Menu

Sociální síť bez reklam a algoritmů? Představujeme vám Vero

Autor Jana Brücknerová Jana Brücknerová

Svět sociálních médií nyní zažívá nečekaný boom. Na scéně se totiž objevila ne-tak-úplně-nová sociální síť jménem VERO, která slibuje opravdovost, jednoduchost a záplaty do míst, kde se ostatní sociální sítě začínají třepit. Co od ní můžeme očekávat a stojí za to na ní být?

Vero znamená v překladu „opravdový“, z čehož lze usuzovat, že si zřejmě hodlá zakládat na opravdovosti a „syrovosti“. Otázkou však zůstává, jak dlouho si tento status v dnešním světě online marketingu udrží.

Kde se vzala, tu se vzala…

Možná vás zaskočí, že sociální platforma VERO již dávno není batoletem v plenkách, zrodila se totiž už v roce 2015. Světlo světa spatřila díky lebanonskému miliardáři jménem Ayman Hariri, jehož společnost nesoucí název Saudi Oger v minulosti dokonce čelila několika kauzám ohledně života ohrožujících podmínek pro své zaměstnance.

Na popularitě VERO ovšem nabírá až teď, kdy se pomalu ale jistě dere do povědomí lidí. Chystá se jim snad z hlavy vytěsnit Instagram či Facebook? Kdo ví. Pojďme se tedy mrknout, co revolučního nám přinese, a jestli vůbec.

V čem je VERO jiné?

Její unikátnost a odlišnost spočívá zejména v tom, že příspěvky se vám ve feedu zobrazují chronologicky. To znamená žádné sponzorované příspěvky, žádné reklamy. Ve vzduchu visící otazník ohledně výdělku lze uzemnit tím, že zdarma prý bude jen pro první milion uživatelů.

Ohání se také tím, že svým uživatelům nabízí možnost roztřídit si své sledující do užších okruhů, od kterých se pak odvíjí i to, kdo dané příspěvky uvidí a kdo nikoliv.

Nová konkurence Facebooku a Instagramu?

Zatímco Instagram je hlavně o fotkách a Facebook zase o spojení s přáteli, VERO si toho na svá bedra vzalo možná víc, než je zdrávo. Umožní vám přidávat fotky, videa, odkazy, ale také sdílet s ostatními své oblíbené písničky, filmy nebo knížky. Pro lepší dohledatelnost příspěvků nechybí ani hashtagy.

Je jen otázkou času, zda VERO došlápne na paty Instagramu, Facebooku či Twitteru, anebo se jen chvilkově blýskne a následně upadne do zapomnění? A co vy? Jste VERO in nebo VERO out?

27.02.2018

Komentáře