Menu

6 aplikací, které vám usnadní tvorbu a plánování obsahu na sociální sítě

Autor Tereza Malečová Tereza Malečová

Vybrali jsme pro vás naše nejoblíbenější aplikace, které vám pomohou efektivně spravovat sociální sítě od tvorby obsahu až po plánování příspěvků. Sami je používáme při své každodenní práci a můžeme tedy zhodnotit jejich plusy a minusy. Tohle je našich 6 „must have“ nástrojů, tak keep reading. ✌🏻

Google Trends 

Google Trends je bezplatný nástroj, který analyzuje popularitu vyhledávaných dotazů. Tato nepostradatelná webová stránka vám umožní sledovat, o jaké téma se vaše publikum zajímá, nebo měřit, jak se konkrétní pojem a jeho hledanost vyvíjí v čase.

Podívejte se, co je právě teď „hot topic“ a promítněte aktuální trendy do svého obsahu. Google Trends vám řeknou i to, kdy byste měli obsah publikovat. Jestliže data z posledních 5 let ukazují, že zájem o fitness aplikace prudce stoupá vždy počátkem ledna, naplánujte svůj blogový článek o fitness aplikacích právě na toto období. Přece jen, když už trávíte spoustu času tvorbou svého obsahu, nechcete své úsilí zahodit jeho publikováním v době, kdy si jej přečte méně lidí.

Google Trends mohou být nejen skvělou inspirací pro vytváření obsahu, ale klíčové jsou i pro SEO a placené vyhledávání, neboť sledováním klíčových slov můžete identifikovat, co lidé zrovna hledají, a počítat s tím v sezónních kampaních.

Canva

Tenhle grafický nástroj známe asi všichni. Rychle hodit oznámení do stories nebo vytvořit miniaturu pro video na YouTube? S touhle aplikací je to hračka.

Canva nabízí bezplatnou i placenou verzi aplikace, přičemž i ta bezplatná toho zvládne opravdu hodně – najdete v ní velké množství šablon v různém formátu a stylu, pomocí kterých vytvoříte příspěvek na sociální sítě doslova na pár kliknutí. Kromě toho se dá Canva použít také pro tvorbu prezentací nebo jednoduchých webových stránek. To se může hodit, například když pořádáte jednorázovou soutěž a potřebujete své zákazníky odkázat na její kompletní pravidla či vyzvat k odběru newsletteru.

Rychlý návod pro tvorbu FB příspěvku.

Pro verze nabízí velké množství prémiových fontů, obrázků a fotek. Umožní vám tvořit animace a GIFy, které následně můžete stáhnout ve formátu mp4 či jako GIF. Velikou výhodou je také možnost ukládání jednotlivých grafických materiálů do libovolných složek. Rozpracovanou grafiku navíc můžete sdílet se svými kolegy, a jelikož Canva vše zálohuje, nemusíte se bát, že byste o ni přišli.

Canva Animator, který je součástí Pro verze, umožňuje vytváření animovaných příspěvků.

Giphy Creator

Známá platforma, kterou využívají všechny sociální sítě, pomocí které si vytvoříte třeba animované obrázky do Instagram Stories. Co potřebujete udělat? Nejprve si vytvoříte vlastní GIF, například pomocí již zmiňované aplikace Canva. Poté si na platformě giphy.com vytvoříte vlastní účet, skrze který budete zveřejňovat vlastní animace. 

Aby se vaše GIFy daly nalézt na IG Stories, musíte požádat o verifikaci svého účtu a stát se ověřenou značkou. To netrvá déle než pár dní. Po schválení se vaše GIFy objeví na Instagramu v sekci GIF pod vámi zvoleným slovem.

A proč byste vůbec měli pro svou značku tvořit GIFy? Lidé je milují. Používejte je v komentářích pod svými příspěvky a dejte si záležet, aby každá odpověď byla osobní a originální. Můžete pomocí nich i odlehčit situaci a například vtipně zareagovat na svůj překlep v textu. Pokud vytvoříte GIF s tím správným klíčovým slovem, budete svou značku denně ukazovat tisícům lidí.

Díky, že můžem! a jejich hravé GIFy, které vytvořili k volbám 2020.

Creator studio 

Co jste dříve museli obstarávat skrze externí aplikace, zvládnete dnes díky jedné – Facebook Creator Studio umožňuje správu profilů na FB i Instagramu, a to pohodlně v rámci jedné platformy. Můžete v ní vytvářet a plánovat příspěvky, odpovídat na komentáře a sledovat statistiky – pro ty už nemusíte chodit speciálně do Instagram Insights, všechno potřebné vidíte v této aplikaci.

Co považujeme za hlavní nevýhodu Creator Studia, je, že vám neumožní zobrazit si celistvý náhled feedu. Příspěvky si můžete zobrazit pouze v kalendáři. Také v něm bohužel zatím nejdou plánovat Instagram Stories a Reels.

Pokud potřebujete, aby vámi plánovaný obsah mohl vidět a okomentovat klient, hodí se sáhnout po placeném nástroji, který disponuje větším množstvím funkcí. My používáme nástroj českých vývojářů ZoomSphere a o tom, jak funguje a jak se s ním pracuje, jsme se rozepsali tady.

Planoly

Pokud chcete, aby vám příspěvky ve feedu ladily, tohle je aplikace, kterou hledáte. Planoly vám poskytne náhled virtuálního feedu, a to i s příspěvky, které jste ještě nepublikovali. Kromě toho umožňuje i plánování a úpravu příspěvků nebo stories

Zdroj: blog.planoly.com

Tweetdeck

Spravujete více účtů na Twitteru? TweetDeck vám umožní plánovat tweety pro několik účtů zároveň a sledovat, jak se jim vede. Je to takový bezplatný upgrade pro váš twitterový účet. Další výhodou TweetDecku je to, že díky němu můžete snadno monitorovat konverzace, které jsou právě trendy. Umožní vám vytvářet si seznamy, sledovat konkrétní témata, události anebo hashtagy. Navíc se nemusíte mezi jednotlivými účty neustále odhlašovat – vše spravujete z jedné palubní desky.

Zdroj: media.twitter.com

A jaké nástroje používáte při své práci vy? Podělte se s námi o své tipy v komentářích. 🧡

07.07.2021

Komentáře