Menu

5 SEO výzev pro eVisions na rok 2019. A jaké jsou vaše?

Autor Lukáš Palkovič Lukáš Palkovič

Říká se, že sdělením předsevzetí světu si vytváříte závazek, který vás motivuje k jeho splnění. Proto jsme se rozhodli zveřejnit výzvy 2019 pro naše SEO oddělení. A rozhodně se nebojíme klást si vysoké cíle. Ostatně, přesvědčte se sami.

1. Vychovej si svého SEO specialistu aneb eVisions training program

Webů prahnoucích po SEO je čím dál více, a hledat schopného SEO specialistu na trhu práce se podobá hledání jehly v kupce sena (o které ještě navíc pochybujete, že je v ní opravdu schovaná). Zájemců o online marketing, třeba i s certifikátem Digitální garáže, máme spoustu, nicméně SEO specialistů je mezi nimi pomálu. Poptávka je ovšem ohromná a klienti si vlastní odborníky nedokážou ani najít, ani vychovat. Proto bychom chtěli tento rok spustit vzdělávací program (jeho konkrétní podoba se aktuálně řeší), ve kterém pomůžeme trhu dodávat nové talenty a specialisty.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Děkujeme @clickitcz za možnost zorganizovat SEO workshop pro všechny mladé onlajn nadšence.🧡 Děkujeme také všem za účast a výborné dotazy. Byli jste skvělí a moc šikovní! 🙂 . . Prezentaci z dnešního workshopu ke stažení naleznete na našem webu: www.evisions.cz/click-it-vse (odkaz v profilu) 🙂🔗 . . #evisionscz#workshop#seo#obsah#seoworkshop#obsahovymarketing#contentmarketing#clickit#students#student#onlinemarketing#digitalmarketing#marketinggirl#marketingboy#czechgirl#czechboy#students#seoagency#seoagentura#marketingagency#marketingovaagentura#agencylife#praha#prague

Příspěvek sdílený Online Marketing | Prague | CZ (@evisions_advertising),

2. Pošli na to robota

Jak všichni víme, spolupráce ajťáků a SEOistů se často ubírá po hrbolatých pěšinkách. Abychom předešli debatám s IT oddělením, kdy se změnily titulky stránek, kdy byly smazány některé stránky, proč nefunguje sitemapa a podobně, rozhodli jsme se, že tento rok zautomatizujeme všechny manuální kontroly webů, které zautomatizovat půjdou. Bude to mít dvě výhody:

  1. Specialistům zásadně ušetříme čas
  2. Kontroly budeme provádět častěji, protože cronu je šumafuk, jestli projede web jednou měsíčně nebo jednou denně

Pokud najde robot na stránce změny, pošle e-mailem notifikaci specialistovi, aby ten zjednal nápravu. Sice jsou na trhu nástroje, které nabízejí podobnou službu, ale žádný nám úplně nevyhovoval. Rozhodli jsme se proto jít vlastní cestou a udělat si to po svém.

3. Ukaž, co děláš

Navzdory tomu, že v eVisions máme spoustu zajímavých projektů a na dost z nich jsme opravdu pyšní, publikujeme směrem ven jen málo case studies a interních testů. I to bychom v tomto roce chtěli změnit. Zaměření na případovky bude znamenat také více SEO experimentů. V tomto nás hodně inspirovaly zahraniční case studies Ahrefs, SEMrushe a dalších známých nástrojů. Vzhledem k tomu, jakou cestu už naše agentura od svého založení urazila, datům, které se nám podařilo nasbírat, a bohatými zkušenosti napříč SEO týmem, by mohly vzniknout materiály, které by české SEO zase posunuly o kus dál. Tento rok si na ně uděláme čas!

4. Jen samotný obsah nestačí

Když se začalo hlásat, že je obsah králem, jen málokdo obsah tvořil. Teď má obsahovou sekci kdejaký malý web a obsah můžeme přehazovat vidlemi. Z tohoto úhlu pohledu jsou logickým krokem Googlu loňské změny ve vyhledávání (např. E.A.T. update z loňského léta, který sice spoustu SEO specialistů rozhořčil, nicméně byl nutný). Přichází také doba hlasového vyhledávání (pomalu, ale jistě) a obsah je nutné tomu přizpůsobit. Výzvou pro naše SEO oddělení proto bude úplně změnit pohled na vytváření obsahu, rozšířit náš „framework“ při jeho plánování a využít jiné způsoby prezentace obsahu.

5. Posuň své výstupy na nejlepší možnou úroveň

Poté, co jsme se v předloňském roce začali více pohybovat na zahraničních trzích, jsme zjistili, že naše výstupy jsou sice na výborné úrovni v rámci České republiky, ale za hranicemi umějí některé věci prezentovat ještě lépe. I proto jsme věnovali čas a úsilí vzniku nových reportů vytvářených napojením různých API nástrojů do Google Data Studia (kdo ještě nečetl článek našeho Petra Hlaváče o nových reportech, může to napravit zde), se kterými jsme teď už víceméně spokojení a jen je budeme dolaďovat. V tomto roce se dále zaměříme na výstupy různých SEO analýz a cílem je dostat se alespoň mezi evropskou špičku.

Tak to by bylo za nás o našich výzvách pro rok 2019. A jaké jsou ty vaše? Prozradíte nám je? Sdílená předsevzetí zavazují ke splnění – využijte toho 😉

05.02.2019

Komentáře