Menu

SEOrestart 2019: To nejdůležitější a nejzajímavější z největší SEO konference v ČR

Autor Petr Hlaváč Petr Hlaváč

Další ročník největší SEO konference v ČR je za námi. Náš tým se na celou akci zpětně podíval a zhodnotit ji. Jaké přednášky rezonovaly v našem SEO týmu nejvíce? Přinášíme shrnutí těch nejzajímavějších a nejdůležitějších myšlenek.

Každý SEO specialista se na tento den v roce těší a má jej zapsaný ve svém kalendáři dlouho dopředu. Největší SEO konference v ČR se uskutečnila opět v Praze pod záštitou Taste Medio, které tímto patří dík za to, že se jako SEO specialisté můžeme jednou za rok sejít, probrat nové postupy a načerpat nové vědomosti.

1. Veronika Kejřová

Alexander Breitenbach – Google and the Future of Search

Alexander přijel na konferenci ze sousedního Německa a ve svém příspěvku nechal posluchače nahlédnout do reality, v níž bude sama podstata vyhledávání a doručování informací odlišná od modelu, jaký známe dnes. Už v roce 2029 bude umělá inteligence schopna porozumět lidské komunikaci stejně jako člověk, nejen SEO komunitu tak čekají výzvy související s přechodem z “Mobile First” k “AI First” přístupu. Google se chce stát nástrojem, který bude místo zodpovídání dotazů pomáhat lidem “get things done” – tedy rovnou dosáhnout toho, po čem touží. Místo optimalizace webových stránek bychom se tak měli v širším měřítku zabývat optimalizací samotných informací.

2. Michal Čížek

Milan Pichlík – Content je king, ale…

Milana jsem měl možnost slyšet už na květnovém SEOLoger naživo, takže jsem očekával přednášku, co bude mít šťávu, bude přehledná a nabitá přínosnými podměty pro použití v praxi.

Přednáška se týkala dvou bodů:

  1. Obsahové UX
  2. Hub pages

První část přednášky pro mě byla radost poslouchat, se vším souhlasil a moc se mi líbila myšlenka, že se každý nový článek nemá psát z povinnosti, ale kvůli tomu, aby vydělal peníze/přivedl konverzi. Milan řekl pár věcí, které se mohou jevit jako automatické, ale ne vždy je mezi SEO specialistou a copywriterem stejná symbióza, a proto je potřeba si jasně a správně specifikovat požadavky na výstup (resp. jeho zadání – např. pomocí checklistů) a případně, jaké metriky použít při vyhodnocování.

Druhá část se týkala tzv. hub pages. Milan prezentoval studii v rámci receptů (AZ-recepty.cz), která ukazovala, jak si můžeme pomoct dobrým obsahem a vzájemným interním prolinkováním na rozcestnících. Líbila se mi vychytávka, o které Milan mluvil, a to, jak využít meta popisek na rozcestníku u jednotlivých kategorií. Díky tomu se hub page zobrazovala jak na hodně long-tailové fráze, tak i na ty obecné. Hlavní myšlenka byla, že se vůbec nemusíme bát konkurenčních obecných dotazů, a naopak je brát jako příležitost. Což oceňuji, i když to asi nebude platit všude.

Co jsem si z přednášky tedy odnesl? Že je potřeba neustále dbát na kvalitu a formu obsahu, na vhodném interním prolinkování (dobrý přenos link juicu), mít dobře nastavenou kooperaci s copywriterem a nebát se cílit i na obecné a konkurenční fráze.

3. Hanka Feriancová

Daniel Duriš – Kamenný obchod, ako sa presadíš lokálne?

Jedna z prezentácií sa zamerala aj na lokálne výsledky vo vyhľadávači, ktoré sú s rastúcim počtom vyhľadávaní na mobiloch čoraz dôležitejšie. Pokiaľ máte v dnešnej dobe kamennú predajňu a chcete, aby vás vaši budúci zákazníci našli na Google mapách, dobre vyplnený profil na Google My Business je základ. Podľa štatistík si viac ako 75 % ľudí v Čechách zisťuje informácie o prevádzkach ešte predtým ako výjdu von z domu. Zaujímajú ich informácie ako otváracie hodiny, ceny a v prípade rešturácií sú to s istotou jedálne lístky. Sledujte novinky, ktoré Google My Business ponúka, pravidelne aktualizujte svoj profil a snažte sa poskytnúť svojim zákazníkom všetky informácie, ktoré by mohli potrebovať. Budú vám za to vďační.

4. Marek Foršt

Martin Žatkovič a Šárka Jakubcová – Analýza klíčových slov na maximum

Součástí SEO restartu bylo i velmi oblíbené a často prezentované téma analýza klíčových slov. Prezentace na toto téma byla rozdělená do dvou částí. První měl na starost Martin Žatkovič, který se věnoval procesu tvorby „klíčovky“, především klasterizaci a klasifikaci. To dle Martina dokáže ušetřit až několik jednotek hodin času. Zkrácené řečeno princip klasterizace spočívá v tom, že se snažíte sjednotit ta slova, která říkají to samé a mohly by člověka ve výsledném datasetu mást. Co se týče klasifikace, tu popsal již i Marek Prokop v roce 2012 a nic podstatného se od té doby nezměnilo. Jedná se o snahu zařadit jednotlivá klíčová slova do klasifikačních schémat.

Druhou část měla na starost Šárka Jakubcová a jejím cílem byla především osvěta v tématu, jak analýzu klíčových slov klientovi správně prezentovat. Cílem není zavalit klienta obrovskou tabulkou čísel a údajů bez jakéhokoliv vysvětlení. Důležité je mu to podat ve srozumitelné formě, které porozumí i člověk SEO světem nepolíbený, podat mu k tomu jasné vysvětlení, a především při tvorbě a prezentace této analýzy vzít v potaz to, jaký je klientův byznys.

5. Milan Fiala

Thea Windisch – The untold secret to mastering SEO: Soft skills

První poobědová přednáška patřila naší kolegyni Thee Windisch. Ta se věnovala často velmi opomíjené oblasti práce SEO konzultanta, a sice takzvaným “měkkým dovednostem” neboli soft skills. Ve své prezentaci nastínila, že pokud SEO konzultant nedokáže přesvědčit klienta či nadřízeného o benefitech optimalizace pro vyhledavače jako takové, pak mu nepomůžou ani ty nejhlubší znalosti.

Naprostým základem každého SEO konzultanta je umění komunikace. Thea popsala, jak řešit situace, kdy komunikace s klientem není tak plynulá, jak by měla být. Věnovala se I tomu, jak se postavit k tomu, když klient nemá na SEO dostatečné finanční prostředky, když je IT oddělení na straně klienta plně vytížené či když výsledky nejsou ve shodě s očekáváním klienta.

Každý SEO konzultant by měl mít nadstandardní komunikační dovednosti, schopnost adaptibility a flexibility, měl by mít dostatečné dovednosti v projektovém řízení, a v neposlední řadě by mu neměla chybět trpělivost.

6. Ladislav Kos

David Brenner – Testování v SEO

David Brenner ze Seznamu hovořil o testování v SEO. Svou přednášku rozdělil na teoretický úvod, který se zabýval otázkou, proč vůbec děláme v SEO testování a k čemu nám je dobré, když ho (dobře) provedeme. Asi každý ze SEO konzultantů už někdy testoval. Záleží však v tom, jak test provedl a jestli ho uměl vyhodnotit.

Převážná část přednášky se týkala samotného průběhu SEO testování, konkrétně přípravy testu, nasazení testu a jeho vyhodnocení. David upozornil na nejčastěji prováděné chyby, které testování ovlivní. Alfou a omegou je správný výběr datasetu. Poradil nám, jaké nástroje k testování použít a jaké nástroje nám pomohou k efektivnímu vyhodnocení testování. 

Kdo v SEO doposud opomíjí testování, tomu doporučuji stáhnout si Davidovu prezentaci, která je dobrým vstupem do této důležité činnosti v rámci SEO aktivit.

7. Tomáš Osinek

Artur Galstyan – Jak bance „zapnout“ SEO?

Přednáškou, která bezesporu stojí za vyzdvihnutí, byla ta od Artura Galstyana s názvem Jak bance “zapnout” SEO. Artur ukázal, jakým způsobem procesně přistoupili v MONETA Money Bank k SEO a co všechno stálo za výsledky, kterých MONETA v organickém vyhledávání nyní dosahuje. Vzhledem k tomu, že máme v agentuře zkušenost s velkými klienty, víme, že přesvědčit ostatní v korporátním prostředí o důležitosti SEO a procesů s tím spojených je někdy běh na dlouhou trať. Artur však ukázal, že rozhodně existuje cesta, jak svých SEO KPI dosáhnout i v institucích opředených mnoha svazujícími pravidly.

Jednou z hlavních myšlenek prezentace, kterou rozhodně stojí za to zopakovat, je fakt, co je vlastně výsledkem práce, ať už SEO konzultanta nebo celého SEO oddělení. Artur dobře zdůraznil, že výsledkem není dobře optimalizovaný web ani klíčová slova, na která se web zobrazuje, výsledkem je růst byznysu zapříčiněný organickou návštěvností, stejně tak jako peníze, které můžete díky organické návštěvnosti ušetřit v systémech placené reklamy. Ač se to může zdát jako samozřejmé, myslím si, že tuhle věc si stále hodně SEO konzultantů a dalších lidí okolo oboru plete a je důležité si ji zapamatovat.

Kromě zajímavých myšlenek musím ocenit i profesionální a sebevědomý přednes, kterým Artur disponoval.

Tak to bylo to nejzajímavější, co nám letošní SEOrestart nabídl, tedy aspoň podle nás. Děkujeme také naši kolegyni Thee za její skvělou prezentaci a ukázkovou reprezentaci!

Veškeré prezentace naleznete na stránce seorestart.cz. Děkujeme pořadatelům a těšíme se na další ročník této konference, kde doufám opět nebudeme chybět, jak na podiu, tak pod ním.

25.06.2019

Komentáře