Google merchant center
Google Merchant Center (GMC) je služba Google která slouží k nahrání produktových dat obchodníka, které se pak mohou zobrazovat potenciálním zákazníkům ve vyhledávání ve službách Google. V GMC se také můžou zapisovat informace o daních o E-shopu či o cenně dopravy. Všechny produkty, které jsou vidět na Google shopping search byly nahrány právě přes GMC. Tato služba funguje zdarma, není zapotřebí mít účet v Google Ads.
GMC podporuje dva podporované formáty – XML feed a text oddělený tabulátory (tabulka). Tabulka je sice používaná ale v drtivě většině se používá XML feed. Nahrání do GMC je pak jednoduché – staví dát meta tag do zdrojového kódu domovské stránky, požádat o verifikace a následně si GMC vše ze stránky nahraje sám. V XML feedu jsou pak nutné některé atributy, bez kterých se v GMC nemůže produkt zobrazit. URL obrázku produktu nebo cena jsou nutností. Produkty, které nechcete ve vyhledávacích službách zobrazovat pak můžete jednoduše smazat přímo v GMC a nebo při vytváření kampaní v Google Ads.
Mezi základní informace o produktu jsou [ID] – Identifikátor produktu, [title] název produktu, [description] – popisek produktu, [link] – cílová stránka, [image_link] – URL obrázku atd. Atributy se můžou i lišit země od země, či jednotlivé produkty mohou mít specifické atributy, jako například textil, kde se uvádí velikost.
K jednomu účtu GMC může mít přístup více uživatelů, podobně jako v Google Ads, můžou být pravomoci jednotlivých uživatelů rozděleny.
- Standardní přístup – uživatel má možnost se přihlásit k GMC a má přístup ke všem položkám produktů, kromě údajů na kartě Uživatelé
- Správce – má stejné pravomoci jako má standardní přístup, ale hlavně může přidávat a mazat ostatní uživatele.
- Emailové kontakty – Nemají přístup k účtu, pouze dostávají e-mailové zprávy např. o změnách v účtech.
Z pohledu zákazníka, který si prohlíží nebo chce koupit produkty je pak výhodné, že Google podle tagu a algoritmu dokáže při vyhledávání najít podobné či stejné produkty, a navíc dokáže porovnat cenu stejných produktů mezi jednotlivými e-shopy. Je samozřejmostí že produkty se zobrazují na všech zařízeních.
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13.07.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních…
-
5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní
08.04.2020PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud…
-
Novinky z onlajnu #51 – Jak uspět v online marketingu v roce 2020
08.01.2020Vítáme vás u prvních letošních Novinek z onlajnu! Dnes se…
-
Efektivní analýza webu v 6 krocích
10.06.2019V eVisions jsem se naučil, že tlak na kvalitní výsledky…
-
Jak podpoříte váš e-shop před Vánoci?
04.10.2018Před Vánocemi nakupují lidé jako utržení z řetězu. Jak je…
-
Jak vytunit XML feed pro Heureku?
03.08.2016Také inzerujete na Heurece? A máte svou inzerci pořádně „vytuněnou“?…
-
Zboží.cz: Nasaďte si nový XML feed a nový konverzní kód
18.04.2016Zboží.cz oficiálně uvedlo dvě očekávané novinky – nový formát XML…
-
Zbožové srovnávače po lopatě a netechnicky
04.03.2016Zbožové srovnávače představují super marketingový kanál pro e-shopy, a to…
-
Novinky z onlajnu #12
22.10.2015Z našich holešovických kanceláří vás opět přivítali Luděk Pulicar a…