Menu

Novinky z onlajnu #49 – Zaostřeno na konference a linkbuilding

Autor Tomáš Osinek Tomáš Osinek

Podzim je trochu synonymem pro vzdělávání, v dalším díle Novinek jsme si pro vás kromě oborových novinek nachystali tipy, jak dělat smysluplný linkbuilding, nebo které konference ještě letos navštívit. Blíže se zaměříme i na horkou SEO novinku – odkazové parametry sponsored a UGC, jejichž uvedení do praxe nám přiblíží přední český SEO specialista, Pavel Ungr.

Za natáčecí prostory moc děkujeme Seznam.cz.

#1 Novinky z oboru online marketingu

PPC – dynamické bannery v Skliku

Sklik počátkem září představil nový typ reklamy dynamický banner, který údajně spojuje výhody dynamického remarketingu a možnosti oslovit zcela nové uživatele v obsahové síti. De facto se totiž jedná o již známý dynamický prospecting.

Novinku ocení zejména weby, které mají k dispozici produktový feed (e-shopy, realitní kanceláře, cestovní kanceláře apod.). Ty totiž budou moci oslovit nové zákazníky (pomocí cílení, které Sklik nabízí – tj. témata, zájmy, zájmy o koupi apod.) přímo s konkrétními produkty a nebudou se muset spoléhat pouze na statické, nebo responzivní bannery.

SEO – odkazové parametry sponsored a UGC

Google oznámil podstatnou změnu ohledně parametrů odkazů – ke stávajícímu parametru nofollow nově přibudou parametry sponsored a UGC.

Parametr sponsored by se měl podle doporučení Googlu použít u odkazů, které vznikly v rámci placené spolupráce, affilate činností, či partnerství. UGC parametr se hodí pro odkazy vzniklé činností uživatelů na webu, nad kterými nemá vlastník webu úplnou kontrolu, kupříkladu na diskuzních fórech. Parametr nofollow nadále nepřenáší žádnou hodnotu a použijte jej, pokud nechcete svůj web spojovat s cílovou stránkou. Zajímá vás, jak se tyto změny projeví v praxi? Nenechte si ujít rozhovor níže.

SEO – Seznam – Mapy.cz pro nevidomé

Seznam díky své službě Mapy.cz pomáhá zjednodušit cestování nevidomým a slabozrakým lidem, a to prostřednictvím haptických map. Ti si je mohou nechat u české internetové jedničky v rámci České republiky zdarma vytisknout.

Sociální sítě – reklamy ve vyhledávání na Facebooku

Facebook od prosince minulého roku testoval zobrazování reklam ve vyhledávání. Princip funguje obdobně jako reklamy ve vyhledávání na Googlu, kdy uživatel zadá do vyhledávacího okna svůj dotaz a následně se mu ve výsledcích zobrazí reklamy dle klíčových slov či zájmů. Nyní se Facebook rozhodl tuto možnost poskytnout i dalším inzerentům a je jen otázkou času, kdy bude tato funkce přístupná celosvětově. 

#2 Rozhovor

U linkbuildingu a odkazů ještě chvíli zůstaneme a podíváme se, jak se nové parametry sponsored a UGC projeví v praxi. Právě to nám prozradí náš dnešní host a jedna z nejvýraznějších tváří českého SEO rybníčku, Pavel Ungr.

#3 Tipy a triky, jak na linkbuilding

V rámci vzdělávacího okénka si pro vás náš linkbuilder Tomáš Osinek připravil 5 tipů, jak dělat smysluplný linkbuilding. Co si pohlídat a na co nezapomenout?

  • Tip č. 1 – Při výběru vhodné domény pro umístění odkazu nezapomínejte na štěpení link juice. Kromě referenčních domén daného webu se soutřeďte i na počet odchozích odkazů.
  • Tip č. 2 – Díky ukazatelům jako Domain Rating nebo Domain Authority sice získáte rychlý přehled o velikosti domény a síle odkazového profilu, nikdy se však slepě neřiďte pouze těmito metrikami a berte v potaz i ostatní kritéria. 
  • Tip č. 3 – Při budování odkazového portfolia se snažte o přirozenost a relevanci, neboť odkazy údajně stále patří mezi klíčové faktory hodnocení webu. Je však důležité, aby působily organicky, jinak vyhledávač zbytečně sníží jejich váhu. 
  • Tip č. 4 – Většina SEO specialistů se soustředí na získávání nových odkazů, často však zapomíná na monitoring těch ztracených. Mějte svoje odkazové portfolio pod kontrolou, ať vaše předešlá práce nepřijde vniveč.
  • Tip č. 5 – Před zběsilým budováním externích odkazů se nakonec ujistěte, že máte správně nastavenou strukturu těch interních. Interní odkazy jsou totiž nejsnáze získatelné i přizpůsobitelné, tak toho využijte.

#4 Agenturní zákulisí – tipy na podzimní konference

Tuze rádi se vzděláváte? Pak čtěte až do konce. Adam se s vámi totiž podělil o marketingové konference, které byste si na podzim určitě neměli nechat ujít.

Za návštěvu rozhodně stojí: 

  • E-Business Forum 2019
  • PPC restart
  • WebTop100
  • Social Restart

Na PPC Restartu můžete našeho PPC manažera Adama Dvořáka spolu s PPC specialistkou Lenkou Brejškovou potkat osobně, neboť budou společně přednášet na téma Analýza konkurence. Těšíme se na vás!

A pokud jste zvědaví i na další konference a akce, které se letošní podzim chystají, vezměte si do ruky diář spolu s kompletním seznamem marketingových konferencí a dalších oborových akcí podzimu a zimy 2019 a začněte plánovat ještě dnes.

24.09.2019

Komentáře