Menu

eVisions: Novinky z onlajnu #6

V 6. díle Novinek z onlajnu se těšte na povídání o sociálních sítích. Podíváme se na zub Facebooku a Instragramu. Chybět nebude ani informace o volném pracovním místě přímo v Googlu. Dnešním dílem vás provede pouze Petr Vojtěchovský. Luděk Pulicar nám bohužel z tropických veder a třicetistupňové sauny v kanceláři onemocněl. Ochuzeni ale nebudete. Luďkova věrná kopie bude Petra celou dobu tiše podporovat. Tak pojďme na to.  


Instagramem víří #freethenipple

Používáte Instagram? Pak vás určitě potěší, že tahle obrázková sociální síť konečně nasadila do webové aplikace „hledání“. Instagram tak začal vypadat jako desktopová aplikace. Až dosud uživatelé nemohli nic hledat, a tak využívali především mobilní aplikaci. To ale není jediná novinka. Sociální sítí otřásá kauza sdružení #freethenipple. O co jde? Proč mohou muži ukazovat bradavky a ženy ne? Máte zájem podpořit rovnost obou pohlaví i na sociálních sítích? Směle do toho!

Measure Camp letos poprvé v Praze

12. září bude Praha poprvé v historii hostit Measure Camp. Jedná se komorní akci, na které jde primárně o výměnu zkušeností a znalostí z oblasti webové analytiky. Spíkrem může být každý, kdo má k danému tématu co říct. Plánovaných míst je padesát a zatím jsou všechna plně obsazena. Pokud jste se na akci přihlásili, určitě se tam potkáte s Petrem nebo dalšími kolegy z eVisions. 

Test využívání smartphonů v maloobchodech

V Americe proběhl test na třiceti tisících respondentech. Cílem testu bylo zjistit, jak zákazníci používají smartphony při nakupování v obchodech. Z testu vyplynulo, že 54 % dotázaných používá svůj mobilní telefon k hledání levnější varianty produktu. Necelá polovina si v obchodě vyhledává na internetu další informace o zboží, aby se následně rozhodli, zda si produkt koupí. Získaná data jsou důležitá především pro obchodníky a marketéry, kteří díky nim mohou lépe zacílit na potencionální zákazníky. Cíleně tak mohou posílat různé akce na slevy či věrnostní programy. Petr jen lituje, že nejsou dostupná data o České republice. Je přesvědčený, že by za ně marketéři a obchodníci trhali ruce. Pokud máte nějaké další informace, dejte nám určitě vědět. Facebook sází na video content Facebook rozšířil své aktivity a oznámil novinky ohledně spravování videí. Opět tak dává na frak YouTube. Nově máte možnost zakázat sdílení videa, které následně zůstane jenom na vaší stránce. Do náhledu videa můžete nahrát svůj vlastní obrázek a nastavit i datum expirace. Marketéři navíc ocení možnost omezení videa pro konkrétní publikum. Vychytávkou je totiž nastavení sdílení pro uživatele vámi zvoleného věku a pohlaví.  Facebook tak postupně více cílí na konkrétního uživatele a vyhlašuje otevřenou válku YouTube. Vezměte si k srdci Petrovo doporučení, a pokud zakládáte nové stránky, vrhněte se na video content

Facebook testuje odkládání videí na později

U Facebooku ještě nějakou chvíli zůstaneme. Testuje totiž možnost, podívat se na videa později. Jak to vnímáte vy? Petr se setkal s názorem, že hodně lidí je časově vytížených a nakonec se k ukládaným videím nedostanou. Tedy pokud neděláte tour de Prague městskou hromadnou dopravou jako Petr. U Facebooku to ale smysl rozhodně dává. Ptáte se proč? Facebook je sociální síť, na kterou lidé chodí často, ať pracují nebo ne. Proto je vysoká pravděpodobnost, že se reálně k videím odloženým na později skutečně vrátí.

Detailnější sledování na Facebooku

Máte na Facebooku oblíbené stránky nebo zajímavé přátele, u kterých nechcete přijít ani o jeden post? Žádný problém. Otevřete si profil a v kolonce „sleduji“, zaškrtněte „sledovat kompletně vše“ a už nikdy nepřijdete o žádnou zprávu.

Google hledá SEO manažera

Luděk dál významně mlčí a Petr představuje aktualitu z minulého týdne. Nově vypsanou pozici na SEO manažera přímo v centrále v USA. Čerstvá posila do týmu bude pracovat na novinkách i větší kontrole algoritmů. Konečně i Google hledá člověka na optimalizace pro vyhledávače. Petr je zvědavý, jak se to dál vyvine a spekuluje, kdo se do Googlu přihlásí. Mohl by to být třeba český webmaster Dušan Janovský ze Seznamu, protože přesně takového člověka Google hledá.

Google nebude upřednostňovat nové domény

Poslední zprávou jsou nové přípony domén a vyjádření Googlu, jak s nimi bude pracovat. Častěji se tak setkáte s koncovkami, jako je .guru .london nebo .toshiba. Google tvrdí, že tyto nové domény nebude nijak upřednostňovat. Pracovat s nimi chce stejně jako s klasickými doménami jako je .com nebo .cz. Logicky by ale dávalo smysl, aby z lokálního pohledu měly větší význam. Důvodem je jako vždy koncový zákazník. Když budete například hledat nějaký obchod v Londýně, bylo by přirozené, aby Google nabídl na předních místech domény s příponou .london. Proč se vůbec nové domény řeší? Ty klasické jednou dojdou, s tím se musí počítat. Petr dále spekuluje, že jde o velký byznys a vůbec si nedokáže představit, jaké budou ceny za nákup domén. Pokud máte k tématu připomínky nebo nápady, napište nám do komentářů pod záznam na YouTube nebo na stránkách eVisions.cz
27. července. 2015