Facebook Pixel
Facebook pixel – je část kódu, který správce webu nebo Vy můžete nasadit na web
Díky tomuto kódu budete moci měřit, optimalizovat nebo vytvářet okruhy uživatelů pro vaše reklamní kampaně.
Jak Facebook pixel funguje?
Představte si, že někdo navštíví váš web a provede nějakou akci (odeslání formuláře nebo uskutečnění nákupu), Facebook pixel se spustí a tuto akci vyreportuje. Díky této akci se dozvíte, že zákazník po zhlédnutí Vaší Facebook reklamy provede nějakou akci.
Můžete vytvářet vlastní okruhy uživatelů či lookalike publika, díky kterým máte možnost znovu oslovit takového zákazníka. Čím více budete mít konverzí na vašem webu bude poté Facebook moci vybírat lépe lidi s vyšší pravděpodobností, že akce pro vás potřebné provedou a vaše reklamy se jim budou doručovat. To jsme ale přešli k výrazu optimalizace konverze.
Když tento kód nainstalujete a aktivujete na webu, začne vám váš web automaticky posílat signály o jednotlivých krocích vašeho zákazníka právě přes Facebook pixel.
Jaké akce může Facebook pixel např. odesílat?
- Jaké produkty si prohlíží
- Které produkty si vkládá do košíku
- Které produkty zakoupil
- Zapomněl nějaké produkty v košíku
- Nedokončil objednávkový proces
Takovéto informace pak můžete jednoduše využít např. pro remarketingové kampaně, které jsou šité přímo na tohoto zákazníka. Můžete tedy např. ukázat zákazníkovi produkt, který si u Vás na webu již prohlížel v dobu, kdy on si jen tak vesele surfuje po Facebooku.
Instalace Facebook pixelu
Existuje více cest, jak si část tohoto kódu vložit na web.
- Pokud máte přístup k adminu webu, můžete si FB pixel přidat i Vy sami. Facebook pixel poté přidáte na všechny stránky webu.
- Pokud nemáte přístup k admin webu, stačí když se ozvete vývojáři či správci vašich webových stránek. Přes Facebook můžete FB pixel poslat příslušné osobě mailem a tato osoba poté FB pixel na váš web přidá.
- FB pixel také můžete nasadit na web přes Google Tag Manager, pokud s tímto nástrojem umíte pracovat.
Proč je pro Vás FB pixel tak důležitý?
- Remarketingové kampaně
- Vytváření vlastních okruhů uživatelů
- Vytváření look a like publik
- Napojení produktového katalogu
- Pro dynamické reklamy
- Nikdy předtím jste nemohli takto dokonale své zákazníky poznat a připravit jim reklamy přímo na míru
Vytvoření FB pixelu
- V Business manageru přejdete do správce událostí a zjistíte, zda už váš klient Facebookový pixel má či nikoliv.
- Pokud ho ještě nemá, můžete ho vytvořit a poslat klientovi k nasazení na web.
- Také se můžete často setkat s tím, že některé weby mají FB pixelů více. Poté se stačí zeptat, který používají a je nasazen na všech stránkách webu.
Jak zjistíte, zda klient FB pixel má na webu a jaké akce odesílá?
- Nainstalujte si rozšíření do chromu Facebook pixel helper, který Vám to vše oznámí
-
Novinky z onlajnu #59 – proč začít používat hashtagy na Facebooku a jak se změnil svět affiliate marketingu
10.09.2020I v září jsme pro vás připravili už tradiční porci…
-
Krok za krokem: Co by měl obsahovat každý social report?
17.06.2020Co by měl obsahovat každý report ze správy sociálních sítí?…
-
5 tipů, jak zvýšit prodeje prostřednictvím facebookových kampaní
04.11.2019Mnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál,…
-
22 tipů na obsah pro sociální sítě aneb osvědčené příspěvky pro Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn
15.07.2019Došla vám inspirace na obsah pro vaše profily na sociálních…
-
Case study: Jak jsme to na Facebooku rozjeli s klientem MAN Truck & Bus Czech Republic
26.11.2018Jak komplexně a dlouhodobě zvýšit organické a virální metriky FB…
-
8 tipů, jak přechytračit FB algoritmus
14.08.2018Začátkem roku vyděsila značky na Facebooku informace z Menlo Parku,…
-
40 facebookových skupin pro markeťáky
09.05.2017Hotovo. Vyhrnuli jsme si rukávy a pustili se do velké…
-
Facebook Ads – 3 tipy, jak vylepšit cílení
09.02.2017Časům, kdy jste hledali cílovku jen pomocí demografických údajů a…
-
5+1 chyb ve Facebook Ads, které vás stojí peníze a čas
24.08.2016Díky tomuto článku ušetříte při své práci nějakou tu korunu…