Menu

Novinky z onlajnu #40 – Vánoční speciál

Autor Petr Hlaváč Petr Hlaváč

Vánoce jsou tady, Vánoce jsou tady… Novinky z onlajnu si vychutnéééj! V dnešním speciálním díle Vánoce už maličko naťukneme, ale nepropadejte panice. Kromě další hromady novinek z vod online marketingu jsme si pro vás připravili 4 zajímavé rozhovory na téma vánočních kampaní.

V rámci videorozhovorů jsme vyzpovídali našeho šéfa a majitele eVisionsJaroslava Vidima i PPC manažera Adama Dvořáka, jak se na Vánoce připravuje ZOOT, se dozvíte od jeho samotného ředitele, Martina Komory, a o přípravě e-shopu na Vánoce se rozpovídá i Luděk Pulicar z CZC.cz.

Novinky z oblasti Sociálních sítí

 

Zakladatelé Instagramu odchází z vedení

Spoluzakladatelé sociální sítě Instagram odcházejí z vedení společnosti. Kevin Systrom uvedl na svém blogu, že si chtějí odpočinout a poté se věnovat novému projektu.

 

Doporučené příspěvky ve feedu

Instagram testuje novou funkci, kterou je zobrazování doporučených příspěvků přímo ve feedu. V praxi to znamená, že po shlédnutí všech příspěvků od lidí, které sledujete, by se vám zobrazily tzv. „Doporučené příspěvky”.

 

Přejmenování reklamy na Facebooku

Facebook přejmenovává reklamy Canvas na Instant Experience Ads. Tento typ reklamy je optimalizovaný pro mobilní telefony a po rozkliknutí se obsah zobrazuje přes celou obrazovku. Kromě toho se dočkáme i rychlejšího načítání tohoto typu reklamy nebo zjednodušení sledování jejího výkonu.

 

Vyzbrojte se na Vánoce novými reklamními nástroji

Modrý gigant mimo jiné přináší inzerentům nové zbraně a funkcionality, které umožní vizuálně nalákat zákazníky na jejich produkty. Jedná se o šablony a samolepky nebo možnost přidat video k nákupním šablonám.

Jak docílit toho, aby zákazníci na Vánoce nakoupili zrovna ve vašem e-shopu? O tom jsme se rozepsali v samostatném článku Jak podpoříte váš e-shop před Vánoci, který najdete na našem blogu.

 

Vertikální reklama na YouTube

YouTube spouští vertikální reklamy, neboť více než dvě třetiny klipů na YouTube je přehráváno na mobilním zařízení.

Novinky z oblasti PPC

 

Sklik ruší 2 šířkové formáty reklamy

V Seznamu se rozhodli od 17. září ukončit provoz dvou šířkových formátů, konkrétně formátu 468 x 60 a 930 x 180.

 

Seznam vloni navýšil své tržby

V loňském roce se Seznamu podařilo navýšit tržby o 11 %, a to na více než 4 miliardy korun. V čistém zisku po zdanění se jedná navýšení o 21 % na 1,3 miliardy. Kromě vyhledávání, které pro Seznam očividně není nejlepší cestou, rozšiřuje své působení i v dalších médiích.

 

PPC restart

Na konci září se v Praze uskutečnila jedna z nejznámějších PPC konferencí, PPC Restart, kde proběhlo několik prezentací na temata jako Facebook Ads, analytika, atribuční modely nebo třeba automatizace.

A které prezentace stály za to?

  • prezentace o reklamách na YouTube od Evy Nyklesové z H1.cz
  • prezentace o tom, jak souvisí řízení značek s marketingem v „onlinu“, od Josefa Havelky
  • prezentace o zajímavém využití interních dat pro vyhodnocování kampaní od Reného Trana a Ondry Švarce z Alzy

Většinu prezentací si můžete zdarma stáhnout na webových stránkách PPC Restartu.

Novinky z oblasti SEO

Apple pay

Apple Pay je mobilní platební a digitální peněženka, která umožňuje platby pomocí telefonu, v ČR si však na ní ještě chvíli počkáme. Služba bude nově dostupná v Německu a Francii a k nám by se měla dostat až v roce 2019.

 

Google Maps

Je pátek večer a vy nevíte, kam zajít s partou na drink? Použijte k plánování Google Maps. Stačí najít místa, kam chcete vyrazit, dát je do seznamu a sdílet třeba pomocí Messengeru.

 

Google Data Studio

Google Data Studio je bezplatný nástroj pro vizualizaci dat, který byl minulý měsíc oficiálně spuštěn. Náš SEO specialista Petr Hlaváč na toto téma sepsal článek, v němž vám odhalil podobu našeho SEO reportu.

 

 

Speciální rozhovory

 

  • Zajímá vás, kdy začínají s přípravami na Vánoce v ZOOTU? Právě na to jsme se v rámci rozhovorů zeptali samotného ředitele obchodu, Martina Komory.

 

  • Od Luďka Pulicara jsme vyzvěděli, jak se připravují na Vánoce CZC.cz a jaké jsou pro ně v tomto období největší změny.

 

  • Od majitele eVisions Jaroslava Vidima se dozvíme, jaké jsou nejdůležitější věci, které by e-shopy v souvislosti s přípravou na Vánoce neměly opomenout.

 

  • A nakonec… Jak důležité jsou pro české e-shopy Vánoce? To nám odtajní náš PPC manažer Adam Dvořák.

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

15.10.2018

Komentáře