Menu

Konference SEO Vibes v Budapešti měla opravdu vibe: Případové studie, nástroje AI, on-page a linkbuilding

Autor Daniel Maťaš Daniel Maťaš

Začátkem října se v Budapešti konala konference SEO Vibes, pořádaná společností WhitePress, na které jsme opět nemohli chybět. A co jsme si jako SEO specialisté z maďarské metropole přivezli? Samozřejmě kupu znalostí a pocitů, které nám daly notnou dávku nové motivace do práce. 

Téma č. 1: Případové studie 

První prezentaci si připravil Robert Niechciał, který se rozpovídal o AI a především o obohacení podnětů pro umělou inteligenci, které zaručí lepší obsah. Podnět nebo zadání mohou být téměř stejně obsáhlé jako výsledný článek. Zdůraznil také, že je nutné nejen sledovat top 10 a analyzovat konkurenci (protože to dělají všichni), ale také přijít s vlastním nápadem a vytvořit něco užitečného (databázi nebo nástroj), co konkurence nemá. 

Nejzajímavější z případových studií byl experiment, který provedl Kyle Roof, když vytvořil a optimalizoval web plně v latině, který se umisťoval na předních pozicích na dotaz „Rhinoplasty Plano“. Experiment je poměrně starý a Google již tento web deindexoval, ale o celém případu publikoval článek časopis Search Engine Journal. 

Kyle Roof také provedl několik pokusů, které potvrdily, že nadpis H1 je opravdu o poznání důležitější než H2 a že všechny podnadpisy nižší než H4 nejsou brány v úvahu. Další jeho experiment ukázal vztah mezi indexací stránek a reklamou Googlu stránky, které nebyly v indexu Googlu se po nastavení kontextové reklamy do indexu dostaly. 

Trefné poznatky prezentovala také Natalia Witczyk. Během své práce na stránkách Barcelona Turisme zjistila například, že záměr vyhledávání může být často dvojí. Příklad: Barcelona – může být myšlen buď fotbalový klub, nebo město.  

Jedna prezentace se týkala spíše řízení a vedení velké online marketingové společnosti (s více než 200 zaměstnanci), kterou přednesl její rumunský generální ředitel Mihai Vânătoru. Ten představil důležité kroky, které dávají firmě možnost kontrolovat všechny projekty, rychle reagovat na negativní změny a snadno rozšiřovat agenturu o nové týmy a také umožňují sestavit tým správných specialistů pro každý projekt. Pod tyto kroky spadá mimo jiné: 

  • nastavení kontrolních bodů; 
  • vytvoření dashboardů (i s využitím AI), které agregují kritická data ze všech projektů a posílají upozornění; 
  • vedení všech týmů jako malých a nezávislých firem, které mají právo rozhodovat

Praktické tipy pro konzultanty 

V rámci prvního bloku došlo také na praktické tipy, které mohou SEO konzultantům usnadnit práci a ušetřit čas.  

  • Důležitá je správná komunikace s klientem. Někdy klienti používají odlišnou terminologii a například pod pojmem SEO konkurence rozumějí spíše společnosti než webové stránky, které se umisťují na vyšších pozicích.  
  • Správná komunikace a práce na nejdůležitějších technických problémech krok za krokem umožňují jejich rychlejší řešení než psaní rozsáhlých a sugestivních auditů, kterým klienti často stejně nerozumějí. 

Téma č. 2: AI 

Hlavní myšlenkou druhé části konference bylo, že s umělou inteligencí lze vyřešit jakýkoli problém.  

  • Pomocí AI je možné vytvořit obrovskou databázi, aniž by člověk znal nějaký programovací jazyk. 
  • AI lze na vlastním souboru dat naučit například to, jak přesněji shlukovat klíčová slova
  • AI dokáže vytvořit skripty, které rychle zkontrolují přítomnost či nepřítomnost klíčového slova na stránce. 
  • Umí vytvořit technické zadání pro copywritery na základě analýzy konkurenčních textů. 
  • Zvládne udělat také skript pro sledování návštěvníků na webu (místo nástroje Google Analytics, který nefunguje bez cookies) atd.

Téma č. 3: On-page a linkbuilding 

Hlavní myšlenky třetí části konference se týkaly práce s klíčovými slovy, funkcí blogu a také chyb, které snižují konverze e-shopů. 

Konverze klíčového slova 

Z hlediska velkého e-commerce webu, jako je agregátor, je lepší zohledňovat nejen objem vyhledávání klíčového slova, ale také zjišťovat zisk, který toto klíčové slovo přináší. Tyto hodnoty lze čerpat z údajů PPC. Příklad pro agregátor cestovních zájezdů: Pokud mají lidé tendenci kupovat některé druhy zájezdů více než jiné i při nepoměru objemu vyhledávání, je pro firmu výhodnější zaměřit se na stránky / klíčová slova s vyšším konverzním poměrem, i když nemají tak velkou návštěvnost. 

Obsah se tvoří podle potřeb lidí 

Obsah blogu by měl nejen přitahovat návštěvnost, ale také prodávat a budovat komunitu. Například vedoucí marketingu rumunské Answear uvedl, že SEO obsah založený čistě na konkurenci nebo top industriálních módních časopisech vůbec nekonvertoval, protože publikum vyhledávalo úplně něco jiného. I přestože byl časopis Elle SEO konkurencí a lídrem v tomto odvětví, lidé nepotřebovali rady z oblasti high fashion, ale chtěli jednoduché rady pro každodenní život. 

Chyby na webu snižují konverze 

Diskutovalo se také o některých kritických problémech webových stránek e-shopů, které snižují konverze například: 

  • duplicity způsobené rozdíly ve velikosti a barvách produktů,  
  • nelokalizované nebo velmi dlouhé adresy URL,  
  • příliš dlouhé texty v článcích na blogu,  
  • neoptimalizované stránky produktů, špatná a komplikovaná navigace, 
  • špatné UX a komplikovaný proces objednávání. 

Co si z toho odnést?

Pokud jste fanoušky SEO, konference SEO Vibes je absolutní must-have. Stojí za to nejen obsáhlé prezentace inspirativních lidí, ale také networking s lidmi z oboru, na který je čas mezi přednáškami, ale také na večerních akcích. Vytáhněte paty z kanclu a běžte načerpat energii mezi své lidi – zapálené nadšence, kteří se chtějí učit něco nového a držet krok s neustále se vyvíjejícím online světem. 

07.11.2023

Komentáře