Menu

Je Bing Webmaster Tools lepší než Google Search Console?

Autor Miroslav Budiš Miroslav Budiš

Nástroj Bing Webmaster Tools (BWT) nabízí marketérům a webmasterům v principu podobné možnosti jako Google Search Console (GSC), v dílčích funkcích je ale v několika směrech napřed. BWT rozděluje své služby do tří sekcí, tak si je pojďme představit.

bing01

Konfigurace mého webu – to, co potřebujete vědět, když cílíte na uživatele Bing

 

„Konfigurace mého webu“ a vlastně celé práce s webem v BWT začíná vložením cesty k sitemap webu, aby se Bing s webem dobře seznámil. Toto je napříč všemi webmaster tools podobné. Zde ale můžete navíc vložit do indexu i samotnou stránku, pokud jste na ní například čerstvě aktualizovali důležitý obsah a chcete to Bingu dát vědět.

V možnostech blokování sitelinks nebo celých URL a v geografickém cílení je nabídka BWT a GSC podobná. Co se nám ale líbí a co umí v otázce konfigurace webu pro vyhledávání tento „Bingův nástroj“ navíc, je

  • propojení webu s profily na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Youtube, atd.)
  • propojení se stránkami aplikací (Apps od Microsoftu, Google Play nebo iTunes)
  • a dokonce propojení vaší aplikace s výsledky hledání ve Windows a Windows Phone.

bing02

V neposlední řadě, tak jako u Google, se můžete i ve vyhledávání Bing distancovat od špatných odkazů a to přímo pod položkou „Ohlásit podezřelé odkazy“.

bing03

Sestavy a data – zde jsou data o aktivitách na vašem webu

 

V této sekci naleznete podobné výstupy jako „Návštěvnost z vyhledávání“ v GSC, ovšem i zde má Bing pár vychytávek.

Dobře propracovaný je průzkumník indexu, který detailně zobrazuje index stránek a umožňuje jej filtrovat

  • dle kódů http (301, 404, atd.)
  • dle vyloučených stránek v robotst.txt
  • dle nakažených stránek malwarem
  • nebo lze vyhledávání zúžit na konkrétní složku

Ke každé koncové stránce jsou uvedeny podrobnosti o indexování.

bing04

Druhou vychytávkou v této sekci jsou „Sestavy optimalizace webu pro vyhledávače“. Tato funkce spouští jednou za dva týdny cyklus, během kterého kontroluje ověřené stránky a podává informace o tom, jestli jsou dodržena pravidla SEO, a případně doporučuje jejich vylepšení. Pracuje-li na webu více lidí, máte díky tomuto reportu přehled o tom, zda dodržují správné SEO postupy.

Diagnostika a nástroje – a další pomůcky pro práci s webem

 

Tady naleznete sadu nástrojů, které vám ulehčí práci. Praktické jsou například statistiky hledanosti klíčových slov Bing přímo v BWT včetně alternativ a trendů. Dále zde můžete ověřit správnost použitých mikrodat nebo si otestovat přívětivost vašeho webu pro mobilní zařízení. Můžete zde dokonce Bingu oznámit váš přesun stránek ať už v rámci jedné domény nebo na zcela novou doménu.

bing05

Velmi praktický je nástroj na analýzu webů pro vyhledávače, který funguje podobně jako již zmíněný automatický dvoutýdenní cyklus na kontrolu SEO. Zde ale můžete analyzovat ověřenou stránku ručně a následně pracovat s výstupy, z nichž je nejzajímavější barevné zobrazení nedostatků přímo ve zdrojovém kódu. Žádáte-li pak programátora o opravu, zašlete mu jednoduše print-screen, a on se pak zorientuje mnohem rychleji.

bing06

Nice to have, nice to know

 

Jako zajímavá „nice to have“ funkce je „Ověřit Bingbota“, kterou naleznete v sekci „Diagnostika a nástroje“. Sledujete podrobně traffic na vašem webu a je vám podezřelá konkrétní IP adresa? V BWT po vložení této IP zjistíte, zda to náhodou není Bingbot, a pokud vám jeho zatěžování webu nevyhovuje, upravte jeho procházení v sekci „Konfigurace mého webu“.

Dále je dobré vědět, že i BWT nabízí možnost propojení s rozhraním API, které umožňuje používat všechny funkce nástrojů napřímo. Stačí si vygenerovat jeden klíč k rozhraní AP a můžete si spravovat všechny ověřené domény.

Takže začít používat BWT – ano či ne?

 

Bing ve Webmaster Tools rozhodně nezaostává a naopak nabízí i něco navíc. Důležitý je nejen při optimalizaci pro Bing, ale i při optimalizaci pro ostatní vyhledávače zejména díky podrobným údajům o indexování a praktickým nástrojům pro SEO.

Bing Webmaster Tools se hodí, takže si jej určitě propojte se svým webem a nelekněte se – jsou více „user friendly“ než konkurenční „tool“ od Google.

04.12.2015

Komentáře