Menu

Nejlepší obsahové počiny roku 2019

Autor Dana Grófová Dana Grófová

Obsahový marketing byl letos znovu nabitý spoustou skvělých počinů. Které se povedly nejlépe? Přečtěte si článek o Nejlepších obsahových počinech 2019.

Letošní rok se po obsahové stránce opravdu vydařil, a to nejenom v naší agentuře, kde jsme si vzali pod svá křídla firemní blogy Dáme Jídlo nebo Šperky Rýdl. Dnes to ovšem nebude o nás, ale o konkurenci a značkách, kterým se povedly ty nejlepší obsahové počiny roku 2019.

Komu se to letos opravdu podařilo?

Na začátek řeknu, že v rámci obsahových počinů roku 2019 jsme brali v úvahu jak firemní blogy, tak i kampaně na sociálních sítích nebo e-mailing. Určitě jste některé z nich zachytili i vy a věřím, že ani jedna ze zmíněných agentur či kampaní vám ve vodách copywritingu a contentu nejsou neznámé. Tak pojďme na to.

Proč je obsah důležitý?

Podle průzkumu Zazzle Media až 96 % dotázaných firem říká, že obsahový marketing je pro ně efektivním marketingovým nástrojem. Proto do něj letos investovaly i mnohem více peněz ze svých rozpočtů. Obsah je pro ně důležitý zejména pro to, že se skrze něj dokáží lépe propojit se svým zákazníkem a více ho zapojit do dění firmy. Je to zkrátka něco navíc, přidaná hodnota, která přivádí na web větší návštěvnost.

Záleží ale i na tom, jaký obsah tvoříte. Musí být promyšlený a přizpůsobený zákazníkovi, v případě webového obsahu pak i vyhledávačům. Nestačí jen postovat na sociální sítě cokoliv, co vám zrovna přijde pod ruku, nebo napsat článek na blog, který v konečném důsledku nikomu nic nepřinese.

A teď už se pojďme podívat, jak vypadají nejlepší obsahové počiny letošního roku.

(Upozorňujeme, že pořadí je čistě náhodné :)).


HUDYsport

HUDY sport asi všichni známe jako prodejce outdoorového vybavení a oblečení. Věděli jste ale, že HUDY se pyšní i našlapaným firemním blogem, který je opravdu vymazlený jak graficky, tak po textové stránce? Oceňuji, že je velmi přehledný, a přitom obsahuje vše, co byste jako čtenáři/zákazníci mohli potřebovat. Zásluhu na tom mají zejména kategorie a jednoduché vyhledávání pomocí štítků. Jestli vás zajímá, jak správně vrstvit zimní oblečení, jak vypadá ideální batoh na cesty, nebo jaké to je, zažít hory na rovníku, u HUDYsport to všechno najdete.

Každý článek doplňují autentické fotky, za což mají velké plus – je to hezké osvěžení mezi všemi těmi bezplatnými obrázky z fotobank. V recenzích navíc vidíte, že daný produkt opravdu testovali, což dokazují i autentické fotografie ze „zátěžových testů“ třeba v Africké poušti.

Co mi ale chybí, je možnost vrátit se zpět na kategorie, nebo plynule přejít na další články. Sama bych ocenila třeba návrh podobných článků vždy na konci textu. Ale je to detail, který HUDYsportu promineme.

HUDYsport vsadil na velký rozměr náhledu článků s fotkou
Snadno najdete, co hledáte

Obsahová agentura a blog MALL.cz

Obsahová agentura už delší dobu spravuje blog jednomu z největších e-shopů u nás – MALL.cz. Letos s ním navíc vyhrála cenu WebTop100 v kategorii „Obsahový marketing roku 2019“. Nesmí tak v našem výčtu nejlepších obsahových počinů roku chybět. Jak se „Obsahovce“ podařilo zvednout návštěvnost MALL blogu z 55 na téměř 80 000 návštěv z organicu měsíčně? Sama Obsahovka to připisuje hlavně týmové spolupráci a trpělivosti, výsledky nepřijdou ze dne na den.

Hlavním bodem spolupráce Obsahové agentury s MALL.cz bylo nastavení obsahové strategie. Dnes tak na blogu najdete alespoň 5 nových článků týdně, vyskočí na vás i na různých sociálních sítích, ale i v e-mailech nebo přibalené v objednávce. Věřím, že se Obsahovce podařilo dosáhnout skvělých výsledků nejen protlačením blogu do různých kanálů, ale i pravidelnou aktualizací a vylepšování starších článků (ať už úspěšných, nebo i těch méně úspěšných. 

Co znamená blog pro MALL.cz?

Samotný e-shop vidí blog nejen jako podporu prodeje, ale i jako možnost, jak pomoct zákazníkovi v rozhodnutí a jako něco, co ho bude bavit, ale také jako prostředek, který přitáhne nové zákazníky. Za mě se tohle všechno Obsahovce daří splňovat – už jen ze subjektivního pohledu, kdy i já někdy zabrousím na blog MALLu a pak se přistihnu, jak čtu jeden článek za druhým.

Obsahová agentura svůj úspěch a to, jak celou obsahovou strategii budovali, popsali i v případové studii na svém blogu

Náhled na homepage blogu
Mall poradí i s dárky pro muže
Jednoduché tipy a triky, jak na letošní cukroví

Follow Bubble a Tchibo blog

Vylepšit Tchibo blog byla pro agenturu Follow Bubble jistě výzva, ve které však obstáli velmi dobře. Blog je plný praktických tipů a co víc – je lidský a reálný. Follow Bubble dalo článkům na Tchibo blogu nový směr, a to psát pro reálné ženy, což dokazuje třeba článek s názvem Když si trend přiznaného prádla vyzkouší holka krev a mlíko. Videa přímo z produkce Follow Bubble jsou pak příjemným bonusem.

V podání kreativců, editorů a psavců z Follow Bubble dostal Tchibo blog i kompletní facelift, který zlepšil přehlednost i funkčnost celého blogu, dále vlastní produkci (zapomeňte na fotobanku, tady se jede na autentičnost), větší zapojení produktů i drobnosti, jako je předpokládaná doba čtení. A potěší i infinite scroll, díky kterému si čtenáři přečtou více článků, čímž zároveň sníží bounce rate blogu.

Právě důraz na příběh a lidskost, kterou agentura vtiskla textům a blogu je to, co přitáhlo tolik čtenářů. Osobitost zkrátka stále vede.

Náhled na homepage blogu
Po scrollování na homepage se dostanete i na vybrané téma redakce
Do blogu zapojili i produkty

Rozhýbaný Mekáč s Follow Bubble

U Follow Bubble ještě zůstaneme. Tato pražská kreativka toho má totiž na svědomí víc než jen super obsahovou strategii pro Tchibo. Za kampaň „Rozhýbaný Mekáč“ si odnesla první místo v soutěži Fénix content marketing za nejlepší distribuci obsahu. Jak toho kreativci z Follow Bubble dosáhli? Z jednoho z nejnáročnějších community managementů v Česku i na Slovensku udělali něco odlehčeného a zábavnéhoEmoce tu hrají prim. A taky gify, gify miluje každý, zvlášť když jsou opravdu trefné.

Výsledné gify, kterých bylo celkem 128, pak začali používat i v community managementu, ale jsou i volně dostupné všem fanouškům. PR coordinator v McDonald’s, Elena Cadžieva si tento nápad velmi pochvaluje zejména v práci s fanoušky a hatery. Jak sama říká: „One GIF can make a difference“.

Použili jste některý z nich i vy? Najdete je všechny na Giphy.com.

Follow Bubble mimo jiné pro Mekáč spravuje i YouTube kanál, kde najdete opravdu zábavná videa z dozvíte se i něco o výrobě hranolek.


Triad a IKEA

Kampaně známého švédského prodejce a výrobce nábytku, které se vyznačují zejména velmi skvělou prací s aktuálními trendy a situacemi ve světě, jistě neobešly nikoho z nás. Od roku 2015 má na starost firemní komunikaci IKEA digitální agentura Triad Advertising.

Triad dobře ví, že lidé jsou zvědaví a chtějí vědět o všem, co se kde šustne a být tak v obraze. Obsahovou strategii IKEA proto obohatili o nový obsah, který reflektuje (a to opravdu rychle) všechno důležité, co se aktuálně děje. Jde o tzv. responsive posts – vtipné a aktuální reakce na nějakou událost. Důležité je ale vybírat témata, na která reagovat. Triad tak ukazuje, že tvorba obsahu pro engagement a interakci s publikem je skutečně přínosná.


Alzák zase zasahuje

Máte přihlášený odběr newsletteru od Alza.cz? Pokud jste k odběru novinek přihlášení, určitě víte, o čem mluvím. Jestli ne, tak to udělejte hned teď. Už jen za tu srandu to stojí. Alza to s marketing zkrátka umí. Jejich kampaně, resp. zejména jejich copy je vždy trefné a reaguje na aktuální událostiSbírka marketingových klišé, newsletter, kterým reagují na demonstrace proti Andreji Babišovi nebo plagiáty vysokoškolských prací našich politiků. Trefné, vtipné a aktuální. Pokud hledáte jeden příklad, jak správně dělat e-mail marketing, tak je to právě Alza.cz.

Ze sbírky reklamních klišé
Z reakce na 30. výročí sametové revoluce

A takto bychom mohli pokračovat ještě dlouho. Ale nechceme, abyste u čtení strávili důchod. Který obsahový počin byl letos ten nejlepší pro vás?

10.12.2019

Komentáře