Menu

8 přednášek z BrightonSEO, které z vás udělají SEO ninju

Autor Martina Habartová Martina Habartová

Naši SEO specialisté se vyrazili nachytřit na věhlasnou konferenci BrightonSEO. Jaké přednášky se jim líbily nejvíc? Podívejte se!

1. Christoph C. Cemper (LinkResearchTools): Improve your Rankings with Internal Link Building, and no headaches

Napsal pro vás: Ladislav Kos

Téma linkbuildingu načal se svou přednáškou o důležitosti interního prolinkování Christoph C. Cemper z LinkResearchTools. Hlavním sdělením jeho prezentace bylo, že první, co by nás při shánění odkazů mělo zajímat, je stav interního prolinkování samotného webu, pro který chceme linkbuilding dělat.

Padl i názor, který lehce nadzvedl ze židle některé zastánce klasického linkbuildingu, fungujícího na principu odkazu zvenčí. Tj., že při brilantním interním prolinkování se téměř obejdete bez odkazů z externích domén. Samozřejmě, tuto myšlenkou nelze paušalizovat na všechny weby, platí především na velké weby o tisících podstránkách a při existenci subdomén, které se mohou vzájemně podporovat. Christoph svou prezentací nadchnul posluchače tak, že si zasloužil dlouhý aplaus.

Pokud Vás téma alternativních metod linkbuildingu zajímá, sledujte Chtistophera na Twitteru @cemper, nebo si přečtěte naše články Nezapomněli jste na interní prolinkování? Aneb jak na analýzu distribuce link juice a Nepodceňujte interní prolinkování webu.

2. Michelle Wilding: Why UX is SEO’s Best Friend

Napsal pro vás : Michal Čížek

Vybrat pouze jednu přednášku z mezinárodní SEO konference pořádané v Brightonu pro mě bylo extra těžké, ale vyhrála přednáška od Michelle Wilding na téma: Why UX is SEO’s Best Friend. Samotné UX mě moc zajímá a už dopředu jsem si nastudoval harmonogram a byl jsem plný očekávání.

Téma se drželo 3 hlavních bodů:

  • Rychlost
  • Relevance
  • Responzibilita

1.A k jakému závěru Michelle přišla?Obsah tvořte podle záměru uživatele. Nemůžete honit více zajíců naráz, ale snažte se uživateli jít naproti a lépe pochopit jeho myšlenkovou cestu při vyhledávání. Viz příklad níže, jaké dotazy uživatel může vyhledávat, pokud přemýšlí o letní dovolené a jak se tyto dotazy v čase mění.

2. Na druhém kliku často nejvíce záleží. Měřte konverze a myslete na to, že se nemusí jednat pouze jednat o tržby/nákup. Pokud už se někdo proklikne na vaše stránky, tak je potřeba si ho udržet (aby hned nebouncnul). Váš web by měl být přehledný, autoritativní a měl by obsahovat takové informace, které uživatel očekává. Toto tvrzení měla podložené výzkumem Randa Fishkina, který říká, že 54 % vyhledávání na mobilu (UK + EU) končí pouze v SERPu. Více než polovina uživatelů už nemá potřebu se dále proklikávat k vám na web, protože informace, které hledají, jim Google nabídne.

A věděli jste, že různá rozšíření v prohlížeči (např. AdBlock) vám mohou stránky zpomalovat? I na to je potřeba myslet. UX je zkrátka potřeba neustále testovat na reálných uživatelích a při reálných scénářích. 

Celá přednáška ke stažení je zde.

3. Lily Ray: Leveraging E-A-T for SEO success

Napsala pro vás: Jana Brücknerová

„Pokud stránce nevěříte vy sami, proč by jí měl věřit Google?“ Právě to byla jedna z myšlenek, která zazněla na velmi praktické přednášce týkající se konceptu E-A-T. Lily apelovala na fakt, že pokud stránky s tématikou zdravotnictví, finančnictví nebo třeba právnictví (tzv. weby YMYL) chtějí zvýšit svou autoritativnost či důvěryhodnost (a tedy konverznost), musí ze svých webů v první řadě odstranit nedůvěryhodné prvky jako například pop-upy, reklamy nebo nekvalitní odkazy. Zásadní roli u těchto typů stránek pak hrají komentáře a recenze, a to jak interní, tak externí. Provedená analýza po loňském updatu algoritmu navíc ukázala, že 90 % TOP performujících stránek má velmi robustní stránku „O nás”.

A jak podle Lily co nejefektivněji vyhovět konceptu E-A-T?

• Zlepšete svou online reputaci a recenze na webech třetích stran
Nezatěžujte uživatele reklamou a nesnažte se je oklamat
• Ukažte, kdo stojí za vaší značkou a obsahem
• Ujistěte se, že váš YMYL obsah je vědecky podložený
• Citujte důvěryhodné zdroje a získávejte důvěryhodné odkazy, nejlépe přirozené

4. Razvan Gavrilas: Building an SEO Exponential Growth model by closing your content gaps

Napsala pro vás: Thea Windisch

Existuje spousta cest, jak zvýšit organický traffic na webu, poukázal Razvan Gavrilas hned na začátku své přednášky. Ale je je složité najít škálovatelný způsob, který je nadto použitelný jak pro starý, tak pro nový obsah na stránce.

A o to v této užitečné prezentaci šlo především: Naučit se SEO framework, s kterým člověk může ranking stránky kontinuálně zlepšovat. Gavrilas nám předložil praktickou a účinnou metodiku, jak rozpoznat potenciál na vysoký ranking a pojistit si ho navazujícím content gapem.

“The content gap analysis is the process of reviewing and then identifying the content opportunities needed to fill the “gap” between the current state and the desired state.”

In Gavrilově frameworku platí premisa: Ne všechna klíčová slova jsou na stejné úrovni, proto navrhl 3 metriky: Search Intent, Keyword-Link-Difficulty a Keyword-Content-Difficulty.

Framework:

1.Sbírejte klíčová slova
Sběr klíčových slov je zásadní první krok. Dobře to dopadne s následujícími nástroji:

  • Google Search Console (GSC) – pro slova, na která už rankujete
  • návrhy klíčových slov v prohlížeči
  • Google Keyword Planner
  • a další jako AnswerThePublic.com, HyperSuggest.com, SEMrush.com

Tip: Limit exportu na 1 000 řádků skvěle obejdete s doplňkem
„Search Analytics for Sheets”, který vám umožní exportovat všechna(!) klíčová slova.

2. Připravte si data

V tomto kroku musíte provést tzv. data crunching. Ke klíčovým slovům doplníte data jako objem hledanosti a podobně. Gavrilas použitá speciální nástroj, který data analyzuje podle výše zmiňovaných metrik: Search Intent, Link Difficulty a Content Difficulty. Možné je ale použit srovnatelný nástroj, který poskytuje pro content odpovídající metriky.

3. Identifikujte potenciální vítěze (od slidu 38)

Možnost 1: V už existujícím obsahu s daty z GSC

Podívejte se na distribuci rankingu svých klíčových slov a podle toho si je vyfiltrujte. Gavrilas používá k identifikaci KWs s potenciálem následující filtry: Search Volume >500 a Search Intent Match Informational. Takto například zredukoval dataset 56 519 KWs na finálních 359.

Možnost 2: Objevte nové možnosti kde rankovat

Identifikujte mezi KWs tzv. quick-wins. Gavrilas doporučuje zahrnout do filtrů Keyword-Difficulty pod 50, personalizovaný filtr ze svého nástroje, který měří Content Performance.

4. Implementujte nové poznatky

V posledním kroce frameworku jde o nasazení nového obsahu a reoptimalizace toho stávajícího.

Důležité: Pro urychlení indexace zadejte příslušné URls manuálně do Google Search Console. Alternativně to jde také přes přidání do sitemapy.

Celou prezentaci najdete na SlideSharu.

5. Heather Physioc: Search vs. Bureaucracy: How to Stand Up an Organic Search Program for Your Client

Napsal pro vás: Milan Fiala

Víte, jaké jsou 4 základní chyby ve vztahu konzultant/account a klient?

  1. Malé vcítění se do klientských potřeb
  2. Komunikace je zpožděná, sporadická, velmi těžkopádná či strohá
  3. Místo proaktivity nastává reaktivita
  4. Základní nesoulad v klientových očekáváních a reálných výstupech

Vztah s klientem je naprosto klíčový prvek pro téměř všechny online obory. Velmi těžko se buduje, ale velmi lehce o něj můžete přijít. Naprosto zásadní událostí v budování vztahu je klientský onboarding, na který se velmi často zapomíná. Heather Physioc doporučuje na začátku dlouhodobého projektu dvoudenní workshop, který by měl plně naplnit potřeby klientského onboardingu:

  • 1. den – management meeting: zejména k nastavení strategie a ujasnění si základních a výchozích KPIs pro projekt.
  • 2. den – operative meeting: setkání s IT podporou, oddělením/jednotlivcem zodpovědným za tvorbu obsahu, vyjasnění si schvalovacích procedur a konkrétní podoba spolupráce.

6. Oliver Brett (Screaming Frog): How to Make Fake News For Links

Napsal pro vás: Marek Foršt

Na letošní SEO konferenci v Brightonu jsem se nejvíc těšil na blok přednášek o linkbuildingu. Moc jsem od toho neočekával, přeci jen je linkbuildingový „trh“ v Česku hodně odlišný než ten britský, ale asi právě i díky tomu mě to nakonec mile překvapilo.

Mladý SEO manažer ze Screaming Frogu Oliver Brett vedl přednášku na téma „Jak využít fake news pro linkbuilding“. Zkráceně řečeno tato metoda spočívá v tom, že přijdete s nějakou bláznivou novinkou nebo vtipným produktem, který zveřejníte například na svém e-shopu, a tato zpráva se pak začne šířit sama celým internetem. Není to tedy přínosné jen z hlediska budování odkazového profilu, ale i obecně z pohledu PR. Je to vcelku rizikový způsob, jak získat odkazy, protože nikdy nelze přesně odhadnout, jak veřejnost zareaguje, ale za zvážení určitě stojí.

Prezentaci měl Oliver pojat opravdu vtipným stylem (podívat se na ni můžete zde), ale zároveň byla i přínosná, a já mám od té doby brouka v hlavě, jak tyto „fake news“ uplatnit i u nás. Věřím, že se najde příležitost a klient, pro kterého bude možné tuto metodu využít.

7. Areej AbuAli: Restructuring Websites to Improve Indexability

Napsal pro vás: Petr Hlaváč

Na BrightonSEO jsem byl poprvé. Během jedné chvíle může být dost zajímavých přednášek najednou, takže musíte předem plánovat a připravit se, co konkrétně chcete vidět. Zaujal mě Alexandre Sigoigne se svou prezentací na téma analýzy SERPu a Anders Riise Koch, jak vizualizovat crawl data.

Nejzajímavější mi ale přišla Areej AbuAli a její prezentace na téma restrukturalizace webové stránky pro lepší indexaci. Zatímco většinou pozorujeme success stories a case studies o několikanásobném zvýšení trafficu apod., příběh Areej je daleko více reálnější a bližší pro většinu SEO konzultantů. Dal by se shrnout na „někdy to prostě nejde a nejde“. Uděláte analýzu, prioritizaci hlavních nedostatků, čekáte na implementaci na straně klienta, komunikujete s klientem a jak vy, tak klient se točíte v nekonečném kruhu výměny e-mailů a s návštěvností webu se stále nic neděje. Zajímavý byl i framework, který Areej pro tuto situacivytvořila a který můžete najít zde.

8. Benjamin Goerler: Bringing the fun back to SEO with Python

Napsala pro vás: Martina Habartová

Přednosti Pythonu začínají objevovat už i SEO specialisté. Tak by se dala ve stručnosti shrnout přednáška Benjamina Goerlera. Python je totiž poměrně jednoduché se naučit a spustíte ho prakticky na čemkoliv. Navíc je kolem něj vystavěna velice přátelská komunita, která je ochotná vám rychle a bez ofrňování poradit.

Benjamin se zaměřil na zrychlování SEO procesů pomocí Pythonu a porovnával ho především s Excelem, tj. činnosti, které vám zaberou v Excelu několik hodin, máte Pythonem vyřešeny za půl hodiny. Tedy za předpokladu, že už s tímto jazykem trochu zacházet umíte, protože pro začátečníka může být napsaní skriptu otázka i několika zabitých večerů. Níže na tweetu vidíte, co vše si můžete pomocí Pythonu usnadnit.

Pokud vás toto téma zajímá, určitě se Pythonu nebojte – existuje spousta YouTube videí a online tutoriálů, které vám pomohou se do světa tohoto nejpopulárnějšího (podle Stack Overflow) jazyka proniknout.

23.04.2019

Komentáře