Menu

Novinky z onlajnu #28

Autor Petr Hlaváč Petr Hlaváč

Pozor, pozor, budou se podávat další Novinky z onlajnu! Kromě informací ze světa vyhledávačů a sociálních sítí se v rozhovoru s Milanem Fialou dozvíte, co vám pomůže k úspěchu na německém trhu.

Zboží.cz zavádí bannery

Srovnávač Zboží.cz oznámil, že zavádí bannerovou inzerci, a to jak v mobilním, tak v desktopovém provedení. A to nění vše – ve Zboží. cz si dokonce můžete vybrat, kam banner umístíte, tzn. i konkrétní kategorii, ve které chcete inzerovat. Tyto bannery mají výborné CTR i skvělý konverzní poměr, a to právě proto, že uživatel vidí reklamu na produkty, které chce zrovna koupit.

Aktualizujte si AdWords Editor 12

AdWords Editor 12 vám kromě vzdušnějšího designu nabízí větší variabilitu a volnější ruce pro vaše “custom rules”, tj. pro pravidla, která si sami tvoříte. Můžete samozřejmě vycházet z Google Best Practices, které vám nabízí a které vám říkají, jestli jste na něco zapomněli a zda chcete reklamu takto opravdu odeslat. Pokud jste si AdWords Editor ještě neaktualizovali, rozhodně to udělejte.

Reklamy v Messengeru

Facebook spouští reklamy v Messengeru pro začátek v podobě formátu Direct Response a v podobě jednoduchých obrázků. Uživatelé uvidí reklamy na hlavní stránce této mobilní aplikace. Při prokliku budou zavedeni na místo, které určíte, tedy buď na webovou stránku nebo na konverzace v Messengeru. Protože Messenger využívá více než 1,2 miliard lidí po celém světě, je spuštění reklam v aplikaci logickým krokem.

Nová možnost cílení na Facebooku

Facebook umožní zacílit reklamu na všechny členy domácnosti. Při nastavování reklam na Facebooku vám bude nově nabídnuta možnost aktivovat prvek Household Audience, který umožňuje oslovit všechny členy domácnosti. Tuto funkcionalitu ocení především všechny firmy nabízející produkt, o kterém rodina rozhoduje společně. Tedy například cestovní kanceláře inzerující dovolené.

Instagram zprůhlední partnerství influencerů

Instagram testuje nový Paid Partnership With, který bude informovat o vztazích mezi influencerem a firmou. Nový nástroj umožní uživateli snadno a rychle označit firmu se kterou spolupracuje. Testovací verze štítků o placeném partnerství se bude objevovat v příspěvcích i ve stories. Tento nástroj plní dvě základní funkce:

  1. firmy získají přehled ke statistikám příspěvků
  2. placené spolupráce budou na Instagramu daleko více transparentnější pro ostatní uživatele.

Snapchat trumfuje Instagram

Snapchat umožní sdílet odkazy na webové stránky. Odkaz ke snapům budou moci přidávat značky i běžní uživatelé. Snapchat je tak o krok napřed oproti Instagramu, který odkazy má jen v bio nebo příbězích u firemních účtu s více než 10 tisíci fanoušků. Jsme zvědaví na další vývoj konkurenčního boje sociálních gigantů.

Instagram rozšiřuje možnosti reklamy

Instagram ale ani v létě nezahálí, při tvorbě publika si můžete zvolit zpětné cílení na video, lead a business profily. Pro firmy je to opět krok dopředu, protože budou mít větší možnost přilákat nové, ale relevantní zákazníky.

Češi a jejich chování na internetu v datech

Institut Reuters při Oxfordské univerzitě vydal pro tento rok Digital News Report, kam zahrnul i Českou republiku. Do průzkumu se zapojilo 2 000 Čechů z celkem 70 000 dotazovaných z 36 zemí. Nejčtenějšími online médii jsou Seznam.cz, Idnes, Novinky.cz, Aktuálně.cz a Česká televize. Online noviny má předplacené 8 % populace a až 23 % dotazovaných používá AdBlock. Oproti ostatním zemím v oblasti médií více dominuje desktop oproti smartphonům. Osobní počítače tak využívá 72 % dotazovaných v porovnání se 40 % využívajícími smartphone. Nejvyužívanějšími sociálními sítěmi i nadále zůstávají Facebook a YouTube. Co se týče chatu, převažuje Messenger a WhatsApp.

Co nového u Seznamu?

Pokud využíváte vyhledávač Seznam, jistě jste si všimli rozšířené nabídky článků z prostředí českého internetu. Seznam vám nyní nabídne nekonečný soupis článků. Díky tomu se na pravé straně webu uvolnil prostor pro nový reklamní formát o rozměrech 300×600, který nyní můžete využít.

Další novinka se týká také Seznamu. Seznam minulý měsíc vypustil aktualizace svého prohlížeče, který přináší řadu nových funkcí. Jak v desktopové, tak také v mobilní verzi. Nejpodstatnější je to, že se Seznam zaměřil na rychlost prohlížeče. A ten je nyní 2× rychlejší než předchozí verze. Kromě toho Seznam spolupracuje s bankami na ochraně uživatelů před podvodnými stránkami.

Hlasové vyhledávání je na vzestupu

Podle americké společnosti Walker Sands 1 z 5 zákazníků ve Spojených státech v minulém roce využil k objednávce Amazon Echo nebo jiný hlasový systém. Podle studie bude význam hlasového vyhledávání stoupat a v následujících letech hodlá hlasové vyhledávání v rámci objednávacího procesu využít daleko větší množství lidí. U nás zatím hlasové vyhledávání není takovým trendem jako ve Spojených státech, ale najdou se i výjimky. Například český obchod Kolonial.cz. Ten minulý měsíc implementoval hlasového asistenta do vyhledávání na svých webových stránkách. My tomuto určitě fandíme a dáváme rozhodně palec nahoru.

Google hraje do karet analytikům

Společnost Google se snaží zrychlit práci ve svém analytické nástroji Google Analytics. Představili novou funkci, která má analytikům usnadnit práci. Do vyhledávacího boxu stačí napsat krátký dotaz, například: “jaké jsou příjmy za minulý měsíc”, a Google vám automaticky ukáže odpověď na tento dotaz i s případným grafem.

Rozhovor s Milanem Fialou: Při podnikání v Německu dbejte na důvěryhodnost a legislativní čistotu

 

Pavel: Vedle mě už sedí můj dobrý kamarád, kolega a SEO specialista na německý trh

Milan Fiala. Ahoj Milane.

Milan: Ahoj Pavle, děkuji za hezké přivítání.

 

Pavel: Milan se nedávno účastnil SEO restartu, kde přednášel o německém e-commerce.

Milane, můžeš dát i nám nějaké tipy?

Milan: Určitě, mám-li říci alfu a omegu toho, jak být na německém trhu úspěšný, je to legislativní čistota podnikání na internetu. Německé soudy jsou rychlé a přísné a německé právo je také radno dodržovat. To znamená, řiďte se těmi pravidly a budete mít jistotu, že se nedostanete do zbytečných problémů. Němci například řeší mnohem více ochranu osobních údajů. Vše je třeba mít na webu dobře implementované a informovat o tom uživatele. Případně můžete využít také impressum, což je podstránka, která obsahuje důležité právní informace o daném webu.

 

Pavel: Napadá mě, co třeba typy plateb ve srovnání s českým trhem?

Milan: To je zajímavé, protože tam je to úplně postavené na hlavu, co se týká srovnání s českým trhem. V Německu mezi uživateli dominuje takzvaná platba na fakturu. Němečtí uživatelé, zákazníci, ji opravdu velmi upřednostňují. Spočívá v tom, že si objednáte nějaký produkt, nebo zboží, a to vám přijde domů společně s fakturou, která je splatná dejme tomu do nějakých 14 dnů. Srovnejme to s českým trhem – jaká by asi byla úspěšnost zaplacení těchto faktur u nás? V Německu to už funguje několik let, uživatelé jsou na to zvyklí. Není tam žádný problém. Ještě bych možná zmínil platbu přes PayPal, což je zase v našem kontextu trošku taková rarita. V Německu 80 až 90 % internetových prodejců tuto možnost opravdu nabízí.

 

Pavel: Bezva, děkuji moc. Ještě na poslední věc bych se zeptal, a totiž na důvěryhodnost. Je pro Němce důležitější cena nebo brand?

Milan: Rozhodně důvěryhodnost. Němci na cenu až tolik nehledí. Není pro ně důležité, jako v Čechách nebo na Slovensku, aby ten produkt stál co nejméně. Spíše opravdu dbají na to, aby značka, u které nakupují, měla vypěstovaný nějaký brand. A aby prodejce působil důvěryhodně. V Německu tomu mohou napomoci různé certifikáty, vyznamenání, ocenění. Čím více jich máte, tím je to lepší a uživateli se zdáte úspěšnější. S tím také souvisí dokonalý překlad stránek do němčiny. Je potřeba, aby tam nebyly žádné stylistické ani gramatické chyby. Zajistěte si na bezchybnou lokalizaci a ideálně i na zákaznický servis nějakého native speakera.

 

Pavel: Ty jsi na toto téma napsal článek?

Milan: Ano, protože je toho opravdu hodně. Pokud se o tom budete chtít dovědět více, navštivte náš blog a přečtěte si moje články. Třeba vám to pomůže.

 

Pavel: Milan nebyl jen na SEO restartu, ale také se zúčastnil hangoutu s Johnem Muellerem, což je styčná osoba pro Českou republiku za Google. Milane, jaké to byl a co ses dozvěděl?

Milan: Pro mě osobně to byla úžasná zkušenost, mít tu možnost volat s někým, kdo je zodpovědný za vyhledávací algoritmus Googlu. Řešily se tam dost technické věci. Pokud budete chtít vědět více, rád bych vás odkázal na blog Pavla Ungera, který tento hangout dost dopodrobna popisuje a kterému zároveň děkuji za uspořádání, protože to byla fakt pecka.

 

Pavel: A já děkuji tobě, že ses s námi podělil o všechno, co víš. Další věci najdete na našem blogu a já se s vámi budu těšit zase u dalších novinek. Na viděnou!

Milan: Na viděnou!

 

08.08.2017

Komentáře