Menu

Novinky z onlajnu #61 – Aktuality v online prostředí

Autor Ladislav Kos Ladislav Kos

Vítáme vás u listopadového dílu Novinek z onlajnu. Tentokrát se dozvíte, co se děje ve světě sociálních sítí, s jakými novinkami přišel Google nebo co se děje na poli německé e-commerce. Na závěr se s vámi podělíme o pár tipů, jak v době krize přistupovat k linkbuildingu.

#1 Novinky ze světa online marketingu

Social

Právě probíhá 8. ročník udílení cen Czech Social Awards. Fanoušci mohli své favority nominovat do konce října, v těchto dnech už odborná porota vybírá dvanáctku vítězů. Jména oceněných budou představena ve speciálním pořadu 29. listopadu. Pro více informací i aktuálních novinek sledujte instagram a facebook Czech Social Awards.

Novinky z LinkedInu

LinkedIn nasadil nový vzhled a vypustil funkci Příběhy. V rámci redesignu odstranil původní modrou lištu v horní části obrazovky a nahradil ji čistou bílou. Díky této změně teď budou uživatelé svoji pozornost maximálně soustředit na příspěvky komunity, na kterých je princip LinkedIn postaven. Velkým překvapením jsou LinkedIn Stories neboli specifická forma fotek a videí, které po 24 hodinách zmizí. Stories čili příběhy mohou sloužit k utváření bližších vztahů se zákazníky a lidštějšího pohledu na firmu.

Facebook Messenger změnil poprvé ve své historii logo

Facebook Messenger změnil poprvé ve své historii logo. Z modré ikonky se stala fialovo-modrá. Do stejné barvy Facebook přebarvil i jednotlivá vlákna chatu. Proč se tak stalo? Odpověď je jednoduchá a logická. Jedná se o vizuální sdělení toho, že Facebook propojuje své messenger aplikace – Facebook Messenger a Instagram Direct. Nově tak bude možné komunikovat napříč těmito aplikacemi, kdy k tomu přesně dojde, však zatím nevíme.

Najděte svého partnera díky novému nástroji Facebook Dating

Facebook zavádí nástroj Facebook Dating, který uživatelům pomůže s hledáním spřízněné duše. Samostatná aplikace uvnitř Facebooku funguje na principu vyhledávání lidí, kteří mají společné zájmy, navštěvují stejné události nebo jsou členy stejných skupin. Zdá se, že Tinder má novou konkurenci!

Německo

Státní program podpory „Überbrückungshilfe“

S druhou vlnou koronavirové krize v Německu současně běží také program státní podpory – Überbrückungshilfe. Jedná se už o třetí program tohoto typu zaměřený na malé a středně velké podniky. O podporu státu mohou žádat podnikatelé z jakékoliv branže, ať už jsou to firmy, OSVČ, či dokonce neziskovky.

Kartelový úřad v Německu vyšetřuje Amazon

Spolkový kartelový úřad zahájil další řízení proti americkému gigantu Amazon na německém trhu. Německá instituce pro ochranu hospodářské soutěže chce v rámci tohoto řízení zjistit, nakolik Amazon spolupracuje přímo s výrobci značek na úkor prodejců třetích stran.

Příprava německých e-shopů na Vánoce

První adventní neděle je za dveřmi a přípravy německých e-shopů na Vánoce už jsou v plném proudu. Ve světě e-commerce se totiž očekává rekordní vánoční sezóna, a to i navzdory horší ekonomické situaci. Online prodejci pro své zákazníky chystají nejrůznější akce, ať už je to doprava zdarma, individuální konzultace při výběru, nebo originální balení dárků na míru.

PPC

Google Ads slaví 20 let

Zní to neuvěřitelně, ale Google už 20 let poskytuje inzerentům takřka nekonečné možnosti ve světě reklam. V rámci tohoto výročí Google natočil několik rozhovorů s malými i velkými firmami, kterým Google Ads pomohly růst.

Nový typ kampaně v Google Ads: Performance Max Campaigns

Další novinkou v Google Ads je nový druh automatizované kampaně – Performance Max Campaings. Tato novinka přináší zákazníkům maximální výkon, reklama se totiž zobrazuje napříč celou paletou sítí a služeb od Googlu. Podle všeho už je Google tak daleko, že k nastavení kampaně nepotřebuje nic jiného než stránky inzerenta.

Seznam spustil návod „Sklik Začínáme“

Seznam představil svou dlouho slibovanou novinku Sklik Začínáme. Jedná se v podstatě o návod, jak co nejlépe nastavit kampaň v rámci Seznamu, Sklik nebo Display kampaní. A rozhodně se bude hodit jak amatérům, tak profesionálům.

#2 Tipy, jak přistupovat ke krizovému linkbuildingu

Komunikace s klientem je v době nejistoty v souvislosti s covidovou pandemií maximálně důležitá. Krize zasáhla celou mnoho oborů a řada firem se rozhoduje, jestli dočasně neomezí své marketingové aktivity. Přesvědčit takového klienta, aby i nadále investoval své peníze do linkbuildingu, vyžaduje z vaší strany nejen nadstandardní aktivitu, ale také značnou flexibilitu a kreativní přístup.

  • Šetřete peníze, ale ne za cenu přiškrcení linkbuildingových aktivit

Linkbuilding je dlouhodobou záležitostí, která překoná i dobu této krize, a odkazy je potřeba sbírat kontinuálně. Není nic horšího, než když klient několik měsíců nebo let pravidelně investuje do linkbuildingu, který pak na jistou dobu úplně pozastaví.  poté takový pomyslný vlak do pohybu bývá často velmi těžké. Linkbuildingem posilujeme nalezitelnost webu v neplaceném vyhledávání a to je záležitost dlouhodobá, která překoná i dobu této krize.

  • Buďte kreativní v linkbuildingových metodách

Jedním ze způsobů, jak ušetřit při linkbuildingu, je snížit inzertní náklady. Buďte kreativní a dělejte linkbuilding nadále kvalitně, ale s minimálním rozpočtem. Neutrácejte za PR články a hledejte možnosti pro výměnu odkazů. Snažte se také domluvit guestblogging s kvalitními tématy, které můžete magazínům nebo velkým webům nabídnout za nulové inzertní náklady.

  • Při oslovování webů věnujte pozornost detailům

Při oslovování webů ohledně vzájemné spolupráce se v první řadě vyvarujte šablonovým e-mailům, které zní jako stovky dalších. Buďte vstřícní, zdvořilí a také lidští. K tomu, abyste se odlišili od ostatních, bohatě postačí i jedna věta typu: „Doufám, že se i v této nelehké době máte vy i kolegové fajn.“

Pokud váhajícímu klientovi nabídnete tento mix nápadů, který mu ušetří tisíce až desetitisíce měsíčně, pravděpodobně ho přesvědčíte, aby v linkbuildingu nadále pokračoval. Náš SEO specialista Ladislav Kos to má osobně vyzkoušené.  A má to i další výhodu. Sami se oprostíte od často tupého kupování reklamního prostoru ve známých magazínech a psaní často nudných PR článků, kterých jsou v online prostoru tisíce a ztrácí tak na hodnotě.

18.11.2020

Komentáře