Obsahový marketing
Co je obsahový marketing?
Pojem obsahový marketing (překlad z anglického content marketing) je často považován za copywriting, ale obsah nemusí mít pouze textovou podobu. V obsahovém marketingu pracujeme s různými typy obsahu od blogových a PR článků, přes videa, sociální sítě, obrázky, e-maily, e-booky až po podcasty a případové studie. Jaký typ obsahu zaujme právě vaše zákazníky, vám poradíme v obsahové strategii, kterou sestavíme vaši značce na míru. Pravidelná tvorba obsahu zkušenými copywritery pomůže upevnit pozici vaší firmy v očích veřejnosti a zacílit na potenciální zákazníky.
Cíle a přínosy obsahového marketingu
Cíle obsahového marketingu mohou být různé, měly by však směřovat k určité formě prodeje. Pravidelnou tvorbou hodnotného obsahu lze podpořit prodej produktů/služeb, zvýšit povědomí o značce či vybudovat lepší vztah se zákazníky. Souběžně s tím je třeba myslet na samotné konzumenty obsahu, tedy čtenáře, potažmo zákazníky a servírovat jim obsah, který je bude bavit.
Obsahový marketing má nejčastěji za cíl:
- zaujmout potenciální zákazníky,
- posílit loajalitu těch současných,
- zvýšit povědomí o vaší značce,
- podpořit prodeje,
- přirozeně zvýšit návštěvnost webu,
- upevnit pozici značky na trhu a její důvěryhodnost,
- ušetřit peníze za placenou reklamu,
- vybudovat pozici odborníka a autority,
- oslovit širší cílovou skupinu,
- vybudovat komunitu,
Obsahová strategie jako základ content marketingu
Základním stavebním kamenem obsahového marketingu je správně nastavená obsahová strategie. Ta by měla být šitá na míru projektu či značce, jejím cílům a relevantním cílovým skupinám. V rámci komplexní obsahové strategii rozklíčujeme, kdo jsou vaši potenciální zákazníci, jaké mají potřeby a jaký obsah chtějí konzumovat. Na základě toho navrhneme vhodné typy obsahu a kanály, kde tyto cílové skupiny zachytíme a oslovíme.
V rámci obsahové strategie získáte:
- definici vaší současné pozice na trhu,
- obsahový audit webu a doporučení pro vylepšení,
- analýzu konkurence a Content Gap analýzu odhalující vaše obsahové mezery,
- definici cílových skupin a 3 hlavní persony, které je zastupují,
- návrhy vhodných typů obsahu,
- návrhy vhodných kanálů, kterými oslovíte nové i stávající zákazníky,
- definici ton of voice (tón komunikace) vaší značky,
- jednoduchý komunikační manuál,
- publikační plán pro blog obsahující 100 témat,
- základní pravidla a doporučení pro tvorbu kvalitního obsahu,
- návod na vyhodnocování úspěšnosti textů.
Typy obsahu, které dokážeme připravit
Aby měl obsahový marketing smysl, obsah je třeba tvořit pravidelně a v dostatečné kvalitě. Každý formát obsahu má svá specifika a je rozdíl, pokud text píše nezkušený autor nebo seniorní copywriter s přesahem do dalších vertikál online marketingu.
Naši copywriteři mají nejen rozličné zkušenosti s mnoha typy obsahu a oborů, ale také znalost SEO, které s copywritingem úzce souvisí.
V rámci obsahového marketingu vám pomůžeme s:
- s tvorbou publikačního plánu pro blog,
- se správou blogu a psaním článků,
- s tvorbou PR článků,
- textací webu (texty do kategorií, produktové stránky, FAQ..)
- textací bannerů a inzerátů,
- textací newsletterů,
Pokud už obsah tvoříte, ale nejste si jistí jeho kvalitou, rádi vám jej zrevidujeme v rámci obsahového auditu.
Cena obsahového marketingu
Cenu obsahového marketingu určujeme individuálně dle velikosti projektu a jeho cílů. Cena publikačního plánu závisí na počtu témat i množství článků, které chcete měsíčně na blogu publikovat. Pokud vás zajímá, kolik by stál obsahový marketing přímo pro váš projekt, ozvěte se nám – rádi vám přípravíme individuální cenovou nabídku.
Co o nás říkají naši klienti?
„Texty od eVisions jsou kvalitní, a to jak z pohledu copywritingu, tak SEO. Copywriteři umí dobře vystihnout tonalitu značky, píší informačně hodnotné články a ví, jak pracovat se zásadami SEO. Komunikace s copywritery je navíc vždy profesionální a na naše dotazy či požadavky reagují velmi rychle. Spolupráce se skvělým týmem eVisions si velmi vážíme a doufáme, že bude pokračovat i nadále.“
– Tamara Weiler, SEO Content Manager, Douglas CZ, Douglas SK
S eVisions spolupracujeme již delší dobu v oblasti SEO – oceňujeme především proaktivní, flexibilní a velmi ochotný přístup, a to nejen v rámci samotné optimalizace pro vyhledávače, ale i v rámci komunikace a kooperace se skvělými copywritery. Týmy přichází s tipy, co zlepšit, pružně reagují na změny zadání. Snaží se nám také maximálně vycházet vstříc, a to je pro nás v aktuální situaci na energetickém trhu skutečně velký benefit.
– Lucie Poskočilová, Vedoucí skupiny Marketingová komunikace, ČEZ Prodej, a.s.
Ukázky naší práce
Dlouhodobě se staráme o blogy menším firmám i větším hráčům, jako je například Dáme jídlo nebo ČEZ.
Zajímají vás konkrétní výsledky a čísla? Prohlédněte si naše case studies:
- Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 tisíc čtenářů
- Jak jsme s ČSOB Pojišťovnou zvýšili návštěvnost blogu o 620 % díky featured snippets
- Šperky Rýdl: Jak jsme vyšperkovali blog a přivedli na něj 261 tisíc lidí
Naši spokojení klienti
Náš tým pro obsahový marketing
-
7 zásad neodolatelného nadpisu
26.04.2016Nadpis rozhodne o tom, jestli si v internetové džungli přecpané…
-
Report z E-shop Summitu 2016
03.04.2016Zúčastnili jsme se nadupané konference eShop Summit v Českých Budějovicích…
-
10 tipů, jak na Online Reputation Management
01.12.2015Je vaše pověst na internetu ohrožena nespokojenými zákazníky, nekalou konkurencí…
-
Cestu ke copywritingu lemuje 213 stran
02.11.2015Koncem září 2015 vyšla copytýmu z H1.cz příručka, která si…
-
Podzimní CopyCamp jsme si užili ve školních lavicích
02.10.2015Podzimní CopyCamp se nesl v duchu hesla „Zpátky do školy“,…
-
Ohlédnutí za Content First 2015 – 2.díl
01.07.2015Aneb co se dělo po obědě.
-
Ohlédnutí za Content First 2015 – 1. díl
25.06.2015Uplynul týden od konání 2. ročníku konference obsahového marketingu Content…