Menu

Jak úspěšně zvládnout AdWords certifikaci

Autor Adam Dvořák Adam Dvořák

Pojďme se společně podívat na to, jak se co nejlépe poprat s AdWords certifikací a dokázat sobě (a ostatním), že jste se pro PPCčka narodili.

Vzhledem k tomu, že čtete článek o AdWords certifikaci, trochu předpokládám, že vás jeho složení teprve čeká a vy dychtíte po informacích, jak na to. A těch se vám dostane, slibuji, ale všechno hezky jedno po druhém.

Zároveň si ještě něco ujasníme: základní popis jednotlivých testů je doslova jako nošení dříví do lesa – vše se dozvíte v detailu každého testu, takže tím tady nebudeme ztrácet čas a půjdeme se rovnou věnovat tomu, co se tam nedočtete.

Proč se o AdWords certifikaci vůbec pokoušet?

  • Nic to nestojí! No to je samozřejmě nesmysl. Respektive jinak: nestojí to peníze, ale vašeho času to možná ukrojí dost.
  • Seznámení s AdWords – klasická situace: člověk si založí pár kampaní v Skliku, rychle získá sebevědomí a pak přijde AdWords a tvrdé vystřízlivění. Co teď? Pokud to s PPCčkama myslíte vážně, tak se to prostě budete muset naučit.
  • Investice do sebe sama – co lepšího můžete udělat, než investovat do svého lidského kapitálu? No právě, mě taky nic jiného nenapadá.

Jak na to?

Konečně se dostáváme k tomu, kvůli čemu jsme se tu společně sešli, tak pojďme na to.

  • Ničeho se nebojte – já vím, to se píše všude, ale je to prostě tak. Když neuspějete, nic se neděje. Aspoň si test „osaháte“, zjistíte, o čem vlastně je, a za týden to můžete zkusit zas.
  • Nápověda AdWords – Bible, Korán, svatá kniha. Je jedno, jak jí budete říkat, ale od teď to tak prostě bude. Asi založím novou víru a budu hlásat: „Pravdu hledejte v oficiální nápovědě AdWords!“.
  • Chodit na školení – Ta pořádaná Googlem jsou super, ale musí vám přijít pozvánka. A ta od různých agentur sice něco stojí, ale zase se dozvíte užitečné tipy a můžete se na cokoliv zeptat.
  • YouTube kanál Google Partners CZ/SK – ano, i zde můžete najít studijní podklady, ale pozor: informace, které se zde dozvíte, rozhodně nepokrývají obsah jednotlivých testů.
  • Procházejte AdWords rozhraní, a to ještě před testem! Opravdu to hodně pomůže.

Tipy a triky

Při skládání každého testu mějte na paměti, že AdWords certifikace je PR pro Google. Takže podle toho vybírejte odpovědi – Google chce v každé otázce vypadat jako ten nejlepší, tak na to myslete.

K testu si otevřete AdWords nápovědu (ano, může se to) a doporučuji otevřít si tam rovnou úvodní stránky jednotlivých kapitol. Proč? Teď totiž přijde ta nejlepší věc: vy se nemusíte učit nápovědu nazpaměť, to ani náhodou. Vlastně úplně stačí, když se v ní dobře zorientujete a budete vědět, kde rychle najdete potřebné informace. Při samotném testu je většinou dost času na dohledávání různých informací.

Párkrát jsem už slyšel, že když fakt nevíte, označte nejdelší odpověď a běžte dál. Já bych spíš poradil něco jiného: U každé otázky jsou 4 odpovědi, 2 z nich jsou evidentní nesmysly a následně tedy reálně vybíráte mezi dvěma. A to už se někdy dá tipnout. 🙂

Záměrně na konec si nechávám rozhodnutí, jakou kombinaci na úvod vybrat. Co se obtížnosti týče, tak je to asi jedno. Když ale vezmeme v úvahu logickou posloupnost vzdělávání v PPC, začíná se vždy vyhledávací sítí.

 

05.10.2017

Komentáře