Menu

Novinky z onlajnu #12

Autor Luděk Pulicar Luděk Pulicar

Z našich holešovických kanceláří vás opět přivítali Luděk Pulicar a Petr Vojtěchovský. Kluci vysílají už půl roku a nouzí o témata rozhodně netrpí. Tento díl skutečně nabili informacemi.

Facebook nechce, aby lidé odcházeli jinam

Facebook opět představil řadu vylepšení. První z nich se týkala nákupní sekce. Podle toho co lajkujete, se vám budou zobrazovat zbožové reklamy. Je to šance pro obchodníky a především marketéry, kteří mají možnost zacílit na uživatele reklamu. Na Facebooku si nově zobrazíte také obrázkovou nákupní galerii prodejců. V klidu si tak projdete třeba katalog z IKEA a rovnou si zboží objednáte přes Facebook. Novinkou bude i ikona, kde si můžete ověřit fyzickou adresu podniku.

Google se vypořádal s hacknutými weby

Google chce ochránit webmastery i návštěvníky, a proto se rozhodl vypořádat s hacknutými weby jednou pro vždy. Ty mohou získávat prostřednictvím viru návštěvnost na nekvalitní weby nebo pornostránky. Google je bude rovnou mazat. S tím ovšem souvisí riziko, že algoritmus bude mazat i weby, které jsou s hacnutými verzemi nějak spojené. V blízké době očekávejte změny v prvních místech v SERPu.

 

Facebook poslouchá vaše pozadí

Nová FB aplikace nahrává, co posloucháte. Hraje vám na pozadí váš oblíbený interpret? Aplikace za 15 sekund zpěváka rozpozná a dá vám možnost označit ho ve statusu.  Spousta lidí se bojí, jestli Facebook nechce díky získaným datům lépe cílit reklamu. Nevypadá to tak –  musíte dát s přístupem aplikace souhlas a samozřejmě si zapnout mikrofon.

Etsy možná položí český Fler

Amazon spouští kategorii Handmade (ruční výrobky) v reakci na Etsy.com. Etsy je portál s ručně vyráběným zbožím podobný českému Fler.cz. Kluci se už v minulosti o vstupu Amazonu na český trh několikrát bavili. To se může stát i s Etsy.com. Oba dva weby mají zaregistrovanou českou doménu. Pro Fler.cz by vstup Etsy do České republiky znamenal obrovskou ránu a taková konkurence by ho patrně zničila.

Klasický „like“ na Facebooku mnohdy nic neřekne

V internetových diskuzích uživatelé dlouho spekulovali, zda Facebook přijde s tlačítkem „nelíbí se mi“. Místo toho nakonec představil rozšířené tlačítko „like“. Získáte tak lepší informaci o tom, jak na vás reagují zákazníci. Toto tlačítko je mnohem konkrétnější, nabízí více variant a o jeho použití budete muset více přemýšlet.

Uživatelé iOS mohou zajásat

Google Search Ads budou konečně podporovat indexování aplikací i v Safari na iOS9. Pokud jste uživatelem iOS a používáte prohlížeč Safari, můžete zajásat. Google konečně umožňuje posílat návštěvníky přímo do vaší aplikace, případně do AppStore.

Blokování reklam zapříčinilo větší přístup k datům uživatelů

Před pár týdny se kluci zmiňovali o aplikacích, které blokují reklamy. Aplikace instalovali certifikáty přímo do mobilu či používali VPN k odstranění reklam. Zároveň ale dávali přístup k datům uživatele a informace o jeho chování na internetu. V tuto chvíli jsou některé aplikace definitivně smazané.

Google testuje „štítek live“ u zpráv

Zatím se jednalo o test na mobilním telefonu. Jak se dostanete k tomu, aby vám Google přidal „štítek live“ ještě není jasné, ale v obou případech, kdy byl štítek zaznamenán, se jednalo o živý přenos, či přepis fotbalového utkání, které mělo v titulku “live”.

Celosvětově vede vyhledávání z mobilního zařízení

Víc jak 50% hledání z Google vyhledavače je z mobilního zařízení. Kvůli rostoucímu trendu dává Google důraz na to, aby měly weby k dispozici také mobilní verzi zobrazení.

Pinterest je stále oblíbenější

Pinterest se snaží dál rozšiřovat. V tuto chvíli má více než 100 milionů uživatelů. Největší oblibu zaznamenává webová stránka v USA, ale jeho popularita roste po celém světe. Pinterest proto začíná s rozšiřováním do ostatních jazyků např. francouzštiny, španělštiny, japonštiny či němčiny.

Získejte práci snů

A teď jedna příjemná zpráva pro všechny marketéry, kteří mají rádi výzvy. Miton, který stojí za projekty Dámejídlo.cz, Rohlík.cz  atd., hledá asi 50 marketérů pro svoje projekty v Německu a Španělsku. Pokud ovládáte některý z uvedených jazyků, neváhejte a pošlete životopis.

Ruská verze ČSFD

Obrovská firma Yandex Adds představuje novou službu KinoPoisk Platform.  Jedná se o 8 nejnavštěvovanější ruský web. Novinkou je teď živý stream filmů. Většina produkce je v ruštině nebo s ruskými titulky.

Jednodušší nahrávání videí

Google vylepšil mobilní aplikaci pro YouTube. Nově můžete upravovat videa, stříhat nebo přidávat filtry. YouTube na iOS částečně bourá potřebu využít PC při zpracování videa po nahrání na YouTube. Celý proces je jednodušší.

Rohlík.cz slaví úspěch

Rohlík.cz pustil ven data, jak si stojí rok od svého založení. Tady je pár zajímavostí. 96 % zákazníků hodnotí nákup na Rohlik.cz jako perfektní. Lidé nejčastěji objednávají jídlo mezi 10 – 11 hodinou dopoledne a 16 -18 hodinou odpoledne. Projekt startoval před rokem a je velmi úspěšný. Do konce roku by se obrat mohl dostat až na 500 milionů.

Microsoft zahajuje spolupráci s Yandex

Microsoft a Yandex začali spolupracovat. Pro Petra to byl poměrně šok, protože Microsoft vždy fungoval jako solitér. Na všech Windovs 10 v Rusku, Ukrajině, Bělorusku, Kazachstánu a v Turecku bude defaultně nastavené vyhledávání prostřednictvím Yandex. Kooperace bude oboustranná Yandex poskytne sadu svých aplikací pro Windows a zároveň bude zmiňovat výhody Windows 10.

Marketing festival bude čistě zahraniční

Kompletní program Marketing festivalu je venku. Na co se můžete těšit? Letošní festival bude hodně zaměřený na výkon a analytiku. Na začátku roku vyšlo prohlášení, že jediný přednášející z České republiky bude M. Šimko. Nakonec je konference kompletně bez českých spíkrů. Škoda. Pokud chcete o Marketing festivalu vědět víc, přečtěte si na našem blogu rozhovor s Jindrou Fáborským.

SHARING IS CARING!

22.10.2015

Komentáře