Menu

7 seriálů, které by měl vidět každý marketér

Autor Jakub Zahurský Jakub Zahurský

Navazujeme na úspěch předcházejícího článku o filmech, a proto jsme pro vás vybrali marketérské televizní seriály, ze kterých můžete čerpat inspiraci. Podívejte se, které to jsou!


1. Mad Men (Šílenci z Manhattanu)


Mad Men, v české verzi Šílenci z Manhattanu, je mnoha cenami ověnčený seriál posazený do šedesátých let minulého století. Najdete v něm množství základních marketingových pravidel.

2. Černé zrcadlo

Černé zrcadlo nám přináší pohled do blízké budoucnosti ve které pochopitelně nechybí pokročilé technologie, které zřetelně navazují na ty současné. Seriál nám ukazuje jak technologický pokrok zasahuje do lidského života a mění způsob přemýšlení lidí. A marketéři by měli být při tom!

3. Newsroom

Seriál nám představuje fiktivní americkou televizní stanici, jejíž hlavní zpravodaj si dá za úkol dávat vždy přednost seriózním informacím, před manipulativními sděleními, před vysokou sledovaností a před penězi. Takto si můžete udělat predstavu o tom, jak by to mělo správně fungovat (v reálném světě ale nefunguje). Rovněž můžeme v jednotlivých epizodách vidět, jakým trychtýřem může projít informace, než se dostane k divákovi či uživateli.

4. House Of Cards

Metody hlavní postavy - politika Franka Underwooda rozhodně nejsou nejzdvořilejší a nejtransparentnější, ale navzdory tomu mohou nabídnout marketérům mnoho velmi užitečných tipů. Jeho postupy můžeme využít např. v rámci klientské databáze, kdy bychom se měli soustředit spíše na budování dlouhodobých vztahů než na rozšiřování databáze. 

5. Silicon Valley

Komediální seriál o partičce asociálních programátorů nás přivádí do světa špičkových IT technologií. Pokud se bojíte, že se ztratíte ve vánici IT žargonu, tak nebojte. Série je totiž plná ponaučení pro ty, kteří rozjíždí vlastní startup. Hoši ze Silicon Valley se totiž rozhodnou vzít budoucnost svých nápadů do vlastních rukou a vstoupit tak do světa byznysu.

6. Kancelář Blaník

V minulém díle o marketérských filmech, jsme se hodně věnovali politickému PR a toto téma nemůžeme vynechat ani v seriálech. Kancelář Blaník je originální česká satira, která si bere na paškál svět politických lobbistů. Hlavním hrdinou je vrcholový „PR specialista“ Tonda Blaník (Marek Daniel), který je v nejvyšších mocenských strukturách jako ryba ve vodě.

Pořad mimo jiné získal cenu Křišťálová lupa pro obsahovou inspiraci na českém internetu.

7. Městečko South Park

Jako třešničku na dortu jsme vybrali kontroverzní Městečko South Park. Již dávno se totiž nejedná jen o šílený seriál plný fekálního humoru. Svérázné děti v zimních čapkách probírají aktuální témata a často se nebojí jít do hloubky. A světe div se, i marketéři si od nich mohou odnést nějaké to ponaučení.

Doporučujeme například episody Cartmanland nebo Imaginationland. 

Na seznam seriálů, ze kterých se mohou marketéři inspirovat by se samozřejmě mohlo dostat více kousků. Proto budeme rádi, když se s námi podělíte o své tipy, které se na náš seznam neprobojovaly.

15. července. 2016