Menu

Grafické trendy roku 2021

Autor Filip Němec Filip Němec

Svět grafického designu je opět o pár novinek bohatší. Některé jeho prvky se s léty příliš nemění a další je doplňují – i letošní rok přináší nové zajímavé přírůstky do už tak početné rodiny grafických principů.

Jaké trendy zůstávají?

Loni se osvědčila celá řada grafických trendů, které ukázaly, jak správně zaujmout potenciálního klienta. Nikoho tudíž nepřekvapí, že tyto trendy pokračují i v letošním roce.

Bold colours

Hlavní myšlenkou tohoto stylu je zaměřit se na jednu nebo dvě pestré barvy, které budou dominovat designu vašeho podnikání.

Tohoto stylu se drží většinou značky spojené se zábavou, jako například Netflix nebo Coca-Cola.

Flat design

Jedním z nejlepších nástrojů, jak odkomunikovat složité či zdlouhavé firemní informace veřejnosti, je tzv. flat design. Možná jste zaznamenali, jakým způsobem se jeho využití rozšířilo za poslední dva roky. Firmy jako Facebook nebo Twitter přestaly preferovat bannery v podobě fotografií a přesedlaly výhradně na flatdesign, a to pro jeho jednoduchou a vkusnou informativní sílu.

Co očekávat v roce 2021

Mezi tři hlavní trendy letošního roku, se kterými se budete setkávat pravděpodobně stále častěji, patří: 3D grafický design, zlatá či stříbrná barva a retro 2D animace.

3D grafický design

Trend v podobě 3D grafiky odstartoval už v roce 2020, nicméně letos se očekává enormní nárůst jeho využití. Stejně jako flat design i 3D grafika nabízí nekonečné možnosti, jak s ní nakládat. Tomuto trendu nahrává i skutečnost, že je software pro vytváření 3D elementů čím dál dostupnější. Jedním z nich je například program Adobe Dimension, díky kterému si i začátečníci ve světě 3D grafiky rychle osvojí nové dovednosti. Využití programu je poté limitováno pouze vaší představivostí.

Což takhle 3D logo pro vaše video? Nová landing page s prvky 3D grafiky pro vaše podnikání? Animované video představující produkt, který zatím nemůžete vyfotit?

Díky 3D grafice vás skutečně nic nelimituje. Čím dříve do jejích tajů proniknete, tím dříve zmodernizujete vizuální styl svého podnikání.

Zlato a stříbro

Zlatá barva je novým prostředkem k osvěžení vašeho contentu. Barevné spektrum je přece jen omezené, na trhu se tudíž objevují stále dokola stejné barvy. Jistě už není žádným překvapením firma, která ve svém vizuálu používá modrou barvu. Nebo nová značka pití, které dominuje zelená. Zdá se tedy jako dobrý nápad alespoň zvážit, zda by vaše značka nepotřebovala osvěžit něčím poněkud nevšedním, jako je například stříbrná nebo zlatá barva.

Tóny drahých kovů se samozřejmě přirozeně hodí pro podniky zabývající se šperky, ale nenechte se odradit, jejich využití je široké a s trochou fantazie může tento zajímavý trend využít třeba i realitní společnost.

Retro 2D

Trendy se opakují a vracejí, a proto lze letos očekávat, že se dá flat design dohromady s retro barvami a texturami. Tento trend staví na odlehčenosti, rozhodně se nehodí pro každý byznys, nicméně byl byla chyba ho přinejmenším nevzít v úvahu.

Chcete se jím inspirovat? Vsaďte na světlé barvy, pruhy, využití textury a odlehčené pózy.

Klasika, která se nemění

Je důležité si také připomenout prvky, které se nemění.

Vhodná typografie – neměli byste využívat více než 2 typy fontů, přispěje to k větší estetičnosti a profesionálnímu vzhledu.

Správné využití barev – zvolte si spektrum s jednou dominantní barvou v čele a držte se ho.

Čisté rozložení – pamatujte, že méně je někdy více, nechte design dýchat.

Animace – nezapomeňte, že animace dokáže vdechnout vašemu projektu život.

Závěr

Trendy přicházejí a odcházejí, je důležité jít s dobou, ale zároveň nezapomínejte být konzistentní ve vzhledu, který evokuje vaše podnikání. Není účelem měnit design značky podle aktuálních trendů, ale inspirovat se jimi a přizpůsobit si je svému byznysu na míru.

10.03.2021

Komentáře