Menu

Novinky z onlajnu #53: Nová Etapa v Karlíně

Autor Adam Dvořák Adam Dvořák

Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Tradičně pro vás máme spoustu novinek a tipů ze světa sociálních sítí, SEO i PPC. Tentokrát vás ale provedeme také našimi zbrusu novými kancelářemi v Karlíně a těšit se můžete i na rozhovor ze sousedství – vyzpovídali jsme pro vás Gabrielu a Petra Ogurčákovi, majitelé kavárny Etapa.

#1 Novinky z oboru online marketingu

Sociální sítě – Nový design Facebooku již brzy      

Jaro se blíží a s ním také celoplošné spuštění nového designu Facebooku. Změna se bude týkat webového rozhraní a dočkat bychom se jí měli nejpozději 19. března 2020. Rozlučte se tedy s modrou barvou a šedým pozadím – vše ovládne bílá. Nový design má být čistší a svižnější, přičemž do popředí se dostanou skupiny a příběhy.

Sociální sítě – Facebook zavádí mobilní aplikaci Creator Studio

Facebook zavádí mobilní aplikaci Creator Studio. Tento poměrně nový nástroj vám pomůže efektivněji spravovat obsah napříč facebookovými stránkami i instagramovými účty. Mobilní aplikaci si můžete stáhnout pro iOS i Android pod názvem Creator Studio from Facebook. Naše social media manažerka Diana Zadáková má také dobrou zkušenost s aplikací Facebook Page Manager, která vám rovněž umožňuje velice efektivní správu skrze mobilní zařízení.

Sociální sítě – Monetizace IGTV

Instagram pokračuje ve vylepšování IGTV a nadále se snaží přilákat větší počet uživatelů i tvůrců. Nyní tak začal testovat možnosti, jak IGTV monetizovat. Do videí bude nově možné přidat krátké reklamy, tudíž IGTV by se poté mohla stát dalším zdrojem příjmů online tvůrců.

PPC – Google Ads představil simulátor nabídek

Google představil simulátor strategie tROAS, který vám v Google Ads napoví, jaké tROAS budou ideální pro maximalizaci vašich cílů.

PPC – Čtyři nová publika pro cílení v Google Ads

Zároveň Google dále zlepšuje cílení ve své obsahové síti, tentokrát přidal 4 možnosti cílení dle životních událostí. Konkrétně se jedná o koupi domu, odchod do důchodu, změnu zaměstnání a zahájení podnikání.

PPC – Sklik rozšířil seznam dezinformačních webů

Reklamy na dezinformačních webech umožňuje Sklik nezobrazovat už dva roky. Nyní však seznam takových webů aktualizoval a rozšířil o online zpravodajská média s ratingem C dle Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNŽ). Pokud tak například budujete značku a nechcete být spojováni s různými fake news, dezinformačními weby a podobně, tak si jednoduše v nastavení vyberte weby, na kterých reklamu nechcete zobrazovat.

SEO – Penalizace za linkbuildingovou metodu guestposting

První novinka ze světa SEO vychází z článku od Search Engine Journal. Ten zmiňuje web, který obdržel manuální penalizaci za linkbuilding, konkrétně metodu guestposting. Není to sice zatím oficiálně potvrzeno, ale je možné odhadovat, že guestposting nově patří mezi zakázané techniky budování odkazového profilu.

SEO – Pravidelně spravujte váš odkazový profil

Snažte se odkazový profil pravidelně spravovat. Nejen, že se tím ochráníte před možnou penalizací, ale můžete tak zvýšit výkonnost svého webu. Existuje totiž několik case studies, kdy distancování se od nevhodných či potenciálně toxických a spamových odkazů vedlo ke zvýšení výkonnosti webu (zatímco k žádným jiným úpravám na webu nedošlo).

SEO – Podoba SERPu se výrazně změnila

Druhá informace vzešla z článku od Mika Kinga a týká se rank trackingu. Na rank tracking je již několik let nahlíženo stejným způsobem i přesto, že se podoba SERPu za poslední roky a měsíce výrazně změnil. Nenechte se proto uklidnit tím, že vám Collabim nebo jiný nástroj ukáže 1. pozici organického vyhledávání. Vždy kontrolujte v SERPu, co pozice reálně znamená. Díky všem funkcím typu local pack, featured snippet, YouTube videím a dalším může být 1. pozice ve skutečnosti až například 9.

#2 Infografika: Vyhledávání na Google versus Seznam

SEO specialista Láďa Kos doporučuje infografiku, která vyšla na našem blogu počátkem tohoto roku a mapuje používání vyhledávačů na českém trhu. Nikoho asi nepřekvapí, se infografika zaměřuje na dva vyhledávače Google a Seznam. Naopak některé z nás překvapí, jaký podíl ve vyhledávání si Seznam stále drží. Často slýcháme věty typu: „Seznam? Ten používá už jen snad babička”, data však ukazují něco jiného. Seznam má své publikum, o které zřejmě jen tak nepřijde. Kromě toho rozjel skvělé služby, jako jsou Seznam TV nebo Seznam Zprávy. O krocích Seznamu jsme se zmínili v podzimním dílu novinek, který jsme natáčeli přímo v centrále Seznamu.

V souvislosti s naší infografikou bychom rádi zmínili „výzkum hledanosti v ČR”, se kterým přišel v březnu Filip Podstavec z Marketing Mineru. Tento výzkum se jinou metodou dostal ke stejným datům o poměru Googlu a Seznamu jako naše infografika. Netřeba dodávat, jak nás tato shoda mile potěšila. Celou infografiku najdete zde.

#3 Rozhovor

Tentokrát jsme pro vás vyzpovídali Gabrielu a Petra Ogurčákovi, majitele kavárny Etapa. Rozebrali jsme s nimi, jaké marketingové metody používají a jak se z foodblogerů stali zakladatelé jedné z nejpopulárnějších kaváren v Karlíně.

10.03.2020

Komentáře