Menu

Case study (Zdeněk Staněk): Jak rychle a efektivně rozjet účet na Instagramu od nuly

Autor Michaela Rusová Michaela Rusová

Začínáte s novým instagramovým účtem? Počet sledujících rovný nule se může zdát demotivující. S číslem 0 jsme startovali i na Instagramu našeho klienta Zdeňka Staňka, kde se nám během několika týdnů podařilo získat stovky kvalitních fanoušků. Představíme vám účinné kroky, jak rychle a hlavně úspěšně nový účet rozjet.

Sociální sítě českého výrobce ložního prádla Zdeňka Staňka nám byly svěřeny koncem jara letošního roku. Do té doby měl klient aktivní pouze facebookovou stránku. Čekal nás rozjezd zcela nového účtu značky na Instagramu. Prozradíme vám, jak jsme při tvorbě social media strategie postupovali a jaké kroky jsme volili pro nejlepší nastartování nového profilu.

Cíle spolupráce

Cílem naší spolupráce bylo zvýšit povědomí o značce Zdeněk Staněk u mladší cílové skupiny a vybudovat zcela nový a důvěryhodný marketingový kanál, v tomto případě instagramový profil značky. 

Jedním z dalších cílů byla změna vnímání atraktivity značky. Značka Zdeněk Staněk měla působit více mladistvě a ,,cool“.

Začněme od základů aneb Co na Instagramu funguje

Instagram je vizuálně zaměřená platforma, která se skvěle hodí k oslovení mladší cílové skupiny. Prezentace značky na této síti tak musí klást důraz na estetičnost. Pro rozjezd nového instagramového účtu výrobce lůžkovin bylo primárním komunikačním cílem určovat a prezentovat trendy v daném segmentu. Zároveň nám šlo také o vybudování komunity věrných fanoušků, kteří se na instagramový účet budou rádi vracet. 

Dalším krokem byla samotná tvorba obsahové strategie. Bylo nutné vymyslet, co budeme na instagramovém účtu značky Zdeněk Staněk komunikovat a jak tuto komunikaci dostat v co nejkratší době k co největšímu počtu lidí. 

Instagramovou komunikaci značky Zdeněk Staněk jsme postavili na těchto pilířích, které současně představují USPs značky: 

  • kvalitní materiály
  • český výrobce
  • design 
  • cenová dostupnost 
  • inspirace 
  • rady/tipy 

Na Instagramu jsme usilovali o prezentaci produktů v reálných situacích (produkty jsme ukázali v domácnosti a ve spojení s lidmi), dále jsme produkty komunikovali jako doplňky a dekorace a vyzdvihovali důraz na kvalitu a design, který je zároveň cenově dostupný pro všechny. Jak jsme již zmínili výše, jelikož je komunikace na Instagramu zaměřena na vizuálnost a estetičnost, rozhodli jsme se značku Zdeněk Staněk na Instagramu odlišit od konkurence a vytvořili tak sjednocené barevné trio. 

Jak rozjet účet na Instagramu od 0?

V této části vám představíme naše konkrétní kroky, kterými jsme se vytvořený obsah snažili dostat do povědomí co nejvíce lidí. 

Oslovte komunitu fanoušků z již existujících sociálních sítí 

Značka Zdeněk Staněk už fanouškovskou základnu měla, avšak na Facebooku. Naším prvním cílem proto bylo dostat toto již existující a věrné publikum i na Instagram. V prvním týdnu a i v těch následujících jsme tak na facebookové stránce publikovali prolinky na instagramový účet, které jsme pravidelně podporovali placenou reklamou. Publikum a fanoušky z Facebooku jsme tak lákali na již výše zmíněný design, inspiraci a novinky. 

Motivujte skrze zajímavé soutěže 

Druhým krokem bylo vyvolat tzv. buzz. První stovky sledujících jsme tak dosáhli již během prvního týdne přítomnosti značky na Instagramu. Do našeho již výše zmíněného barevného tria jsme mezi první příspěvky zařadili týdenní soutěž o konkrétní produkty Zdeňka Staňka. Tento příspěvek jsme na Instagramu podpořili placenou reklamou, díky čemuž jsme dosáhli vysokých čísel. 

Tuto soutěž na instagramovém účtu jsme zároveň propagovali i na facebookové stránce Zdeňka Staňka a opět jsme zvolili formu page post boostu s proklikem na soutěžní příspěvek na Instagramu. 

Spolupracujte s influencery 

Dalším naším krokem bylo oslovení relevantních influencerů, kterým jsme nabídli spolupráci formou barteru. Hledali jsme takové influencery, kteří svou komunikaci na Instagramu zakládají na bytovém designu, zajímají se o domácnost, stavějí či předělávají své byty či domy nebo se zajímají o zdravý životní styl s důrazem na zdravý a kvalitní spánek. 

V prvních fázích jsme zvolili metodu oslovování nano influencerů, kteří mají velmi úzký a intenzivní vztah se svými fanoušky, dosahují vysokého engagementu a nebudou se bát jít do spolupráce se značkou, která je na Instagramu prozatím neznámá. Během těchto spoluprací nám díky daným konkrétním influencerům narostla čísla o desítky. 

Pomalu, avšak pravidelně nám čísla díky těmto spolupracím narůstala a my jsme tak během prvního měsíce působnosti značky na Instagramu dosáhli téměř 300 sledujících. Došli jsme do fáze, kdy už jsme mohli začít oslovovat micro influencery. Od druhého měsíce až doposud jsme zaznamenali více než 10 žádostí o spolupráci od samotných influencerů. Klienta si tak influenceři začali sami všímat, což věstilo dobré výsledky. 

Neopomínejte offline komunikaci 

K oslovení a získání nových fanoušků jsme však nevolili pouze online cesty. Další součástí naší strategie bylo oslovení již nakupujících a věrných zákazníků značky Zdeněk Staněk. Vytvořili jsme papírové letáky, které jsme zaslali klientovi, a poprosili ho, aby jeden přiložil do každého objednaného balíčku. Leták informoval o nově založeném instagramovém účtu, na kterém zákazníci najdou inspiraci, informace o produktech a novinky. 

Pokračujeme dál v růstu 

Od léta získal instagramový účet Zdeněk Staněk přes 1150 sledujících a další noví přibývají. Rozjezd nového instagramového účtu od základů je náročný, ale nikoliv nemožný. Klíčem je vydefinovat si unikátní konkurenční výhody a na nich postavit svou komunikaci

Potřebujete i vy poradit se strategií pro komunikaci na sociálních sítích nebo pomoct rozjet nový účet?

Napište nám e-mail na info@evisions.cz, rádi vám pomůžeme. 

18.11.2021

Komentáře