Menu

České značky, které válí na TikToku. Sledujete je i vy?

Autor Diana Zadáková Diana Zadáková

Sociální síť TikTok čelí kritice i vzbuzuje ovace – pro některé je (ne)škodnou aplikací pro děti, pro jiné silný marketingový nástroj. Ať patříte do jakékoliv skupiny, data mluví jasně. V roce 2021 TikTok překonal hranici 1 miliardy uživatelů a stal se nejstahovanější mobilní aplikací.

My tuto sociální síť vnímáme jako unikátní marketingový kanál, kde mohou značky ukázat svou nejautentičtější stránku. Prozkoumali jsme vody TikToku v Česku a připravili seznam inspirativních značek, které na TikToku „jedou bomby“!

Osobně mě TikTok fascinuje svým geniálním algoritmem. Stačí aplikaci otevřít a nabízí se vám jedno skvělé video za druhým. Samozřejmě na míru vašim potřebám, aniž byste museli kamkoliv klikat nebo upravovat preference. O unikátnosti algoritmu svědčí i fakt, že se ho mateřská společnost rozhodla prodávat.

Na stránce For You jsou automaticky nabízena videa, která se vám budou líbit. Nemusíte dělat vůbec nic. Jen si užívejte zážitek a nechte se vtáhnout do děje.

TikTok v České republice

Díky naší spolupráci se společností Httpool, která je mimo jiné partnerem TikToku, může naše agentura aktivně značky/klienty na této sociální síti propagovat placenou formou. Jelikož je však (zejména v ČR) TikTok značkami neobjeven, funguje na platformě výborně organická forma propagace.

Podle posledních informací je v ČR na platformě aktivní více než 1,3 milionu uživatelů měsíčně, což není úplně zanedbatelné číslo. 🙂 Mírnou uživatelskou převahu mají ženy. Z hlediska věku, světe div se, je více než 50 % uživatelů starší 35 let. Druhou nejpočetnější věkovou skupinu tvoří lidé ve věku 18–24 let.

Bizár na druhou

Než se podíváme na přehled značek, nalaďme se na „TikTokovou“ vlnu. Zapomeňte nyní na „škrobený“ svět LinkedInu, friendly Facebook a „cool“ Instagram. 

Na TikToku lidé a značky projevují (a objevují) své skutečná já. Je to svět, ve kterém miliony lidí pravidelně sledují, jak někdo jiný krájí chleba. The Bread Guy má na kontě přes milion sledujících! Celkem dobrý influencer pro značky prodávající pečivo. 🙂 Jiný muž pod přezdívkou Freddy short zase „pije na ex“ sklenice s nápoji. Sledují ho více než 2 miliony lidí a jeho videa mají už přes 40 milionů lajků.

Na TikToku není nic nemožné. Představte si bizár v reálném světe, umocněte ho na druhou a jste ve světě TikToku! Teď trochu přeháním… Přestože bizár na této sociální síti funguje perfektně, pořád zde převažují vtipná videa, edukativní videa i taneční kreace. Někdy se stačí napojit na #challenge, naladit trendy zvuk a svézt se s ostatními na virální vlně. 🙂

České značky, které válí na TikToku

Vybrala jsem celkem 12 českých značek, které vzaly příležitost za pačesy. Obsahovou komunikaci na této platformě zvládají na jedničku!

#1 Bagel Lounge

Bistro specializující se na bagely ví, že nuda se nenosí. Na svém profily sdílí komické situace, které zažívá se zákazníky i vtipná videa o vztahu k jídlu. Skvěle zachycuje přátelskou atmosféru týmu (obsluhy), prezentuje prostředí i lahodně vypadající bagely.

#2 Vymaluj si sám

Malování podle čísel je v kurzu roky. Na profilu značka sdílí trefná videa o malování podle čísel – časté komické „problémy“, které při malování zažíváme. Jednoduše také vysvětlují princip malování obrazů podle čísel.

#3 ZOO Praha

Oficiální TikTok profil pražské ZOO se svými sledujícími sdílí unikátní záběry zvířat. Zveřejňuje pohledy a situace, které při běžné návštěvě nezažijete. Nebojí se ani edukativního obsahu, který zpracovává humornou formou. Příkladem je video, ve kterém lachtan ukazuje, jak se chovat při návštěvě ZOO.

@zoo_praha

Co všechno je potřeba dodržovat při návštěvě Zoo Praha? To vám ukáže lachtan Meloun 🦭 #ZooPraha #PragueZoo #fyp #zvirata #zoo #furseal #Meloun

♬ Send Me on My Way – Vibe Street

#4 Dear Candy

Unikátní strategie založená na videích formou „odpovědí“. Na TikToku totiž můžete na komentáře a otázkky odpovídat videem. Obchod s cukrovinkami ukazuje lidem, jak míchá a balí jejich sladké objednávky. Zdá se to trochu absurdní, ale opravdu to funguje!

#5 Florea

Internetový obchod s květinami Florea není příkladem dlouhodobě kvalitní komunikace, ale vzor povedené jednorázové kampaně. V jednoduché soutěži vybrali celkem 10 lidí, kterým poslali puget 100 růží. Simply clever!

@florea.cz

Sleduj a označ @__ nejlepší kamarádku 🦸‍♂️🌹🦸‍♀️ 14.10 vybereme 10 z vás kterým přivezeme 100 růží ❤️. #floreacz #welovefuncz #cesko #soutez

♬ Blow Your Mind (Mwahchallenge) – Dua Lipa

#6 Hobžovy brambůrky

Těšte se na výstižné situace, které zažíváme s brambůrky. Trefná videa i pohled do zákulisí výroby najdete na profilu Hobžových brambůrků.

#7 iOpraveno

Tým servisních techniků vrací elektroniku zpět k životu. Na TikToku sdílí především praktické „hacky“ pro iPhone a občas nabídne pohled do zákulisí jejich servisu (zejména oprav iPhonů). 

@iopraveno

Jaký byl váš nejdražší mobil?😱 Pište do komentářů 🤟🏻 #tech #iphone #repair

♬ Aesthetic – Xilo

#8 Footshop

Footshop zapojil TikTok do své marketingové strategie už v roce 2019. Zajímavý rozhovor o využívání TikToku tehdy poskytl Martin Paukrt portálu Mladý Podnikatel. Jejich komunikace zahrnuje unboxing videa, outfit videa i vtipné scény s tématem obuvi.

#9 Trenýrkárna

Největší e-shop s pánským spodním prádlem vsází na komická videa, ve kterém hlavní hrdina profilu poukazuje na typické situace ve vztahu. Samozřejmě má skvěle zmáknutý product placement. Ve videích nosí různé barevné trenky a ponožky. Nechybí ani tričko s nápisem Trenýrkárna. Trenky také fungují jako „paruka“, když kluk hraje ve videu svoji přítelkyni.

#10 UOL účetnictví

Že nejde účetnictví pojmout hravě? TikTokový profil firmy UOL vás přesvědčí, že to rozhodně jde! Firma vsází na konkrétní trefná témata (např. Jak neplatit daně) a vtipné zážitky. Skvělá práce!

#11 Health Factory

Odborníci na dětskou výživu zásobují publikum odbornými radami a praktický tipy pro stravování (nejen) dětí.

@healthfactory.cz

👉 Jaké znáš tipy, jak udržet ovoce déle fresh??? #zdravastrava #banán #zdraví #ovoce

♬ original sound – HealthFactory.cz

#12 Super ZOO

Roztomilá zvířátka na sociálních sítích stále fungují a TikTok samozřejmě není výjimkou. Prodejna s chovatelskými potřebami sdílí praktické tipy i zajímavosti spojené se zvířaty. Obchod Super ZOO také tvoří videa formou odpovědí. Lidé mohou posílat dotazy a prodejci/chovatelé na ně odpovídají formou videa.

Máte tip na českou značku, které tvoří na TikToku zajímavý obsah? Neváhejte nám napsat na sociálních sítích nebo poslat tip e-mailem na adresu zadakova@evisions.cz. Rádi se podíváme a výčet případně doplníme! 🙂

Pokud vás téma TikTok marketingu zajímá, doporučujeme nahlédnout pod pokličku nejúspěšnějších kampaní na TikToku.

Rádi byste vyzkoušeli marketingu na TikToku pro vaši značku? Napište nám, rádi pro vás připravíme strategii i obsah na míru.

18.08.2021

Komentáře