zda vám na PC nefunguje jeden a na mobilním telefonu jiný
- Otestujte publika – vložte si do kampaní publika na pozorování a sledujte jak jednotlivé skupiny reagují na Vaše reklamy. Pomůže Vám to najít relevatní publika, která Vám přinesou vyšší CTR
- Zapojte relativní CTR – pokud pracujete v obsahové síti, začněte sledovat tuto metriku. Jste na tom hůř než konkurence? Posviťte si na ni, podívejte se, jaké používá argumenty.
-
Co jsme si odnesli z nejnabušenějšího školení na téma „Meta reklamy“?
10.11.2023Protože v eVisions klademe důraz na vzdělávání, nenechali jsme si…
-
Share of Voice (SOV): K čemu je a jak metriku spočítat?
24.03.2021Chcete mít přehled o viditelnosti svého webu? V tomto článku…
-
Google Search Console: Jak ji v SEO využít naplno?
06.01.2021Pokud stále nevíte, jak nejlépe využít nástroj Google Search Console…
-
Case study: Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 000 čtenářů
24.11.2020Společnost Dáme jídlo asi netřeba široce představovat. V roce 2012…
-
Spolupráce eVisions a Nefertitis: Za 9 měsíců zvýšení tržeb na téměř 150 % díky PPC (CASE STUDY)
23.11.2020V létě roku 2019 nás kontaktoval majitel e-shopu Nefertitis s…
-
SEO nástroje + 7 rozšíření, která vám usnadní práci
29.10.2020Žádný SEO konzultant se neobejde bez potřebných nástrojů, které mu…
-
Stylistika textů, I. díl: Co nesmí chybět v PR článku či e-mailu?
30.09.2020Každá forma textu má svá pravidla. V následujícím článku vás…
-
Koeficient sezónnosti – Jak se bude váš obrat vyvíjet v jednotlivých měsících?
16.09.2020Plánování marketingových aktivit pro nadcházející rok vyžaduje data, data a…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní
08.04.2020PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud…
-
Trendy v PPC pro rok 2020
15.01.2020Náš PPC Manager Adam pro vás sestavil PPC trendy na…
-
5 tipů, jak zvýšit prodeje prostřednictvím facebookových kampaní
04.11.2019Mnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál,…
-
Jak na PPC analýzu konkurence? Naše přednáška na PPC Restartu 2019
07.10.2019Společně s Lenkou jsme letos na PPC Restartu přednášeli o…
-
5 základních tipů a triků pro PPC kampaně
29.07.2019Chcete vědět, jak nastavují PPC kampaně profíci a na co…
-
Novinky z onlajnu #47 – Budoucnost influencerů, blog Dáme jídlo a PPC hacky
09.07.2019Začíná léto, ovoce je sladší, dny svěží, stejně tak jako…
-
Agentura vs. freelancer: Koho vybrat na PPC kampaně?
17.06.2019Pokud zvažujete pro svou firmu zavedení PPC kampaní, pravděpodobně přemýšlíte…
-
Jak na účinné PPC kampaně? Vyvarujte se nejčastějších chyb
19.02.2018Ať už jste ve světě PPC nováček, nebo ostřílený matador,…
-
Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky
16.10.2017Vyhledávání pomocí hlasu je dnes již pro mnoho z nás…
-
Novinky z onlajnu #28
08.08.2017Pozor, pozor, budou se podávat další Novinky z onlajnu! Kromě…