Menu

PPC Restart 2024: Jak na úspěšné kampaně, trendy a Cookie apokalypsu?

Autor Anna Frintová Anna Frintová

Náš tým si letos opět nenechal ujít PPC Restart. I letos zaznělo mnoho inspirativních myšlenek od předních odborníků z oboru. Hlavní a přínosnou změnou bylo především větší množství praktických ukázek. Připravili jsme pro vás souhrn toho nejzajímavějšího, co byste si rozhodně neměli nechat ujít.

Vít Janda: Jak na Gen Z?


Ačkoliv by se dalo předpokládat, že přednáška bude plná definic a statistik, Vít Janda ze ShortPro přišel s něčím mnohem zajímavějším. Ukázal nám, jak přemýšlet nad Gen Z a proč si PPC specialisté v budoucnu nevystačí jen reklamou na Google, Seznamu a Metě.

Víte, že Generace Z:

  • Nevyužívá tradiční reklamní kanály? Klíčové sítě jsou pro ně Instagram a TikTok.
  • Hledá informace na Instagramu víc než na Googlu.
  • Považuje za nezbytnost autenticitu a přirozenost, což jen potvrzuje oblíbenost UGC (User Generated Content).
  • Rychle ztrácí trpělivost s pomalým načítáním stránek na webu a nakoupí raději u konkurence. Optimalizace pro mobilní zařízení je proto naprostou nezbytností. 

Jiří Hradecký: Data a jejich využití v marketingu z pohledu práva


Kdo čekal nudnou přednášku plnou paragrafů, byl mile překvapen. Jiří Hradecký, právník s duší ajťáka, rozhodně umí prodat, co dělá a my si odnášíme spoustu praktických tipů. Vysvětlil nám, že identifikace zařízení (ne konkrétní osoby) se považuje za osobní údaj a podléhá přísným pravidlům. 

Nejfrekventovanější chyby na webu z pohledu Úřadu pro ochranu osobních údajů

Nejčastější chyby, které Úřad pro ochranu osobních údajů zaznamenal při svých kontrolách, byl nedostatečně informovaný souhlas. Uživatelé jednoduše nevědí, k čemu souhlas dávají. Dalším přešlapem pak byla chybějící možnost změny preferencí. Jakmile si uživatel rozmyslí udělení povolení ke zpracování dat, už nemá šanci provést na webu změnu. 

Dejte si pozor také na  kooperaci s úřadem, jinak vám hrozí pokuta. Věděli jste, že osobní kontrola od Úřadu ochrany osobních údajů je vlastně rarita? Pokud k ní došlo ve vaší firmě, berte to pozitivně – jste výjimeční! 

Jiří Markytán: Pokročilé optimalizační metody – Optimalizace kampaní na marži


Téma optimalizace kampaní na marži (POAS) není rozhodně nic nového a v poslední době se tato zkratka skloňuje napříč přednáškami velmi často. Jirka z Proficia nám ukázal, jak přistupovat k optimalizaci u klientů. 

Na co se připravit?

V první řadě se musí klient rozhodnout, zda mu jde o tržby nebo o zisk. Na základě toho se PPC specialista rozhodne, zda změna dává smysl a jaké je správné technické řešení pro daný účet. Změna optimalizace kampaní z ROAS (return on ad spend) na POAS (profit on ad spend) totiž ovlivní celý účet, proto změnu nedělejte bez dostatečného know-how. Je-li klient na Google reklamách existenčně závislý, může mu špatné provedení položit byznys. 

Začnete-li optimalizovat na marži, stávající kampaně v účtu se s velkou pravděpodobností zblázní. Krátkodobě se zhorší nákladovost, kampaně začnou hodně utrácet a budou zde “zuby” ve výkonu. To je ale přirozené, vystavíme-li kampaně takové změně. Brace yourselves! Po realizaci změny pravidelně kontrolujte měření. Počet konverzí s tržbami a počet konverzí s marží by měl početně sedět, jen hodnota konverzí by měla být odlišná.

Jirka obecně změnu chválil a doporučil testování tam,  kde to dává smysl. Je ale potřeba připravit sebe i klienta na potenciální rizika. Tak je to ale  vždy, když děláme velké změny v účtech.

Milan Cidilo: Tvorba social kampaní pomocí AI a dat

Shrnutí Milanovy přednášky je oříšek, protože z toho, co nám dokázal předat za 25 minut, měla většina publika hlavu jako pátrací balón. Osobně nás přednáška nadchla, ale doporučovali bychom, abyste si prezentaci prošli v klidu a nic vám neuteklo.

  • Pracujte na Community Managementu a čerpejte z něj informace. Získáte klíčová data, na kterých můžete postavi kreativu.
  • Využívejte recenze svých zákazníků jako kreativu (social proof matters).
  • Testujte různé formáty reklam (bannery, videa, carousely) a rozšiřujte ty fungující.
  • Vytvořte si propracovaný reporting, který vám pomůže vyhodnotit, co funguje a co naopak ne. 
  • Využijte ChatGPT pro zpracování recenzí. Pomůže vám vytáhnout pain points i pozitivní recenze od zákazníků, které pak můžete využít dál.
  • AI vám navrhne, jak by mohly kreativy vypadat. Návrhy poslouží jako podklad pro grafika. 

Aneta Holá: Příprava na konec 3rd party cookies

Jste připraveni na konec 3rd party cookies? A můžu to vidět? Všichni se potýkáme s tím, jak se nejlépe připravit na konec cookies třetích stran a troufáme si říct, že většina z nás z toho má osypky. Aneta připravila přenášku, jak se na to připravit díky efektivnímu set-upu webové analytiky pro reklamní systémy:

  • Udělejte si pořádek v tom, jaké kódy na webu máte. Co nepoužíváte, smažte. Usnadní vám to práci při implementaci všech novinek.
  • Stáhněte si Privacy Sandbox – report podílu 1st party a 3rd party cookies daného webu.
  • Začněte vymýšlet strategii, jak lidi motivovat, aby se registrovali na e-shopu. Vaše budoucí já vám poděkuje.

Anetina přednáška byla plná praktických tipů, proto doporučujeme si prezentaci přečíst (ke stažení ji naleznete zde) a podívat se na všechna doporučení podrobněji, protože všechny její super praktické tipy v článku obsáhnout nejdou. Rozhodně to stojí za to!

Letošní PPC Restart považujeme z hlediska témat a speakerů za velice povedený a těšíme se až vyzkoušíme všechny tipy a novinky v našich účtech. Pokud by vás zaujala nějaká z výše zmíněných přednášek, veškeré prezentace z PPC Restartu najdete ke stažení na tomto odkazu.

28.05.2024

Komentáře