Menu

Co je Google Consent Mode V2 a musíte to řešit?

Autor Martin Sikora Martin Sikora

Consent Mode je jen jedna z možností, jak se vyrovnat s GDPR, cookies a pravidly na ochranu soukromí. Koho se to týká, do jaké míry to musíte řešit a proč je dobré ho implementovat?

Od března 2024 přicházejí změny v měření

Od března 2024 přichází změna měření webové analytiky– Consent Mode V2. Tento nový mód bude vyžadován při používání služeb Google. Pokud tedy používáte služby Google Analytics a Google Ads, musíte s touto změnou počítat.

Tento mechanismus přišel z Googlu a jeho cílem je sladění webových stránek s globálními normami a předpisy ohledně ochrany soukromí, zejména v Evropském hospodářském prostoru (EHP). Tento režim umožňuje podnikům přizpůsobit funkčnost Google tagů na jejich webových stránkách na základě souhlasu uživatele, a to ve vztahu k reklamním a analytickým cookies.

Co to pro vás znamená a proč byste to měli řešit?

Bez implementace Google Consent Mode V2 se vám nebudou správně přiřazovat konverze ke zdrojům a nebudete sbírat remarketingová publika. V budoucnu to může vést i k pozastavení účtů na Google Ads. Pokud i nadále budete potřebovat správně nastavený digitální marketing, budete jej muset consent mode V2 zavést, protože pro firmy v EU bude tento krok povinný. 

Klíčové vlastnosti:

  • Explicitní souhlas uživatele: Vyžaduje souhlas uživatele s cookies a využitím dat, což je zásadní pro personalizované reklamy a analytiku.
  • Zvýšená shoda s ochranou soukromí: Sladění s právními předpisy jako GDPR a směrnicí ePrivacy.
  • Nastavení ad_user_data & ad_personalization: Řídí využití osobních údajů pro reklamu a personalizaci na základě souhlasu uživatele.

Týká se tato změna i vás?

Pokud chcete v budoucnu přesněji měřit rozšířené konverze, odesílat data pro remarketing a nadále obohacovat svá data o identifikační údaje ze souborů cookies, tato změna se vás týká. Správným nastavením cookies lišty zajistíte také soulad s legislativními požadavky.

Jak nastavit cookies lištu? 

Cookies lišta bude mít 2 nové hlavičky: 

  1. Souhlas se zasíláním uživatelských údajů pro reklamní účely (user_id, transaction_id a další informace).
  2. Souhlas s personalizací reklamy na základě osobních údajů.

V případě odmítnutí souhlasu se značky Google Ads a GA4 spustí (anonymizovaný hit), ale je třeba zabránit odesílání osobních údajů uživatele do systému a mít dvě velmi identické značky, které se spustí podle vyjádřeného (ne)souhlasu – při odmítnutí se spustí značka, která nebude mít uživatelské údaje, transactionID a další.

Ukončení podpory cookies třetích stran na podzim 2024

Soubory cookies třetích stran na podzim končí, jedinými identifikátory pro měření konverzí (nebudou spojeny s uživatelem) a publika se stanou osobní údaje uživatelů. Očekává se, že následkem těchto změn bude pokles výkonnosti kampaní a obecně méně přesné remarketingové cílení.

Zkuste se zamyslet nad tím, jak motivovat uživatele k registraci na webu, protože v budoucnu bude důležité mít e-maily uživatelů se svolením k jejich použití v reklamě.

Jak vám pomůžeme v eVisions?

Naše služby zahrnují kompletní technickou realizaci tohoto procesu. Od konfigurace vašeho systému až po integraci s Consent Management Platform, zajistíme, že vaše online prostředí bude plně v souladu s nejnovějšími právními předpisy a marketingovými standardy. Umožněte nám usnadnit vám přechod na nový consent mode V2 a maximalizovat efektivitu vašeho digitálního marketingu. 

Tento přechod zajistí bezproblémové měření v systémech Googlu i do budoucna a zároveň nepřijdete o obohacená data.

V případě potřeby budeme rádi, když se na nás obrátíte a naši specialisté vám pomohou s implementací.

Užitečné zdroje: 

20.02.2024

Komentáře