Menu

Engagement

Engagement – je jedna z metrik v online marketingu.

Engagement = zapojení.

Dle této metriky můžeme měřit míru zapojení nebo interakci uživatele na sociálních sítí či webu. Engagement vyjadřuje, kolik uživatelů nějakým způsobem reagovalo na publikovaný obsah.

Když se budeme zaměřovat na sociální síť Facebook, tam se za engagement považuje například:

  • přidání komentáře
  • sdílení obsahu
  • kliknutí na tlačítko like či jinou reakci, kterou tato sociání síť nabízí

Na Instagramu se za engagement považuje:

  • lajkování příspěvků
  • komentáře
  • tagování
  • mentions v příspěvcích

Na druhou stranu na webu se za engagement označuje zpravidla interakce, která má od uživatele daný cíl a to může být např. přehrání nějakého videa na webu, stažení newsletteru nebo třeba odeslání poptávkového formuláře.

 

Engagement Rate

Engagement Rate – je metrika, která nám správným výpočtem dokáže říci, kolik % uživatelů z těch, co vidělo náš obsah na něj i zareagovalo.

Výpočet není nijak složitý. Vezmeme si počet všech uživatů, kteří na náš obsah zareagovali např. dali like, sdíleli či okomentovali a vydělíme ho reachem neboli dosahem.

To je výpočet, který udává i Facebook jako ten správný. Dalším výpočtem může být např. součet všech interakcí, který se následně vydělí počtem fanoušků. Spousta markeťáků ale zjistilo, že ne vždy tímto výpočtem získají to, co opravdu chtějí měřit. Nedivte se tedy pokud narazíte na další a další složitější výpočty. My si ale prozatím vystačíme s těmito základními.

 

Engagement Marketing

Za Engagement Marketing se označuje již samotný druh strategie. Pokud někde zaslechnete pojem ,,vtáhnutí zákazníka do hry‘‘, budete již vědět, že jde právě tento druh marketingové strategie, která má za cíl přivést zákazníky k účasti na evoluci dané značky či produktu. V poslední době se stává tento druh marketingové strategie čím dál tím více oblíbeným a využívá ho mnoho firem.