Menu

Hustota klíčových slov

Hustota klíčových slov je problém, který trápí většinu SEO specialistů a copywriterů odnepaměti. Mnoho začátečníků v oblasti optimalizací pro vyhledávače se domnívá, že existuje přesný poměr počtu KW (key words neboli klíčových slov) na určitou délku textového řetězce. Ani náhodou! Jedna věc je jistá – je nutné, aby klíčové slovo v textu nějak zaznělo (jednou, dvakrát, záleží na intuici a povaze textu). V první řadě vždy stál a bude stát faktor, zda se uživateli text dobře čte.
Čeština má od ostatních jazyků výhodu (nebo spíše nevýhodu), že je to jazyk extrémně bohatý na mnoho pojmů a výrazů. Nesnažte se za účelem pokusu o lepší výsledky vyhledávání nadužívat klíčová slova. Dnešní algoritmy vyhledávačů již svou úrovní nejsou někde v době kamenné. Pokud budete klíčová slova používat příliš, můžete být penalizování.
Mnohem jednodušší je obrácený princip – tedy když z nějakého neznámého důvodu potřebujete zjistit hustotu klíčových slov již existujícího textu. V tomto případě není nic jednoduššího než použít některý z široké řady internetových nástrojů, které jsou pro tento účel uzpůsobeny.