Engagement
Engagement – je jedna z metrik v online marketingu.
Engagement = zapojení.
Dle této metriky můžeme měřit míru zapojení nebo interakci uživatele na sociálních sítí či webu. Engagement vyjadřuje, kolik uživatelů nějakým způsobem reagovalo na publikovaný obsah.
Když se budeme zaměřovat na sociální síť Facebook, tam se za engagement považuje například:
- přidání komentáře
- sdílení obsahu
- kliknutí na tlačítko like či jinou reakci, kterou tato sociání síť nabízí
Na Instagramu se za engagement považuje:
- lajkování příspěvků
- komentáře
- tagování
- mentions v příspěvcích
Na druhou stranu na webu se za engagement označuje zpravidla interakce, která má od uživatele daný cíl a to může být např. přehrání nějakého videa na webu, stažení newsletteru nebo třeba odeslání poptávkového formuláře.
Engagement Rate
Engagement Rate – je metrika, která nám správným výpočtem dokáže říci, kolik % uživatelů z těch, co vidělo náš obsah na něj i zareagovalo.
Výpočet není nijak složitý. Vezmeme si počet všech uživatů, kteří na náš obsah zareagovali např. dali like, sdíleli či okomentovali a vydělíme ho reachem neboli dosahem.
To je výpočet, který udává i Facebook jako ten správný. Dalším výpočtem může být např. součet všech interakcí, který se následně vydělí počtem fanoušků. Spousta markeťáků ale zjistilo, že ne vždy tímto výpočtem získají to, co opravdu chtějí měřit. Nedivte se tedy pokud narazíte na další a další složitější výpočty. My si ale prozatím vystačíme s těmito základními.
Engagement Marketing
Za Engagement Marketing se označuje již samotný druh strategie. Pokud někde zaslechnete pojem ,,vtáhnutí zákazníka do hry‘‘, budete již vědět, že jde právě tento druh marketingové strategie, která má za cíl přivést zákazníky k účasti na evoluci dané značky či produktu. V poslední době se stává tento druh marketingové strategie čím dál tím více oblíbeným a využívá ho mnoho firem.
-
Jak oslovit více než 5 000 000 zákazníků přes social a být hvězdou Blesku? (Case study)
07.10.2020Spojili jsme krásy Česka, sílu sociálních sítí, systematické myšlení, kreativní…
-
5 tipů, jak zvýšit prodeje prostřednictvím facebookových kampaní
04.11.2019Mnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál,…
-
22 tipů na obsah pro sociální sítě aneb osvědčené příspěvky pro Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn
15.07.2019Došla vám inspirace na obsah pro vaše profily na sociálních…
-
Case study: Jak jsme to na Facebooku rozjeli s klientem MAN Truck & Bus Czech Republic
26.11.2018Jak komplexně a dlouhodobě zvýšit organické a virální metriky FB…
-
Facebook vs. VK: Kdo je lepší?
07.09.2017Steve Jobs jednou řekl: „Dobří umělci kopírují, ti nejlepší kradou.“…
-
Jak Google a Facebook bojují proti fake news?
16.05.2017V boji proti tzv. fake news přituhuje. Německá vláda dokonce…
-
40 facebookových skupin pro markeťáky
09.05.2017Hotovo. Vyhrnuli jsme si rukávy a pustili se do velké…
-
Facebook Ads – 3 tipy, jak vylepšit cílení
09.02.2017Časům, kdy jste hledali cílovku jen pomocí demografických údajů a…
-
5+1 chyb ve Facebook Ads, které vás stojí peníze a čas
24.08.2016Díky tomuto článku ušetříte při své práci nějakou tu korunu…