Menu

Expanze na německy mluvící trhy

Chcete vaše podnikání posunout o krok dál? Rozhodli jste se pro expanzi na zahraniční trh a jako cílovou zemi jste zvolili Německo? Gratulujeme! S naším zkušeným týmem vám rádi poradíme a pomůže pochopit specifika zdejšího trhu a chování německých zákazníků.

Pojďte s námi do Německa!

  • Jsme jediná agentura na českém trhu, která se specializuje na německy mluvící trhy
  • Máme bohaté zkušenosti s realizací linkbuildingových a SEO kampaní v Německu a Rakousku
  • Známe prostředí, mentalitu, nákupní zvyklosti, cenové i platební podmínky, jazykové, kulturní i místní odlišnosti mezi spolkovými zeměmi či jinak definovanými regiony
  • Při práci na německých projektech využíváme služeb rodilých mluvčí, všichni členové týmu mají výbornou znalost německého jazyka slovem i písmem
  • Našim klientům schopni nabídnout řešení napříč všemi vertikálami online marketingu, které bude pro daný projekt na německém trhu vhodný
  • Vlastníme obsáhlou databázi partnerů a kontaktů

Proč Německo?

  • Nejsilnější trh v Evropě
  • Velká kupní síla
  • Stabilita trhu
  • Malá geografická vzdálenost
  • Velmi silná výměna mezi Českem a Německem

Německo představuje se svými více než 80 miliony obyvatel obrovský ekonomický potenciál pro všechny tuzemské podnikatele, kteří by rádi expandovali se svým byznysem do zahraničí. V současnosti putuje ⅓ českého exportu právě do německy mluvících zemí, tedy do Německa a Rakouska. Německý internetový obchod je v současné době na strmém vzestupu. Přibližně 66 milionů Němců využívá aktivně internet. Každý čtvrtý Němec by dokázal žít bez nákupů offline, každý druhý nakupuje raději online než offline.

Prognózy vývoje německého e-commerce jsou taky velmi pozitivní. Roční nárůst celkového obratu činí přibližně 4,7% a do konce roku 2018 má celkový obrat dosáhnout částku 53,6 miliardy eur.

Specifika německého trhu

Než začnete uvažovat nad expanzí na německý trh, je nutné se seznámit se zdejšími obchodními a marketingovými specifiky. Přestože je Německí naše největší sousední země, většina e-shopů raději volí expanzi do jiných evropských zemí. Pokud však pochopíme zdejší zvyklosti a mentalitu zákazníků, nemusí být Německo pro nás business strašákem.

Jedním z prvních předpokladů pro úspěšné etablování v prostředí německého e-commerce je uvědomit si, pro koho jdete prodávat. Mentalita německého zákazníka já ve srovnání s tím českým v určitých bodech výrazně odlišná. Při koupi produktů klade Němec doraz na kvalitu, cena je pro něj na druhém místě. Typický německý zákazník je také náročnější, co se samotné kvality týče. Rád si připlatí za zboží, které je v jeho očích to nejlepší a nejspolehlivější. Stejně vysoký standard očekává i od zákaznického servisu či jiných služeb ze strany prodejce.

Když chce český e-shop expandovat na německý trh, musí se na to patřičně připravit i po jazykové stránce. Doporučujeme překlady svěřit do rukou profesionálních překladatelských agentur. Jakákoliv jazyková či gramatická chyba na vašem e-shopu totiž může působit v očích německého zákazníka nedůvěryhodně. V Německu se jako podpora důvěryhodnosti e-shopů využívají v hojnem míře certifikáty kvality, které jsou zákazníky vnímány velmi pozitivně. Pro dosažení úspěchu v prostředí německého e-commerce je tedy nutné klást velký důraz na profesionalitu a důvěryhodnost.

Rozdíly najdeme také v právním prostředí. Z legislativního hlediska musí být na webu prítomné dva klíčové prvky:

  • Impressum
  • Datenschutz

Impressum je speciální podstránka webu, která obsahuje všechny důležité informace o webu, včetně názvu a adresy společnosti, kontaktních údajů apod. Datenschutz je podstránka obsahující prohlášení o ochraně osobních údajů, na kterou jsou Němci ve srovnání se zbytkem Evropy extrémně citliví.

Dalším nezbytným krokem je zvolit vhodnou právní formu. České subjekty mohou na německém trhu vystupovat jako s.r.o, nebo zvolit jednu z německých právním forem. Nejčastěji je to GmbH, kdy bude firma vystupovat jako plnohodnotný německý právní subjekt, avšak tento krok je poměrně náročný na exekuci. Při volbě GmbH proto doporučujeme požádat o pomoc německého právníka a daňového poradce.

Při vstupu na německý trh je třeba myslet i na určitou konzervativnost, která tam panuje. Němečtí uživatelé mají rádi zaběhnuté postupy a ve srovnání s ostatními zeměmi se poměrně neradi podřizují novým trendům. To stejné platí i pro internetový obchod – německý uživatel vždy raději nakoupí u prodejce, se kterým již má nějakou osobní zkušenost a který na něj působí důvěryhodným dojmem. Jedná se většinou o takové e-shopy, které jsou na německém trhu již stabilně zavedené.

Na počátku internetového podnikání v Německu vám proto doporučujeme soustředit se na budování důvěryhodnosti značky a dobrých vztahů se současnými zákazníky. Německá konverze je sice dražší než v našem prostředí, nicméně když už na zákazníka pozitivně zapůsobíte, pak se k vám bude rád vracet a získáte si jeho loajalitu.

Více o rozdílnostech německého trhu se dočtete i v našem článku.

Všech specifik německého trhu jsme si pochopitelně dobře vědomi, proto se se svou případnou expanzí na tento trh neváhejte obrátit přímo na nás.

Naši spokojení klienti

Co o nás klienti říkají

Před dvěma lety jsem sháněl agenturu, která nám bude schopna pomoct se SEO v německy mluvících zemích. Kamarád mi doporučil eVisions, což se ukázalo jako dobrá volba, protože nejenom že nám eVisions pomohli si udržet pozice ve vyhledávání (které rapidně klesaly), ale také nám pomohli zlepšit stávající pozice a získat větší počet organického traffiku. Díky eVisions jsme zvýšili organický traffic na dvojnásobek a vyřešili problém, se kterým jsme si sami nevěděli rady.“

  • Tomáš Bártek, Marketing Director, 321linsen.de

Se spoluprací s eVisions jsme velmi spokojeni. Před začátkem spolupráce jsme považovali úroveň SEO za dobrou, brzy jsme ovšem zjistili, že mohlo být dostačující na menších trzích na Slovensku a v České republice, ale v rozvinutém DACH regionu je nutná pomoc od specialistů s native pozadím. Oceňujeme, že členové týmu eVisions se nezaměřují pouze na SEO, ale dívají se na projekt i z pohledu uživatele, byznys modelu, aktuálních možností našeho produktu a podobně.“

  • Juraj Svincak, CEO, meetnlearn.de

Náš German tým

Napište nezávaznou poptávku