Menu

Zákulisní informace #3: Rozhovor s naším social guru s duší copywritera Dominikem Hlubinou

Autor Iveta Nečesalová Iveta Nečesalová

Pracujete v online marketingu a zajímá vás, jak vypadá pracovní den SEO konzultanta nebo copywritera v agentuře? Zaujala vás práce u nás ve firmě a rádi byste nakoukli pod pokličku? Připravili jsme pětidílný seriál, ve kterém Iveta postupně zpovídá své kolegy. Dnes pokračujeme s Dominikem Hlubinou z oddělení social.

Dominik: „Social je v podstatě praxe. Žádná škola vám v tom nepomůže.“

Dominik původně nastoupil do eVisions na pozici slovenského copywritera. V současné době ale zastává ve firmě funkce hned dvě. Hlavní prací, která ho teď maximálně vytěžuje, je starost o sociální sítě klientů a nové social oddělení, které vytváří společně s Dianou Zadákovou. Jak se pracuje v social sféře introvertovi, který miluje knihy, cestování a běh?

 

Dominiku, o co přesně se klientům v rámci social služeb staráš?

V rámci eVisions a našeho nového social týmu se specializuji na Facebook Ads, placené kampaně na Facebooku a Instagramu. Dá se tedy říct, že v mojí režii je ta výkonnostní část sociálních sítí. Jednou nohou jsem ale stále v copywritingu, s tím mám dlouholeté zkušenosti. Původně jsem do eVisions nastoupil na pozici slovenského kopíka v říjnu 2016, částečně jsem se věnoval i linkbuildingu a pak jsem naplno začal dělat sociální sítě. V sockách jsem už víc jak rok a jsem rád, že dělám obojí. Myslím si, že je to moje silná stránka, umím to propojit. Často si tak můžu dělat i copy na Facebook sám, což se hodí.

Říkáš o sobě, že jsi introvert, ale do tvojí práce teď patří i osobní kontakt s klienty. Jak se připravuješ na schůzky a je něco, z čeho máš během setkání s klientem vyloženě obavu?

Je to pravda, jsem spíš introvert, takže raději sedím za počítačem a dělám samotnou práci. Schůzka s klientem pro mě patří do té více stresové části. Ale uvědomuju si, že se to od sebe nedá oddělit, takže jsem se s tím nějak popasoval. Na začátku si novou situaci člověk ohmatává, pozoruje a další schůzky už jsou lepší a lepší, získáváš zkušenosti i sebevědomí.

S kým nejvíc spolupracuješ v rámci eVisions, ať už v roli copywritera nebo v roli social specialisty?

Nejvíc spolupracuju s Dianou (pozn. Diana Zadáková), která social tým vede. Ten je stále v rozběhu, řešíme šablony, administrativní i exekuční věci a přibývají nám i noví klienti, takže se rozhodně nenudíme. Pořád jsem jednou nohou v copy, takže moje spolupráce se rozšiřuje i na členy týmu copywriterů.

Jaké to je, tvořit od píky úplně nové oddělení, narazili jste s Dianou na nějaké problémy?

Dřív měl u nás na starosti sociální sítě jeden člověk. Pak začali přibývat klienti a nedalo se to už stíhat, o social se tak začali starat 2 lidi, ale každý si už nemohl hrát na vlastním písečku. A tak jsme usoudili, že je na čase založit vlastní social oddělení.

Pravidelně se scházíme a rozdělili jsme si kompetence. Já mám na starosti výkonnostní část na sociálních sítích a Diana náš tým oficiálně vede a stará se o organiku. Dali jsme dohromady dokumenty, metodiky a šablony. Něco jsme převzali od jiných oddělení, například od SEO týmu, který už má všechno propracované.

Zvládáte to ve dvou? Neplánujete přibrat do týmu někoho dalšího?

Když budeme mít s Di pocit, že jsme se kapacitně vyčerpali, tak rozhodně vezmeme někoho dalšího. Teď máme v týmu nově stážistku, která nám pomáhá.

Dokážeš pojmenovat to gros, které tě na tvojí práci nejvíc baví?

Starost o FB reklamu je nikdy nekončící výzva. Když už si myslíš že to máš na háku, věci se změní a musíš se naučit používat něco nového. Nikdy se nedostanu do stereotypu, a to mě baví. Facebook právě prožívá nelehké období, pravidla se dost zpřísňují, a má to vliv i na naší práci.

Co bys doporučil lidem, kteří se zajímají o social a chtěli by v něm pracovat?

Social je v podstatě praxe. Žádná škola vám k tomu příliš nepomůže. Co se vám hodí, jsou alespoň nějaké zkušenosti. Například, pokud má někdo z vašeho okolí firmu a vy jste jí zkoušeli vytvořit stránku na Facebooku. Dobře to na pohovoru zní a vychytáte na tom první chybičky. U nás jsou ale důležité i osobnostní předpoklady. Zvědavost a zápal pro věc.

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

19.11.2018

Komentáře