Obsahový marketing
Co je obsahový marketing?
Pojem obsahový marketing (překlad z anglického content marketing) je často považován za copywriting, ale obsah nemusí mít pouze textovou podobu. V obsahovém marketingu pracujeme s různými typy obsahu od blogových a PR článků, přes videa, sociální sítě, obrázky, e-maily, e-booky až po podcasty a případové studie. Jaký typ obsahu zaujme právě vaše zákazníky, vám poradíme v obsahové strategii, kterou sestavíme vaši značce na míru. Pravidelná tvorba obsahu zkušenými copywritery pomůže upevnit pozici vaší firmy v očích veřejnosti a zacílit na potenciální zákazníky.
Cíle a přínosy obsahového marketingu
Cíle obsahového marketingu mohou být různé, měly by však směřovat k určité formě prodeje. Pravidelnou tvorbou hodnotného obsahu lze podpořit prodej produktů/služeb, zvýšit povědomí o značce či vybudovat lepší vztah se zákazníky. Souběžně s tím je třeba myslet na samotné konzumenty obsahu, tedy čtenáře, potažmo zákazníky a servírovat jim obsah, který je bude bavit.
Obsahový marketing má nejčastěji za cíl:
- zaujmout potenciální zákazníky,
- posílit loajalitu těch současných,
- zvýšit povědomí o vaší značce,
- podpořit prodeje,
- přirozeně zvýšit návštěvnost webu,
- upevnit pozici značky na trhu a její důvěryhodnost,
- ušetřit peníze za placenou reklamu,
- vybudovat pozici odborníka a autority,
- oslovit širší cílovou skupinu,
- vybudovat komunitu,
Obsahová strategie jako základ content marketingu
Základním stavebním kamenem obsahového marketingu je správně nastavená obsahová strategie. Ta by měla být šitá na míru projektu či značce, jejím cílům a relevantním cílovým skupinám. V rámci komplexní obsahové strategii rozklíčujeme, kdo jsou vaši potenciální zákazníci, jaké mají potřeby a jaký obsah chtějí konzumovat. Na základě toho navrhneme vhodné typy obsahu a kanály, kde tyto cílové skupiny zachytíme a oslovíme.
V rámci obsahové strategie získáte:
- definici vaší současné pozice na trhu,
- obsahový audit webu a doporučení pro vylepšení,
- analýzu konkurence a Content Gap analýzu odhalující vaše obsahové mezery,
- definici cílových skupin a 3 hlavní persony, které je zastupují,
- návrhy vhodných typů obsahu,
- návrhy vhodných kanálů, kterými oslovíte nové i stávající zákazníky,
- definici ton of voice (tón komunikace) vaší značky,
- jednoduchý komunikační manuál,
- publikační plán pro blog obsahující 100 témat,
- základní pravidla a doporučení pro tvorbu kvalitního obsahu,
- návod na vyhodnocování úspěšnosti textů.
Typy obsahu, které dokážeme připravit
Aby měl obsahový marketing smysl, obsah je třeba tvořit pravidelně a v dostatečné kvalitě. Každý formát obsahu má svá specifika a je rozdíl, pokud text píše nezkušený autor nebo seniorní copywriter s přesahem do dalších vertikál online marketingu.
Naši copywriteři mají nejen rozličné zkušenosti s mnoha typy obsahu a oborů, ale také znalost SEO, které s copywritingem úzce souvisí.
V rámci obsahového marketingu vám pomůžeme s:
- s tvorbou publikačního plánu pro blog,
- se správou blogu a psaním článků,
- s tvorbou PR článků,
- textací webu (texty do kategorií, produktové stránky, FAQ..)
- textací bannerů a inzerátů,
- textací newsletterů,
Pokud už obsah tvoříte, ale nejste si jistí jeho kvalitou, rádi vám jej zrevidujeme v rámci obsahového auditu.
Cena obsahového marketingu
Cenu obsahového marketingu určujeme individuálně dle velikosti projektu a jeho cílů. Cena publikačního plánu závisí na počtu témat i množství článků, které chcete měsíčně na blogu publikovat. Pokud vás zajímá, kolik by stál obsahový marketing přímo pro váš projekt, ozvěte se nám – rádi vám přípravíme individuální cenovou nabídku.
Co o nás říkají naši klienti?
„Texty od eVisions jsou kvalitní, a to jak z pohledu copywritingu, tak SEO. Copywriteři umí dobře vystihnout tonalitu značky, píší informačně hodnotné články a ví, jak pracovat se zásadami SEO. Komunikace s copywritery je navíc vždy profesionální a na naše dotazy či požadavky reagují velmi rychle. Spolupráce se skvělým týmem eVisions si velmi vážíme a doufáme, že bude pokračovat i nadále.“
– Tamara Weiler, SEO Content Manager, Douglas CZ, Douglas SK
S eVisions spolupracujeme již delší dobu v oblasti SEO – oceňujeme především proaktivní, flexibilní a velmi ochotný přístup, a to nejen v rámci samotné optimalizace pro vyhledávače, ale i v rámci komunikace a kooperace se skvělými copywritery. Týmy přichází s tipy, co zlepšit, pružně reagují na změny zadání. Snaží se nám také maximálně vycházet vstříc, a to je pro nás v aktuální situaci na energetickém trhu skutečně velký benefit.
– Lucie Poskočilová, Vedoucí skupiny Marketingová komunikace, ČEZ Prodej, a.s.
Ukázky naší práce
Dlouhodobě se staráme o blogy menším firmám i větším hráčům, jako je například Dáme jídlo nebo ČEZ.
Zajímají vás konkrétní výsledky a čísla? Prohlédněte si naše case studies:
- Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 tisíc čtenářů
- Jak jsme s ČSOB Pojišťovnou zvýšili návštěvnost blogu o 620 % díky featured snippets
- Šperky Rýdl: Jak jsme vyšperkovali blog a přivedli na něj 261 tisíc lidí
Naši spokojení klienti
Náš tým pro obsahový marketing
-
The Inbounder: Nejlepší tweety z mezinárodní konference!
02.05.2018Jestli jste nebyli na konferenci The Inbounder v Madridu, o…
-
E-shop summit & expo – Novinky z onlajnu #Speciál
19.03.2018Přinášíme exkluzivní reportáž z E-shop summit & expo - 5…
-
Infografika: Marketingové konference, fóra a další oborové akce roku 2018
05.03.2018Rádi se sebevzděláváte, chcete předstihnout konkurenci nebo mít zkrátka přehled…
-
Novinky z onlajnu #34
28.02.2018Vítáme vás u posledních zimních Novinek z Onlajnu, které vám…
-
Sociální síť bez reklam a algoritmů? Představujeme vám Vero
27.02.2018Svět sociálních médií nyní zažívá nečekaný boom. Na scéně se…
-
Pište bez chyb. Našli jsme pro vás vychytávky, které si budete chtít vytisknout
22.02.2018„Píše se byste nebo by jste? V této větě má…
-
SEO 2018: Co nás čeká a nemine?
18.12.2017Ani v roce 2018 SEO neupadne v zapomnění. Naopak -…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
28.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
23.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Aplikace, které vyladí váš instagramový profil k dokonalosti
16.11.2017Na Instagramu se denně sdílí přes 95 miliónů fotek a…
-
Marketing Festival 2017 – Novinky z onlajnu #Speciál
13.11.2017Avinash Kaushik, Rand Fishkin, Joe Wade... Letošní Marketing festival byl…
-
Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky
16.10.2017Vyhledávání pomocí hlasu je dnes již pro mnoho z nás…
-
17 tipů, jak využívat Instagram efektivněji
18.09.2017Instagram využívá přes 700 milionů aktivních uživatelů a samotné stories…
-
Případová studie: Jak zvýšit organickou návštěvnost o 1000 %
13.06.2017Zvyšování návštěvnosti a konverzí z přirozených výsledků vyhledávání je jednou…
-
10 (+1) e-booků, s kterými proniknete do světa online marketingu
24.04.2017Potřebujete se vzdělat v online marketingu a hladovíte po informacích?…
-
7 geniálních SEO blogů
06.04.2017Zajímají vás všechny novinky, které se týkají SEO? Hledáte inspiraci…
-
Největší kecy z online marketingu
31.03.2017Dali jsme dohromady přesně 50 největších klišé a keců, s…
-
SEO v roce 2017. Jaké bude?
19.12.2016Stejně jako minulý rok jsme se pokusili i letos předpovědět…
-
8 nejlepších přednášek z konference Learn Inbound
23.11.2016Kromě 3XE Digital jsme se v Dublinu rozhodli navštívit i…
-
10 nejzajímavějších přednášek na 3XE Digital Conference Dublin
19.10.2016Čechy už jsou nám malé, a tak jsme se rozhodli…