Menu

Novinky z onlajnu #34

Autor Petr Hlaváč Petr Hlaváč

Vítáme vás u posledních zimních Novinek z Onlajnu, které vám neobvykle přinášíme z malebných vrcholků Krkonoš. Odhalíme vám žhavé novinky týkající se reklamy na Instagramu či v Skliku, facebookových chatbotů, ale i přechodu z HTTP na HTTPS.

Stav E-commerce v Česku

Zajímá vás, jak si vede česká e-commerce? Pak se podívejte na www.ceska-ecommerce.cz, kde najdete aktualizované real time statistiky o tržbách, nejoblíbenějších segmentech i způsobech dopravy. Do statistik se pak hlouběji ponoříte s naší Infografikou týkající se mobilní návštěvnosti.

 

Sklik a možnost kombinované reklamy

Sklik koncem loňského roku představil nový formát reklamy: reklamu kombinovanou.

V rámci obsahové sítě si tak navolíte různé obrázky, loga, různě dlouhé titulky či popisky. Seznam poté dle rozměrů konkrétní reklamní plochy vyhodnotí, jak jednotlivé prvky poskládá.

 

AdBlocker v Chromu

Od 15. února začal Google Chrome blokovat některé druhy reklam. U desktopů tam spadají především vyskakovací okna, automaticky přehrávaná videa se zvukem nebo překrývající se okna s odpočtem. Mobilům pak vadí zejména bannery zabírající přes 30 % velikosti stránky nebo animované reklamy. Tento typ reklamy ze svého webu pomocí AdBlockeru klidně odstraňte, akorát jej zpomalují.

 

Už jste přešli na HTTPS?

Pokud jste stále nepřešli z internetového protokolu HTTP na HTTPS, učiňte tak co nejdříve, protože jako majitel e-shopu tím chráníte komunikaci se zákazníkem. Jestliže váš web nejpozději v červenci 2018 nepoběží na HTTPS, Google Chrome jej označí jako nezabezpečený.

 

Seznam slibuje relevantnější výsledky vyhledávání

Seznam přichází s aktualizací algoritmu, od níž si slibuje vyšší relevanci vzhledem ke hledanému výrazu. V případě, že to dává smysl, vám pak vrátí více výsledků z jedné domény. Individuální výsledky vyhledávání a jednotlivých výrazů si vyzkoušejte sami na hledani.sbeta.cz.

Novinky z německého Onlajnu

Ministerstvo pro digitalizaci v nedohlednu

V Německu se nyní vše točí okolo sestavování nové koalice CDU/CSU a SPD, a ačkoliv je e-commerce a digitální infrastruktura země ožehavým tématem, Němci se slibovaného ministerstva pro digitalizaci zatím nedočkají. A budoucí vládní koalice již nyní čelí velké kritice, že v kontextu Evropské unie Německo v digitalizaci zaostává.

 

Zákon o odstraňování nezákonného obsahu

Bouřlivá debata ohledně zákonu o odstraňování nezákonného obsahu ze sociálních sítích stále pokračuje. Německá kancléřka, Angela Merkel, zákon sice nadále obhajuje, nicméně už teď připouští jeho výraznější změny.

 

Léky na předpis přes dopravní společnosti

Spekuluje se rovněž o zákazu zasílání léků na předpis přes dopravní společnosti. Ačkoliv online lékárny byly v Německu na strmém vzestupu, po oznámení tohoto návrhu ztratily akcie internetových lékáren velkou část své hodnoty.

 

Instagram a nový reklamní formát Collections Ads

Instagram představil nový reklamní formát, tzv. Collection Ads, v němž dochází ke spojení videa a katalogu produktů. Budete si tak moci vybrat z většího množství zboží, přestože finální nákup bez opuštění aplikace Instagram prozatím neuskutečníte.

 

Reklama v Instagram Stories

Nový typ instagramové reklamy ve Stories zvaný Carousel vám umožní dát až 3 příběhy vedle sebe. Kromě Instagramu, Facebooku nebo Pinterestu však existují další sociální sítě, na kterých byste rozhodně měli být vidět. Které to jsou? To se dozvíte v článku Sociální sítě, na kterých byste měli být vidět, který napsal náš Social Media Specialista Dominik.

 

Pinterest Lens slaví 1. narozeniny

Pinterest slaví 1 rok od spuštění vyhledávací funkce Pinterest Lens, která vám na základě vašeho vlastního snímku nalezne obdobné obrázky. Každý den proběhne přes Lens více než 600 milionů vyhledávání, což jen svědčí o její rostoucí popularitě.

ICO

ICO znamená anglicky initial coin offering, tedy veřejná nabídka digitální měny. Facebook však hodlá proces identifikace a potlačování klamavé reklamy zdokonalovat a postupně zavede výjimky pro seriózní firmy obchodující s kryptoměnou.

 

Facebook vytváří chatboty s osobností

Věděli jste, že chatboti na Facebooku čerpají inspiraci z filmových scénářů? Z důvodů uživatelských stížností na jejich neopravdovost Facebook jazyk chatbotů zlepšuje, a to za pomocí platformy Amazon Mechanical Turk, čímž by rád docílil chatbotů s osobností.

 

Vsaďte na (live) videa

Analýza 100 milionů facebookových videí provedená společností BuzzSumo nám říká, že nejžádanějšími tématy zůstává jídlo, krása, móda a zvířata a nejsledovanějšími pak videa o délce 60 až 90 sekund. Zaměřte se i na live videa, jimž uživatelé věnují v průměru až 15 minut pozornosti a která obdrží až 25 % více komentářů než standardní videa.

 

Tip: Vyhněte se ve videích příliš dlouhé úvodnímu textu a přejděte ihned k pointě.

 

Tímto vás také zveme na E-shop summit & expo, který se uskuteční 16.-17. března 2018 a na kterém vás u našeho stánku moc rádi uvidíme. Těšit se můžete také na přednášku našeho kolegy Milana Fialy na téma Zvládněte expanzi na německý trh bez zbytečných přešlapů.

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

28.02.2018

Komentáře