Menu

Facebook Ads – 3 tipy, jak vylepšit cílení

Autor Radovan Uhliar Radovan Uhliar

Časům, kdy jste hledali cílovku jen pomocí demografických údajů a zájmů, pravděpodobně odzvonilo. Začněte používat pokročilé metody!

1. Website Traffic + Lookalike Audience

Pokud ještě necílíte na návštěvníky svého webu, rychle si nainstalujte Facebook Pixel a napravte to. Možnosti cílení jsou široké:

  • všichni, kteří navštívili váš web
  • návštěvníci konkrétních stránek webu
  • návštěvníci konkrétních stránek webu, kteří ale nenavštívili jiné stránky
  • návštěvníci, kteří již nějakou dobu na vašem webu nebyli
  • kombinace výše uvedených možností

Poznámka: Kromě tohoto cílení by mělo být co nevidět dostupné i cílení na návštěvníky vašeho webu, kteří na něm tráví nejvíc času (a tím pádem jsou pro vás nejcennější).

Lookalike Audience představují skupinu lidí, kteří svým chováním odpovídají návštěvníkům vašeho webu. Tuto cílovou skupinu si můžete vytvořit až poté, co na svém webu zaznamenáte nějakou návštěvnost a budete mít “zachycených” více než 20 návštěvníků ve skupině Website Traffic. Následně si vyberete, jak přesně (a z kterého státu) má být okruh Lookalike Audience podobný návštěvníkům vašeho webu.

1435

POZOR! Všechny tyto skupiny můžete dál filtrovat podle věku, zájmů a podobně (tak, jak jste zvyklí z klasického cílení)

2. E-mailing = zlatý důl na kontakty

Pokud používáte při svých aktivitách e-mailovou komunikaci, není nic jednoduššího, než si vyexportovat všechny e-mailové adresy a vložit je do Customer File.

Nezapomeňte, že u většiny e-mailových nástrojů dokážete identifikovat, kdo si vaše rozesílky otvírá a kdo ne. Na jedné straně tak můžete reklamou na Facebooku zasáhnout příjemce, kteří si vaše e-maily nečtou, a na straně druhé identifikovat ty, kteří jsou loajálnější a zacílit na ně např. speciální nabídky. Jestliže víte, kteří uživatelé u vás nakoupili (data najdete v CRM), můžete u nich nabídkou ušitou na míru vyzkoušet upsell.

POZOR! Ze všech těchto skupin můžete vytvořit Lookalike Audience! Představte si, že teď můžete nechat Facebook, aby vybral v lokalitě vaší působnosti okruh uživatelů podobných vašim zákazníkům, kteří u vás nakoupili. Nebo podobných vašim top zákazníkům! Takovou šanci si zkrátka nemůžete nechat ujít.

1436

3. Cilte na ty, kteří interagovali s vaším videem, Canvasem, Lead Adem nebo s Page

Poté, co Facebook vytvořil formáty Lead Ads a Canvas, zpřístupnil i možnost cílit na ty, kteří s těmito formáty udělali interakci (stačilo, že si je otevřeli, případně se na ně podívali). Nově by už měla být přístupná i možnost vytvářet publikum z lidí, kteří provedli interakci s FB Page, kterou spravujete.

U videa můžete cílit na uživatele, kteří se podívali na:

  • aspoň 3 sekundy vašeho videa
  • aspoň 10 sekund vašeho videa
  • aspoň 25 % vašeho videa
  • aspoň 50 % vašeho videa
  • aspoň 75 % vašeho videa
  • aspoň 90 % vašeho videa

U Canvasu můžete zacílit na uživatele, kteří:

  • si ho otevřeli
  • klikli na nějaký link v něm

U Lead Ad můžete cílit na uživatele, kteří:

  • ho otevřeli
  • ho otevřeli, něco vyplnili, ale neodeslali
  • ho otevřeli a vyplnili

Při Page engagement můžete zacílit na lidi, kteří:

  • navštívili vaši Facebook Page
  • udělali interakci (lajkli, klikli, sdíleli nebo komentovali) na vaší Facebook Page
  • klikli na modrý call-to-action button v horní části stránky
  • poslali zprávu stránce
  • si uložili (funkce Save) post stránky nebo stránky samotnou
  • udělali cokoli z výše uvedeného
  • a to nejlepší nakonec – toto publikum lze vytvořit zpětně i až za 365 dní, ne za 180, jak jsme zvyklí jinde

POZOR! Samozřejmě i z těchto skupin můžete vytvořit Lookalike Audience se všemi výhodami, které k tomu patří.

1437

Představte si všechny ty možnosti, které teď máte – bude těžké z nich stihnout využít aspoň polovinu, ale to nevadí. Najděte si ty, které jsou pro vás nejzajímavější – za sebe určitě doporučuji e-mailové kontakty top zákazníků (ale stačí i kontakty zákazníků obecně), klasických návštěvníků vašeho webu a lidí z Canvasu. A samozřejmě si k nim vytvořte Lookalike Audiences!

Jaké zkušenosti se zlepšováním cílení facebookové reklamy máte vy? Co se vám osvědčilo?

09.02.2017

Komentáře