Menu

Marketingové čtrnáctero pro německý trh

Autor Milan Fiala Milan Fiala

Důvěryhodnost, právní čistota, kvalitní produkt/služba či respektování marketingových odlišností na německém trhu. Chcete vědět, co je pro naše západní sousedy opravdu životně důležité? Připravili jsme pro vás čtrnáct bodů, bez kterých při podnikání online v Německu neuspějete.

  1. Dbejte na důvěryhodnost. Důvěryhodnost je na německém trhu alfou a omegou úspěchu. Německý zákazník je do velké míry poměrně konzervativní a je třeba jej přesvědčit, že nákupem u vás mu nehrozí žádné zbytečné nebezpečí. Ideálním stavem je vystupovat jako německá společnost. Pokud toto není možné, doporučujeme velké množství certifikátů či recenzí od ostatních uživatelů. Samozřejmostí je bezchybná němčina na webu.
  2. Udržujte absolutní právní čistotu. V Německu panuje poměrně náročný konkurenční boj. Konkurence se dokonce nezdráhá využít k soubojům i nejsilnější zbraně, a sice právní prostředky. Buďte neustále ve střehu, zda splňujete všechny požadavky, které vám německý právní řád ukládá!
  3. Budujte silný brand. Silný brand působí na uživatele vždy velmi pozitivně. V německém prostředí znamená silný brand zároveň i vyšší důvěryhodnost. Věnujte proto brand buildingu velké úsilí. Jsme si jisti, že mezi takovými hráči na trhu jako Amazon.de, Otto.de či Zalando.de se budete skvěle vyjímat. 🙂
  4. Používejte přirozenou němčinu bez chyb čistota. Byť jen jediná chybka dokáže rodilého Němce odradit. Investujte do tvorby kvalitního a bezchybného obsahu. Bez rodilého mluvčího to obzvlášť v Německu prostě nepůjde.
  5. Snažte se zaujmout něčím jiným než cenou. Kdo chce v Německu nakoupit levně, jde na Amazon. Nikdy se v Německu nesnažte zaujmout cenou, v b2c ani v b2b segmentu, ať již s produkty či se službami. Němci očekávají vysokou přidanou hodnotu – kvalitní zákaznický servis, jednoduché webové rozhraní, důvěru.
  6. Nabízejte různé typy plateb. Zejména pro e-shopy působící jako b2c prodejci produktů platí zásada důležitosti různých platebních metod. Věděli jste, že Němci preferují platbu přes PayPal a platbu na fakturu? Ne? Pokud budete Němcům nabízet stejné platební podmínky jako v České republice, tak rozhodně neuspějete. O platebních platbách jsme psali i v našich předchozích článcích o německém trhu.
  7. Pochlubte se různými certifikáty. Jak již bylo několikrát zmíněno, Němci jsou posedlí důvěryhodností. Jednou z možností, jak důvěryhodnost opravdu hezky posílit, jsou německé certifikáty (např. Trusted Shops, TÜV, eKomi). Nebojte se jimi „vytapetovat“ homepage a další důležité podstránky webu.
  8. Sledujte konkurenci. Konkurence má často velmi dobré nápady. Proč se tedy nenechat inspirovat? Tzv. „competition shading“ je běžnou praktikou nejen online marketingu. Pozor, inspirace od konkurence neznamená copy+paste!
  9. Mějte unikátní produkt či službu. Platí prakticky pro všechny země v Evropě. V dnešní době, kdy je „online boom“ stále na strmém vzestupu, je čím dál tím těžší zaujmout potenciální zákazníky či klienty. Konkurencí se nechte inspirovat, nekopírujte ji! A najděte si něco unikátního a zajímavého, čím se od ní odlišíte.
  10. Komunikujte s partnery v němčině. „Do you speak English?“ „Yes, but I would prefer German…“ Podobné sousloví uslyšíte v Německu poměrně často. Ačkoli je absolutní většina německé populace vybavena poměrně slušnou angličtinou, nic pro ně nevynahradí komunikaci v rodném jazyce. Zejména při důležitějších obchodních jednáních si díky němčině otevřete dveře k mnohem lepším možnostem.
  11. Volejte z německého telefonního čísla, volejte často. Němci milují komunikaci přes telefon. Pro budování důvěry doporučujeme využívat možnosti telefonního kontaktu pokud možno co nejvíce. V žádném případě nezapomínejte na německé číslo! České číslo není u našich západních sousedů zcela populární, stejně jako nevypadá zrovna dobře na webu.
  12. Zkuste německé gutscheiny. Velkou marketingovou odlišností od českého trhu jsou kupónové portály. Jedná se zejména o slevové kupony, nicméně třeba i o kupony pro dopravu zdarma. Další hezká možnost, jak využít možnosti německého trhu na maximum.
  13. Registrujte se na německé zbožové srovnávače. Na německém trhu najdete cenové srovnávače snad pro vše, ať jsou to cestovní pobyty a druhy havarijních pojištění či kontaktní čočky. Rozhodně doporučujeme být i zde vidět.
  14. Nezapomeňte, že Německo se skládá z 16 často odlišných spolkových zemí.

 

25.06.2018

Komentáře