Menu

Novinky z onlajnu #8

Dnešním, v pořadí již 8. dílem, vás bude provázet Luděk Pulicar. Těšit se můžete na aktuality z Googlu, Samsungu nebo Heureky. Luděk vám dá tip na skvělý web magazín a prozradí vám, jaký účet na Twitteru byste rozhodně měli sledovat. 

Na videosíti Periscope se registrují miliony uživatelů 

První novinka se týká přímo Periscopu, na kterém nás můžete živě sledovat. Na sociální síti, kterou vlastní Twitter, se dosud registrovalo 10 milionů uživatelů. Poslední čísla tak ukazují, že si Periscope získává oblibu. Na druhou stranu, rozlišujme mezi lidmi, kteří se pouze zaregistrují, a mezi skutečnými uživateli. Lidé se na Periscope už nemusí nikdy vrátit. Na oslavy je tedy času dost. Současné výsledky ještě nezaručují, že platforma pro vysílání videí v reálném čase nedopadne podobně neslavně jako Google+. 


Affiliate marketing podle Maria Roženského

Už sledujete na Twitteru účet @mariorozensky? Mario Roženský je internetový podnikatel, který se věnuje affiliate marketingu. Na Twitteru můžete Mariovi položit jakoukoliv oborovou otázku pod hashtagem #ptejtesemaria. Další informace se dozvíte na jeho blogu mariorozensky.cz. Vysílá i na Periscopu. Sledujte ho a nasávejte nové znalosti z oblasti výdělků na internetu. 


Ohlídejte si měření konverze

Od 1. září 2015 bude Heureka užívat jen jeden kód k měření konverzí. Pokud jste majitelé e-shopu, je nutné, abyste si změnu kódu pohlídali. Řekněte o tom svému programátorovi, nebo se mrkněte přímo na http://blog.heureka.cz/. Pokud kód nezměníte včas, můžete přijít o důležitá data a služba vám nebude fungovat. 


Sitelinks se rozšiřují v mobilním vyhledávání

Google rozšiřuje sitelinky v mobilním vyhledávání. Kromě kategorií tak dostanete i podkategorie. 


Samsung Pay odstartuje v srpnu

Luděk další novinkou navázal na nedávný rozhovor s Petrem Vojtěchovským o Apple Pay. Možnost placení přes mobilní telefon teď oznámil i Samsung. Start je naplánovaný na 25. 8. 2015. Začínat se bude v Koreji, následovat bude Amerika, Velká Británie, Španělsko a Čína. Omezení platí na nejnovější mobilní telefony. 


Wikipedii klesá návštěvnost

Wikipedie hlásí pokles návštěvnosti uživatelů z organicu (přímého vyhledávání). Začínají se rozmáhat spekulace, zda Google nezměnil algoritmus tak, aby Wikipedii znevýhodnil. Až dosud byla ve výsledcích vyhledávání Wikipedie před oficiální stránkou libovolné značky, na kterou se uživatel dotazoval. Luděk si myslí, že Google dokáže otázku položenou uživatelem zodpovědět přímo, protože si informace stáhne právě z Wikipedie. I tak mají stránky obrovskou návštěvnost. 


Google se rozpadne na několik společností

Spoluzakladatel Larry Page oznámil, že se Google rozdělí na více nezávislých společností. Zastřešovat je bude Alphabet Holding. Larry Page bude i nadále v čele korporace. Důvodem je snaha, aby se jednotlivé firmy mohly soustředit na svoje činnosti bez omezení a věnovat jim plnou pozornost.  Vést celý Google asi nebude jednoduchý úkol a my držíme Larrymu palce. 


Nový patent pro Google

Google si nechal uznat nový patent. V řazení výsledků se objevují i časové údaje o prohlížené stránce. Ty hrají velmi důležitou roli. Zaznamenává se nejenom čas, ve kterém jste výsledek shlédli, ale i jak dlouho se na něj díváte a po jaké době se vrátíte zpět do vyhledávání. Možná to bude hrát nějakou roli v následném řazení. Čeká nás v budoucnu nový SEO obor?


Výsledky hledání se v lokálním měřítku omezují

Luděk zkoušel hledat na Googlu v mobilním vyhledávání slovo „pizza“. Dotaz směřoval na lokalitu Praha. Z původních 7 nabízených výsledků teď dostanete primárně pouze 3. V desktopové verzi pak chybělo telefonní číslo, novinkou byla zobrazená otevírací doba včetně upozornění, kdy je podnik uzavřen, a Luděk přemítal, do jaké míry ovlivní např. dočasné zavření podniku řazení výsledků na stránce. 


Google testuje

Google experimentuje s integrací Twiteru do výsledků vyhledávání. Měli bychom se tak dočkat zařazení zpráv do organicu. Zatím je celá akce v procesu testování. 


Využijte Facebook pro váš byznys 

V polovině srpna byl spuštěn nový web magazín newsfeed.cz. Ten se věnuje Facebooku především z pohledu marketérů a podnikatelů. V online magazínu najdete případové studie nebo se dozvíte, jak Facebook využijete k propagování svého podnikání. Mezi parťáky jsou profesionálové a agentury z oboru jako jsou Bubble, Socialsharks, Business Factory,  Symbio, Triad Advertising, Inspiro Solutions, Bubble, Goviral.cz, Pria, TL5 a Fairy Tailors. 

 

31. srpna. 2015