Menu

Novinky z onlajnu #39

Autor Petr Hlaváč Petr Hlaváč

Prázdniny jsou sice za námi, nicméně ani během nich jsme nezaháleli a již po 39té jsme pro vás vychytali další zajímavé novinky z oblasti SEO, PPC i sociálních sítí. Tentokrát vám odhalíme, jakých vylepšení se dočkal Google Ads i Sklik, jak si vede Facebook a chybět nebude ani tip na nový videokurz od Google Analytics.

Novinky z oblasti PPC

Google Ads ruší hromadné vyloučení aplikací

Google Ads ruší hromadné vyloučení umístění v mobilních aplikacích pomocí domény Adsenseformobileapps.com. Vyloučit rychle všechny kategorie aplikací však stále ještě můžete přes AdWords editor. O umístění inzerátech v aplikacích se obecně tvrdí, že nepodávají příliš dobrý výkon, proto si hlídejte, aby vám aplikace zbytečně neutrácely rozpočty ve vašich kampaních.

 

Větší inzeráty v Google Ads

V Google Ads také přibyla v textových inzerátech možnost třetího nadpisu a druhého popisku. Inzeráty se ale vizuálně zase tolik nemění, takže uvidíme, co nám více textu přinese.

 

Google Mobile Speed Score

Google letos se spuštěním mobilního indexu vydal update, který bere rychlost webu jako hodnotící faktor v organickém vyhledávání, což zřejmě začíná brát v potaz i v rámci Google Ads. Do rozhraní nově přidal sloupec s názvem „Skóre rychlosti na mobilním zařízení” a na webu Developers.google.com se objevil článek prohlašující, že i Google Ads nahlíží na rychlost webu jako na hodnotící faktor.

 

Sklik zavádí formát „branding“

Sklik se nyní pyšní novým formátem grafického banneru s názvem branding. Jedná se o formát, který se zobrazuje kolem hlavního obsahu webu a je viditelný i v momentě, kdy uživatel na stránce scrolluje. Se svými rozměry 2 000×1 400 pixelů jde pravděpodobně o největší banner, jímž můžete v Skliku uživatele zasáhnout.

 

Sklik pozastavil rozšířenou volnou shodu

Sklik zastavil test rozšířené volné shody. Volná shoda se tak přestala zobrazovat na dotazy, které nemají stejný slovní základ jako klíčové slovo, nicméně funguje stejně jako fungovala volná shoda s modifikátorem.

 

Konec textových inzerátů v obsahu

Sklik rovněž omezil tvorbu textových inzerátů do obsahové sítě. Během září zmizí možnost zadávání těchto inzerátů ve webovém rozhraní a v 1. polovině příštího roku by mělo být definitivně ukončeno jejich zobrazování. Sklik se tak rozhodl, protože kombinovaná reklama, která se umí přizpůsobit místu zobrazení, dosahuje daleko lepších výsledků, a proto ji před textovými inzeráty upřednostňuje.

Novinky z oblasti SEO

Plaťte přes Google Pay

V předchozích Novinkách jsme vás informovali o službě Google Pay, pomocí které můžete platit prostřednictvím svého mobilního telefonu. Nově lze službu využít i při nákupu v e-shopech díky společnosti Global Payments, která službu integrovala do své platební brány GP webpay. Službu Google Pay můžete vyzkoušet třeba v obchodech jako Notino nebo Zoot.

 

Videokurz od Google Analytics

Chcete nadále vylepšovat své znalosti v Google Analytics? Společnost Google připravila další video kurz, který se jmenuje Google Analytics for Power Users.

V kurzu se dozvíte:

  • Jak se chovají uživatele
  • Jak přivést konverzní návštěvnost
  • Jak zlepšit engagement stránek
  • Jak zlepšit výkon produktů

Všechny dostupné kurzy od těch začátečnických až po pokročilé naleznete v Google Analytics Academy.

Novinky z oblasti sociálních sítí

Facebook stále roste

Facebook po druhém čtvrtletí roku 2018 stále roste, a to jak v počtu aktivních uživatelů, tak v příjmech z reklamy i v čistém příjmu. K jeho pomalejšímu růstu přispěla zejména problematika týkající se zabezpečení soukromí, šíření falešných zpráv a také GDPR.

Facebook v číslech:

  • Počet aktivních uživatelů za den se zvýšil o 22 miliónů oproti prvnímu čtvrtletí a dosáhl 1,47 miliardy uživatelů.
  • Měsíční počet uživatelů dosáhl 2,23 miliardy, jedná se o 11% nárůst v mezidobí.
  • Příjmy z reklamy za druhý kvartál roku 2018 dosáhly 13 miliard dolarů.

 

FB přidává nové funkce pro firemní stránky

Na Facebooku bude možné upravovat firemní recenze. Ty mohou obsahovat kromě textu a fotografie nově i obchodní tagy, které plní stejnou funkci jako hashtagy na IG a jsou generovány na základě klíčových slov z minulých zpětných vazeb. Uživatel je však může přidat i ručně. Tagy slouží uživatelům k lepšímu pochopení firmy – čím je známá a co je pro ni charakteristické, Facebook zase tagy využije pro kategorizaci firmy pro budoucí vyhledávání.

 

Nová call-to-action tlačítka

Těšit se můžete i na novou sadu call-to-action tlačítek. Na facebookové stránce si tak budete moci zarezervovat stůl, objednat jídlo, smluvit si schůzku nebo napsat zprávu i doporučení.

 

IGTV v hlavním feedu

Instagram testuje nové zvýraznění IGTV. Jeho cílem je zvýraznit IGTV v hlavním feedu pro zvýšení návštěvnosti kanálu, jelikož zatím nemá tolik příznivců jako Stories.

 

IGTV Carousel

IGTV Carousel se začne zobrazovat hned pod Instagram Stories, což by mělo zvýšit pravděpodobnost, že uživatel na videa klikne. Očekávat můžeme i zpeněžení kanálu, tedy zavedení reklamy.

03.09.2018

Komentáře