Menu

Jarda Vidim: Jak řídit firmu a její marketing v době (korona) krize

Autor Jaroslav Vidim Jaroslav Vidim

Tipy a postřehy, jak uchopit marketing a vedení firmy během pandemie i jakékoli jiné krize, se dozvíte ve videu od majitele agentury eVisions, Jardy Vidima. V článku najdete i shrnutí klíčových myšlenek.

Jakým způsobem byste měli v době krize uvažovat a na co se soustředit?

Marketing v době krize

Chování zákazníku i klientů se během krize otočilo o 360°, klíčové je, abyste ho pochopili a dokázali se mu přizpůsobit. Lidé jsou přirozeně opatrnější, co se týče utrácení, na druhou stranu více času tráví online a důležitost toho být a prodávat online proto vzroste. Lidé si zvyknou nakupovat v online prostředí a začnou mu více věřit. S tím úzce souvisí důležitost online reklamy, která poroste na úkor offline reklamy.

1. Nezbytné úvodní kroky

Věříme, že v této chvíli už jste podnikli nutné kroky, jako jsou například minimalizace finančních ztrát, omezení výdajů, analýza segmentu nebo přenastavení cílů. Po předběžném nastavení krizového plánu, přenastavení cílů, KPI a nejdůležitějších ukazatelů výkonů, už bystě měli vědět, kolik můžete investovat a kam. To vám zásadně pomůže v nastavení nové obchodní a marketingové strategie.

2. Co od vás aktuální situace vyžaduje

Aktuální situace si žádá zásadní změnu myšlení, proklientského chování i nasazení. Nezřídka může krize od firem vyžadovat i změnu a kompletní revizi business modelu. Ze všeho nejdůležitější je však v tuto chvíli naprosté pochopení vašich zákazníků, jejich chování, potřeb a motivací.  Zapomeňte na jakákoliv demografická data, rozdělte si zákazníky dle psychologického hlediska.

3. Tipy, jak se s aktuální situací poprat

  • Soustřeďte se na klienty s potenciálem na rozšíření spolupráce.
  • Hledejte nové cesty, jak získat nové zákazníky.
  • Zrevidujte všechny touchpointy.
  • Poučte se z vývoje v zahraničí a chápejte věci v širším kontextu.
  • Najděte a pojmenujte si důvody, proč jste na tom špatně.
  • Ujasněte si, zda se chcete zaměřit na akvizici nebo retenci.
  • Vytvořte si jasnou vizi řešení situace a komunikujte ji svému týmu.

4. Zviditelněte se

Využijte všech možných kanálů, jak se zviditelnit. Ať už pomocí obchodních pobídek, sociálních sítí, solidárních kampaní nebo úpravy webových stránek. 

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

14.04.2020

Komentáře