Menu

Google merchant center

Google Merchant Center (GMC) je služba Google která slouží k nahrání produktových dat obchodníka, které se pak mohou zobrazovat potenciálním zákazníkům ve vyhledávání ve službách Google. V GMC se také můžou zapisovat informace o daních o E-shopu či o cenně dopravy. Všechny produkty, které jsou vidět na Google shopping search byly nahrány právě přes GMC. Tato služba funguje zdarma, není zapotřebí mít účet v Google Ads.

GMC podporuje dva podporované formáty – XML feed a text oddělený tabulátory (tabulka). Tabulka je sice používaná ale v drtivě většině se používá XML feed. Nahrání do GMC je pak jednoduché – staví dát meta tag do zdrojového kódu domovské stránky, požádat o verifikace a následně si GMC vše ze stránky nahraje sám. V XML feedu jsou pak nutné některé atributy, bez kterých se v GMC nemůže produkt zobrazit. URL obrázku produktu nebo cena jsou nutností. Produkty, které nechcete ve vyhledávacích službách zobrazovat pak můžete jednoduše smazat přímo v GMC a nebo při vytváření kampaní v Google Ads.

Mezi základní informace o produktu jsou [ID] – Identifikátor produktu, [title] název produktu, [description] – popisek produktu, [link] – cílová stránka, [image_link] – URL obrázku atd. Atributy se můžou i lišit země od země, či jednotlivé produkty mohou mít specifické atributy, jako například textil, kde se uvádí velikost.

K jednomu účtu GMC může mít přístup více uživatelů, podobně jako v Google Ads, můžou být pravomoci jednotlivých uživatelů rozděleny.

  • Standardní přístup – uživatel má možnost se přihlásit k GMC a má přístup ke všem položkám produktů, kromě údajů na kartě Uživatelé
  • Správce – má stejné pravomoci jako má standardní přístup, ale hlavně může přidávat a mazat ostatní uživatele.
  • Emailové kontakty – Nemají přístup k účtu, pouze dostávají e-mailové zprávy např. o změnách v účtech.

Z pohledu zákazníka, který si prohlíží nebo chce koupit produkty je pak výhodné, že Google podle tagu a algoritmu dokáže při vyhledávání najít podobné či stejné produkty, a navíc dokáže porovnat cenu stejných produktů mezi jednotlivými e-shopy. Je samozřejmostí že produkty se zobrazují na všech zařízeních.