Menu

Analýza návštěvnosti webu

Potýkáte se s propadem organické návštěvnosti nebo dumáte nad tím, jak zvýšit návštěvnost webu? Zpracujeme vám komplexní analýzu návštěvnosti, odhalíme příčinu jejího poklesu a najdeme nové příležitosti, jak na stránky přivést více lidí.

Co je analýza návštěvnosti webu?

Analýza návštěvnosti webu je jeden z procesů SEO optimalizace, jejímž cílem je nalezení příčin poklesu návštěvnosti, odhalení SEO nedostatků a navržení příležitostí ke zvýšení návštěvnosti webu. 

Podrobná analýza návštěvnosti odhalí nejen počet uživatelů, kteří web navštívili, ale také detailnější informace: odkud návštěvníci přišli (mobilní vs. desktopová návštěvnost), zdroj návštěvnosti z webového vyhledávače (Google vs. Seznam, Bing atd.), ze kterého regionu návštěvnost pochází a podobně. 

Jaké metriky můžeme při analýze návštěvnosti sledovat?

  • Počet návštěv webu
  • Zdroj návštěv – odkud uživatelé na web přišli:
    • ze kterých vyhledávačů
    • z jakého zařízení
  • Demografické údaje návštěv 
  • Geografické údaje návštěv
  • Ze kterého klíčového slova na web uživatelé vstoupili 
  • Na kterou vstupní stránku vstoupili (určení nejnavštěvovanějšího segmentu v rámci webu)
  • Poměr nových návštěvníků vůči těm vracejícím se 
  • Poměr návštěvníků, kteří uskutečnili konverzi, vůči těm, kteří ji neuskutečnili
  • Srovnání návštěvnosti v čase a vytyčení hlavní sezóny webu
  • Ze které části webu návštěvníci nejčastěji odcházejí a proč

Jak vám analýza návštěvnosti pomůže?

V rámci analýzy návštěvnosti webu:

  • Odhalíme příčinu poklesu návštěvnosti.
  • Shrneme seznam základních nedostatků vašeho webu.
  • Navrhneme kroky vedoucí ke zvýšení návštěvnosti webu.

Proč si na analýzu návštěvnosti webu vybrat zrovna nás?

  • Největší agenturní SEO tým ČR a SK
  • Mezinárodní projekty
  • Rodilí mluvčí (CZ, SK, DE, PL, HU)
  • Seniorní zkušený tým
  • Největší databáze linkbuildingových partnerů
  • Výherci WebTop100
  • LB kampaně pro více než 150 projektů
  • Data-driven copywriting
  • Úzká spolupráce s nástrojem Keyword Eater
  • Zkušenosti s největšími projekt – přes 10 milionů URL 

Co je výstupem analýzy?

Výstupem analýzy návštěvnosti je PDF soubor popisující problematiku tématu, poskytující přehledy poklesu návštěvnosti, data z Google Search Console a Google Analytics, hypotézy propadů návštěvnosti a seznam návrhů k optimalizaci webových stránek pro vyhledávače.

Jak při analýze návštěvnosti postupujeme?

  1. Před začátkem analýzy si specialista domluví s klientem schůzku a snaží se získat co nejvíce informací souvisejících se změnami na webu za sledované období. 
  2. Pro zhotovení analýzy návštěvnosti je nutné, aby měl web správně a s předstihem nasazený kód Google Analytics i Google Search Console a také dostatečné množství nasbíraných dat.
  3. Následně SEO specialista vytyčí sledované období. Jedná se o propady nebo naopak skokové nárůsty návštěvnosti. Toto období porovná s daty v předchozím roce. 
  4. Na základě správně určeného období identifikuje příčiny propadu/růstu návštěvnosti. Může se jednat o aktuální dění ve světě, změnu vyhledávacího algoritmu, redesign webu nebo jakoukoliv technickou chybu provedenou při úpravě stránek.
  5. Po odhalení příčiny navrhne řešení a nové příležitosti ke zlepšení organického vyhledávání.

Naši SEO klienti

    Napište nezávaznou poptávku