Menu

Novinky z onlajnu #42: Ideální FB příspěvek, cílená PPC reklama v TV a Instagram Creators Account

Autor Petr Hlaváč Petr Hlaváč

Vítáme vás u prvních letošních Novinek z onlajnu! Tradičně vám přinášíme spoustu výživných novinek z oblasti SEO, PPC, sociálních sítí i německého online rybníčku. Těšte se také na rozhovor s Jirkou Maříkem z agentury Performics, který vám prozradí, na co všechno se z hlediska PPC připravit v roce 2019.

1.   Novinky z oblasti sociálních médií

Instagram Creators Account – speciální účet pro influencery

Instagram vytváří nový typ účtu, tzv. Creators Account, navržený speciálně pro influencery a další online tvůrce. Účet přinese mnoho nových nástrojů vyvinutých speciálně pro potřeby osobností s velkou sledovaností, například vylepšené přehledy nebo speciální štítky, které umožní selektovat různé typy followerů.

Sdílejte Stories jen s blízkými přáteli

Nově můžete vaše IG Stories sdílet pouze s uzavřeným okruhem přátel. Stačí vytvořit speciální skupinu pod názvem Blízcí přátelé a zařadit do ní uživatele, se kterými chcete příběhy sdílet. Funkci najdete v pravém horním rohu vašeho instagramového profilu. Stačí ji otevřít a zobrazit si návrhy přátel, se kterými jste nejvíce v kontaktu. Nebo si vytvořit svou vlastní skupinu lidí a s tou své Stories sdílet.

Analýza: Jak vypadá ideální FB příspěvek?

Společnost BuzzSumo zanalyzovala přes 700 milionů příspěvků sdílených na FB stránkách v roce 2018, aby zjistila optimální délku, typ, čas sdílení příspěvku a další faktory, které mohou pomoci zvýšit výkon sdíleného obsahu na Facebooku.

Jaké nejzásadnější poznatky analýza přinesla?

  • Nejvýkonnější typ obsahu je video obsah – příspěvky ve formě videa měly v průměru o 59 % vyšší engagement.
  • Optimální délka videa je 180–200 s.
  • Nejlepší čas pro sdílení jsou večerní hodiny.
  • Nejvyšší míru engagementu sklidily posty sdílené o víkendu.
  • Optimální počet znaků u popisku příspěvku je v rozmezí 0–50 znaků. Čím méně, tím lépe.

Reklamy na WhatsAppu

Facebook uvedl, že reklamy na WhatsAppu by se měly začít objevovat již v tomto roce. Jedná se o naprosto logický krok, jelikož uživatelé tráví na mobilu čím dál více času a s reklamou v aplikaci Messenger má Facebook výborné zkušenosti.

2.   Novinky z oblasti SEO

Už máte responzivní web?

Pokud stále nemáte responzivní web, tak nejspíše přicházíte o návštěvnost a zároveň o tržby. Podíl mobilní návštěvnosti se za rok 2018 opět zvýšil, navíc primární index Googlu již přednostně prochází mobilní verzi webu.

Přechod na HTTPS

Společnost Google poměrně tlačila na přechod z protokolu http na https, který je pro uživatele, respektive jeho data, bezpečnější. Tímto krokem tedy nepomůžete ani tak konverzím a výsledkům vyhledávání, jako spíš svým zákazníkům a jejich bezpečí.

Rychlost webu jako hodnotící faktor

Minulý červen potvrdil, že rychlost načítání webu se počítá mezi signály hodnocení webu. Ideální doba načtení stránek je podle Googlu 2 až 3 sekundy. Trvá načtení vašeho webu mnohem déle? Pak si tento krok zapište do svého to-do listu.

Obsah je král, ale čtenář je víc

V rámci obsahu bychom se měli zamýšlet hlavně nad záměrem uživatele. Co hledá? Co je cílem jeho návštěvy? A pak mu zodpovědět jeho otázky. Zejména pak u stránek typu Your Money or Your Life (YMYL), tedy stránek, které se týkají:

  • Zdravotnictví, lékařství, zdraví, sportovních aktivit
  • Rodičovství
  • Bankovnictví, finančnictví
  • Koupě nemovitosti či vozu

V případě stránek tohoto typu se zamyslete, jak jim dodat více odbornosti a důvěryhodnosti a zda na nich čtenáři opravdu najdou přidanou hodnotu.

3.   Novinky z Německého onlajnu

Švýcarsko se loučí s Amazonem

Amazon nově nebude dodávat produkty do Švýcarska (netýká se digitální nabídky jako třeba audioknih). Důvodem je nové nařízení švýcarské vlády, v rámci něhož jsou zahraniční zásilkové firmy nuceny platit ve Švýcarsku daň z přidané hodnoty, pokud je jejich roční obrat vyšší než 100 000 franků. 

Facebook Watch v Německu neuspěl

YouTube tvoří v Německu více jak polovinu všech shlédnutých videí. Naopak Facebook zabírá jen necelých 7 %, což jen dokazuje, že tato platforma v Německu opravdu nefrčí. Přesto však FB do programu Facebook Watch velmi investoval a stejně tak Mark Zuckerberg měl v Německu s firmou vysoké ambice. Německým uživatelům u Facebook Watch chybí ve srovnání s YouTube přidaná hodnota.

Němečtí zákazníci posílají zpět každou 8. objednávku

V Německu lidé posílají zpět prodejci v průměru každou osmou objednávku. Míra vratkovosti se tedy v průměru od roku 2016 zvýšila z 10 % na 12,5 %. Studie společnosti Bitkom taktéž ukázala, že ženy vrací více než muži a mladší zákazníci více než starší zákazníci.

4.   Novinky z oblasti PPC

Plaťte až po uskutečnění konverze

Nové nastavení kampaní vám umožní platit až za uskutečněné konverze, nikoli za prokliky. Abyste mohli tuto novinku využít, je potřeba použít u kampaně strategii nabídek cílovou CPA a mít na svém účtu alespoň 100 konverzí za posledních 30 dní. Většina z nich by měla být uskutečněna do 7 dnů od interakce s reklamou.

Cílená reklama v TV

Od konce roku 2018 můžeme v rámci YouTube nově cílit kampaně i na televizních obrazovkách. Zacílit reklamu přes internet tak, že se objeví v televizi? Tady už se jedná o poměrně velký krok vpřed.

Heuréka – pozor na slova, která se opakují v recenzích

Heuréka v rámci svých recenzí nyní analyzuje nejčastěji používaná slova od vašich zákazníků a poté je zobrazuje u detailu obchodu jako nejčastější pozitiva a negativa. Tato funkce nejde vypnout a zobrazí se u vašeho obchodu automaticky, pokud budete mít za poslední půl rok alespoň 30 ověřených textových recenzí.

21.01.2019

Komentáře